При въртене на волана на място при паркиране (и без музика ) чух странно щракане и при следващото палене изписка с грешки за Airbag и SOS, спряха да работят бутоните на волана, перата за скоростите и клаксона.
Диагноза - лентов кабел. Видях къде е, как се стига до него, разбрах, че рязане и запоявнане на стария кабел не върши работа, защото се къса пак.
Някой сменял ли е този кабел или направо целия модул с кабела?
Нов кабел откъде?
Човек/сервиз за ремонт?
Golf 7.5 ремонт или смяна на лентов кабел на волана? Поправен :)
- Gal
- Мнения: 1462
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
- Автомобил: МК7
- Двигател: DCYA 2018
- Местоположение: София
Re: Golf 7.5 ремонт или смяна на лентов кабел на волана? Поправен :)
Имам ъпдейт по темата.
Проблемът се оказа КОСЪМ. :) Дълъг, червен косъм от собствената ми тиква. Цели 22к. км. съм набивала косми на гоуфу, а в момента е на 112к., странен проблем за този пробег, ама шанс :)
Косъм влиза във въпросната кутия с лентов кабел, която всъщност е една платка с един кабел, няколко букси (2 за кабела), 3 силиконови колелца и пластмаси.
Омотава се около някое от колелцата, то блокира (защото са супер тънки и меки) и къса кабела.
И други хора по света са имали този проблем, ама поне с рус косъм. :) Значи тези коли не са правени за рошави хора (да не казвам жени).
Има много видеа в интернет как да се разглоби волана и да се извади кутията с кабела.
После следва запояване с читав поялник или станция, да не е с лявата ръка все пак и съвсем хамалската като в много от видеата. Събиране обратно на всичко и чистене на грешки.
Понеже вече скъсаният кабел става по-къс, при мен беше няколко мм, но зависи от скъсването, има вероятност дължината да създаде проблем по-късно и да се скъса пак. Аз лично не видях проблем при множеството тестове, но да видим.
Открих такива кабели при китайците. Ще си поръчам няколко да си имам, ако се скъса пак. Нищо особено, прост 7 пинов кабел - за МК7,5 и за много други VAG. 5Q0.953.569.А е парт номерът на частта, а на кабела има номер А171114/20922А.
Цифри от рода на 800-900лв. за ОЕМ или сума пари за втора употреба с неясно състояние, или съвместима част за 200-300-400лв. - хайде няма нужда.
Културното и сигурно решение е нов кабел за 9лв. от китайците и читаво запояване. Става по-добре от заводско, ако се подсилят спойките.
Проблемът се оказа КОСЪМ. :) Дълъг, червен косъм от собствената ми тиква. Цели 22к. км. съм набивала косми на гоуфу, а в момента е на 112к., странен проблем за този пробег, ама шанс :)
Косъм влиза във въпросната кутия с лентов кабел, която всъщност е една платка с един кабел, няколко букси (2 за кабела), 3 силиконови колелца и пластмаси.
Омотава се около някое от колелцата, то блокира (защото са супер тънки и меки) и къса кабела.
И други хора по света са имали този проблем, ама поне с рус косъм. :) Значи тези коли не са правени за рошави хора (да не казвам жени).
Има много видеа в интернет как да се разглоби волана и да се извади кутията с кабела.
После следва запояване с читав поялник или станция, да не е с лявата ръка все пак и съвсем хамалската като в много от видеата. Събиране обратно на всичко и чистене на грешки.
Понеже вече скъсаният кабел става по-къс, при мен беше няколко мм, но зависи от скъсването, има вероятност дължината да създаде проблем по-късно и да се скъса пак. Аз лично не видях проблем при множеството тестове, но да видим.
Открих такива кабели при китайците. Ще си поръчам няколко да си имам, ако се скъса пак. Нищо особено, прост 7 пинов кабел - за МК7,5 и за много други VAG. 5Q0.953.569.А е парт номерът на частта, а на кабела има номер А171114/20922А.
Цифри от рода на 800-900лв. за ОЕМ или сума пари за втора употреба с неясно състояние, или съвместима част за 200-300-400лв. - хайде няма нужда.
Културното и сигурно решение е нов кабел за 9лв. от китайците и читаво запояване. Става по-добре от заводско, ако се подсилят спойките.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта