Голф 4 1999г. 1.9 тди-Не свети крушка алтернатор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
kinazo2000
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 31 окт 2010 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Голф 4 1999г. 1.9 тди-Не свети крушка алтернатор

Мнениеот kinazo2000 » Сря 01 май 2019 16:29


Здравейте колеги ,
От скоро съм с такова vag-че, но след един случай ( ще разкажа по-долу за него) забелязах, че ми липсва крушката на акумулаторчето на таблото.
Та както си карах с около 90-100 намалих на около 30-40 заради задръстване и дъжд, карах така на ниско обороти около 1000 -1200 около 1 км, след което ми светнаха две лампички на аербека и на абс в същото време ми забави хода и на чистачките. След това дадох газ влязох в обороти, отидох си пак на 100-120км и над 2000 оборота и лампичките изчезнаха, изчезна и чистачките си заработиха нормално. Според мен временно не е зареждал алтернатора. оже и от влагата да е приплъзнал ремъка или шайбата да е забила . Въпреки всичко закарах я при ""майстор по токовете"" . Замерихме напрежението. При запалване беше между 11,5 - 12,5 . Подавам газ и си отива на 14 - 14,2 .
Изказванията бяха следните /-
--"" Понеже не ми работила лампичката на акумулаторчето , при запалването компа не давал първоначален сигнал на алтернатора и затова ми е ниско напрежението при първоначалното запалване ""
.. " Да си сменя лапичката, ако е от нея и готово" icon_idea
-- Едно друго майсторче откачи буксата от алтернатора и с едно кабелче от буксата до акумулатора провери дали така , ще светна лампичката, НО уви не светна .... след което диагнозата беше : -"" Реле на динамото" - сваляне рециклиране, ново или като се свали ще се види, и всичко ще си дойде на мястото." :th_up

Само да добавя, че от тогава вече 3-ти ден проблема който съм описа по-горе при пътуването не се е появявал. В момента съм с едно уредче в запалката , с което постоянно наблюдавам напрежението. Според него става по същия начин : при запалването е 11-12 и след малко каране и подаване на газ и по-високи обороти отива на 14,2 и така си остава до другото запалване... :redface

ЩЕ помоля, ако някой е имал подобни неволи да сподели , да даде съвет или каквото намери за добре ..... Знам, че има най-вероятно подобни десетки теми, но честно не открих :bowdown

Благодаря предварително на всички




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1999г. 1.9 тди-Не свети крушка алтернатор

Мнениеот radotom » Сря 01 май 2019 17:12


Тъй като на мен пък ми светна и не щя да загасне - да кажа: :icon_lol
Имаш едно синьо, сравнително тънко кабелче, което отива към алтернатора. Това е кабелчето, което втория майстор вероятно е откачал. Трябва да си сигурен, че буксата му е чиста до метален блясък. Всяка корозия (позеленяване) там може да доведе до този ефект.
Същия този кабел, кой знае по какъв тъп немски акъл, има още една букса до машинката (бендикса) на стартера. За нея се отнася същото.
След това гадното кабелче прави още една връзка в бушонното табло, на клема. При Голф2/3 има гадния навик да се откопчава тази клема. За Г4 не съм чувал, ама...
След това кабела продължава към таблото. Там получава напрежение през стабилизатор на +10V, светодиода (дето не ти свети и дето не е лампичка) и два мощни резистора, свързани в паралел.
При Г2/3 и Пассат В3/В4 най-редовното нещо беше пукане на спойките на куплунга на таблото и на стабилизатора на напрежение (пак в таблото). Измъкването на куплунга в бушонното табло беше по-рядък случай.
Когато вдигнеш обороти генератора успява да се самовъзбуди и получава подмагнитването, което иначе идва по споменатата по-горе верига.
Щом при теб успява да се самовъзбуди системата, не е от регулатора и генератора като цяло.
Проблема е някъде във връзката от таблото до генератора.


kinazo2000
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 31 окт 2010 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Голф 4 1999г. 1.9 тди-Не свети крушка алтернатор

Мнениеот kinazo2000 » Нед 05 май 2019 12:07


Проблема се оказа изгорелият диод.Разглобихме таблото, майстора замери с уред и този диод беше изгорял. обясни ми, че като е изгорял не подавал сигнал на динамото, и за това не зареждало на малките обороти нужното напрежение. Не знаехме с майстора по токовете ( малко е във възраст или не го е правил) , как да го сменим , защото всичко беше на платка и капсуловано. За целта ми изкара една лампичка вътре в купето с кабел от динамото, която все едно имитира този диод на светлинното показване на акумулаторчето.
Така започна да се зарежда 14-14.2 със самото палене още при ниските обороти, без да подам газ над 2 хил. оборота.
Да предположим, че временно ( може и постоянно ) да съм решил проблема.

Вариант 1 . Някой да ми каже как се сменяват тези диодни крушки. ЗА мен няма логика , като е изгорял даден диод да се сменява цялото табло.
Вариант 2 Да сменя таблото заради един изгорял диод.

Ако по-натам изгори друг диод на друга светлина , пак ли трябва цялото табло да сменям ?

Благодаря за мненията и насоките ..


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Голф 4 1999г. 1.9 тди-Не свети крушка алтернатор

Мнениеот transform » Нед 05 май 2019 18:18


Досега въобще ли не ти е светвал този светодиод на таблото показващ акумулаторче ? Когато дадеш на контакт преди да запалиш, не е ли светвал? Защото при мен свети, когато дам на контакт. Въпреки това аз на тази индикация вече никога няма да й вярвам. Защото ми се случи да ми откаже реле-регулатора, и алтернатора не зареждаше въобще, та тази индикация изобщо не светна да ми покаже, че има проблем, за какъв х...й са я сложили там не знам...Та явно съм карал само на акумулатор без да знам, докато не успях да запаля след едно спиране и почти останах на пътя. От тогава съм си сложил волтметър на таблото и се доверявам само на него.
В твоя случай не ми се вярва през този светодиод да минава токът за първоначалното възбуждане на алтернатора, защото по принцип токът през такива индикаторни светодиоди е малък. Може би има друга верига за тази цел. Но може и да греша, не съм специалист.
А и имам леки съмнения дали е изгорял въпросният светодиод на таблото, точно заради цитата по-долу:
kinazo2000 написа:майстора замери с уред и този диод беше изгорял

Светодиодът съвсем не е лампа и има особености при измерването им.
П.П. Сега пробвах на моя Голф 4 да откача тънкото кабелче от алтернатора, когато дам на контакт, индикацията вече не свети. Ама не се сетих да мерна колко ток минава от там...Но и да го бях измерил, това съвсем не означава, че колкото и да е тока, целият минава през светодиода.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1999г. 1.9 тди-Не свети крушка алтернатор

Мнениеот radotom » Нед 05 май 2019 20:04


transform написа:Може би има друга верига за тази цел. Но може и да греша

Грешиш :c020
И да, когато по веригата нещо спре да прави връзка, независимо куплунг, светодиод, кабел или реле-регулатор, то индикация няма - просто няма верига, за да протече ток и да светне светодиода.


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Голф 4 1999г. 1.9 тди-Не свети крушка алтернатор

Мнениеот transform » Нед 05 май 2019 20:51


radotom написа:И да, когато по веригата нещо спре да прави връзка, независимо куплунг, светодиод, кабел или реле-регулатор, то индикация няма - просто няма верига, за да протече ток

Това е така по принцип, но в случая имам някакви съмнения, че светодиодът може да се управлява от някоя интегралка в таблото, която да получава сигнал по същото това тънко проводниче свързано към алтернатора, т.е. токът през светодиода да няма пряко отношение към първоначалното възбуждане на алтернатора, а светодиода да е само индикатор.
Просто ми е интересна темата и затова се включих с някои съмнения и предположения.
Иначе ето снимка на моето табло, на която се вижда, че е бъкано с електроника. Но за съжаление не съм го разглобявал от другата страна на платката, за да се видят и въпросните светодиоди. Явно платката е двуслойна и светодиодите за запоени от другата страна. Нямаше да е зле и авторът на темата да беше направил няколко снимки на неговото отворено табло, за да се види нагледно проблема с изгорелия светодиод.
Табло.jpg


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1999г. 1.9 тди-Не свети крушка алтернатор

Мнениеот radotom » Нед 05 май 2019 23:11


Ти май отказваш да четеш или го правиш строго избирателно :mrgreen
Веригата е следната:
+12V през куплунга към таблото -> стабилизатор на +10V -> токоограничаващ резистор -> светодиод -> отново куплунг на таблото, от където вече тръгваме по инсталацията на колата със синьото кабелче -> бушонно табло -> странен куплунг при стартера -> куплунг на подмагнитването на генератора -> реле-регулатор -> 'маса'
Т.е. от светодиода в таблото, направо в генератора.
Няма други вериги, няма 'допълнително' възбуждане.
Да, прав си, светодиод лесно не гори и вероятно майстора не се е справил с меренето, за целта се изискват други умения, които щатен механик няма как да притежава. За това и номера с крушката е дивотия, научена от Москвичите едно време, ама за закърпване на положението важи.
vaskto1 или Мишо (и niksi) могат да помогнат в случая със сигурност.
Телефоните им ги има в 'Сервизи'


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Голф 4 1999г. 1.9 тди-Не свети крушка алтернатор

Мнениеот transform » Пон 06 май 2019 8:04


radotom написа:Ти май отказваш да четеш или го правиш строго избирателно

Чета, чета и то много внимателно :c020 .
radotom написа:Т.е. от светодиода в таблото, направо в генератора.
Няма други вериги, няма 'допълнително' възбуждане.

Не може да няма допълнително възбуждане, та нали този ток по тънкото кабелче служи точно за това - да създаде магнитно поле в ротора за първоначално възбуждане, след това алтернаторът се самовъзбужда от произведения ток.
Сега реших да измеря тока през това тънко кабелче като дам на контакт без да паля. Е токът беше около 1А. За този ток говоря аз, който е за първоначалното възбуждане. И някак си не ми се връзва, че 1А ток минава през светодиода на таблото.
radotom написа:+12V през куплунга към таблото -> стабилизатор на +10V -> токоограничаващ резистор -> светодиод -> отново куплунг на таблото

Ако съм те разбрал правилно, то тогава по сметки и измервания излиза, че имаме 10 вата светодиод в таблото - 10V*1A=10W, а такъв светодиод ще свети като фар...
Пак казвам, не съм специалист по автомобилите, но от тоци си имам някакво понятие.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1999г. 1.9 тди-Не свети крушка алтернатор

Мнениеот radotom » Пон 06 май 2019 11:03


Хммм.. май си прав! :confused
В работата имам разглобено едно табло от пассат (само, че още по-старо, дето стабилизатора е в уредите за температура и горивомер) да видя как минава веригата.
Със сигурност на моето имаше 2 мощни резистора по 4-5W в паралел и след тях светодиода.
Освен пък да не съм догледал и светодиода да е в паралел на резисторите... :gruebel
Ама няма логика да пускат 1А през таблото, а и стабилизатора ще е в граничен режим, точно преди токоограничението...
Не, че очаквам логична мисъл в немска електроника, де! :mhihi
Ето това ми беше таблото на Пассата:
Изображение
В дясно, от където излиза намачканото бяло кабелче са резисторите, под голямата неецвана площадка, а под тях е светодиода. С това жичле подавах напрежение за постоянна подсветка на часовника, защото му бях обърнал поляризатора и бяха бели (по-точно червени) цифри на черен фон :mhihi
В пследствие се оказа, че мястото е неподходящо и светодиодите за подсветката прецакват системата и леко мъждеше светодиода за зареждането, та го преместих от другата страна на резисторите.
За съжаление не съм снимал талото от другата страна да се видят съпротивленията.
Горе, в дясно, се вижда и стабилизатора на +10V :c020

Изображение



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], madmen и 69 госта