Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Sky_is_the_Limit
Мнения: 173
Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
Автомобил: Golf V
Двигател:

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Sky_is_the_Limit » Сря 08 окт 2025 18:12


550 евро ми е само ремъка с ролки и водна помпа. Има и две къдрави гумени работи на предната ос за смяна и те са за 23.10. Датчик за температура на радиатора и 5 литра антифриз, проблема със спирачките и тоя проблем от снощи пак кажи речи може би 1200 евро ще оставя.




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1208
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот railfan » Чет 09 окт 2025 9:08


Брат ми с Г4 скъса ремъка на Тракия преди време със 120 - същите симптоми, отведнъж изгасна и няма палене. Изобщо не въртеше стартера, толкова беше блокирал мотора. Не го отворихме - направо взехме друг двигател.
На мен ми е прескачал ангренаж на АФН преди време със 6-7 зъба, хем беше на около 40 хиляди, но се случи в градско и в момента наа отпускане на съединителя за втора - с 20 км/ч и просто изгасна. Пак не искаше да запали сам, при разглобяване ги преброихме с колко е пренасочил, но нямаше ударени клапани - сложихме нов и колата се кара и до ден днешен.
Така че положението е повече на късмет…отваряте и гледате - ако е скъсан, сто процента е за друг мотор, ако не е и само е прескочил - презацепване с нов ремък, палене и слушане и тест на мотора
за необичайно поведение. Ако не запали - друг мотор, не е оправдано да се ремонтира основно мотор на 20 години(лично мнение, но цените ти ги казаха колегите така или иначе).


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 2118
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Traytor » Чет 09 окт 2025 9:11


Той е отворил капака на ангренажа, здрав бил. Евентуално може да са скокнали зъби, ама нека хо закара в сервиза и ще стане ясно.


Sky_is_the_Limit
Мнения: 173
Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
Автомобил: Golf V
Двигател:

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Sky_is_the_Limit » Пет 10 окт 2025 18:32


Бях при майстора, нямаше време днес да се занимава каза понеделник да дойда, обаче каза, че и един зъб да прескочил мотора е за кофата. И, че винаги, когато са му карали 16 клапана с прескочил зъб винаги са били за кофата. И ми каза, че когато съм прочел колата и е излязло сензор на разспределния вал, това е било знак, че ремъка е смяна. Само не ми стане ясно, защо и след последната авария, не ми света чека?


Sky_is_the_Limit
Мнения: 173
Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
Автомобил: Golf V
Двигател:

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Sky_is_the_Limit » Съб 25 окт 2025 15:16


За сега нещата са на пауза, понеже имам съмнения към сегашния ми майстор, при който ходя от 8 години, но през последната година не съм особенно доволен от услугите му и отношението, искам максимално да проуча нещата преди да му възложа задачата на 100%. Та въпросния майстор ми обеснява, че да се проверил ремъка за прескочили зъби, то трябвало всичко по него да се разглоби, и да се сложи на белези и тогава щял да разбере. Което му било 2 часа работа и съответно трябва да се заплатят. Въпроса ми е да ли не може просто да се завърти на ръка и да се види да ли е на белези? Което ще спести доста време, понеже самия ремък е за смяна и да не давам един път пари за проверка и после за смяна.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 8005
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот goppa » Съб 25 окт 2025 16:58


Прав е майстора. Не е малко разглобяването за да стигнеш до белезите.


Росен2
Мнения: 461
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Росен2 » Нед 26 окт 2025 5:34


Съгласен съм..Понеже наскоро имах и аз проблем ( в електрическата система обаче) и се позастоях в сервиз, видях с очите си как се мъчат по няколко часа, а дори и по цял ден да разгалбят, тестват , и накрая да не могат да установят точната причина. Равносметката - загубено време, положен труд, а пари не можеш да вземеш след като не си решил проблема. Затова и си говоря с майстора - спомена марки и модели които вече не приема за диагностика и ремонт, мъка голяма е с тях


Потребителски аватар
boichopavlov
Мнения: 215
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
Автомобил: Touran
Двигател: BSX 2006
Местоположение: Плевен

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот boichopavlov » Нед 26 окт 2025 7:01


Вдигаш колата отпред дясно. Ако си автоматик сваляш предна дясна гума и подкалника. Сваляш горния капак на ангренажа.
N15-0232.png
N15-0232.png (14.33 KиБ) Видяна 874 пъти

Ако си ръчна кутия и не си свалил гумата, включваш на най-високата предавка и въртиш вдигнатата вече гума напред, докато не достигнеш положението на колелото на разпределителния вал горе-долу. Като погледнеш към шайбата на пистовия ремък там има една резка на вътрешния ръб и един белег на долния капак на ангренажа, виждат се отгоре. В ограденото с кръгче място трябва да се появи отвор в главата, който да съвпадне с отвора на колелото на разпределителния вал. Вижда се с огледало.


Sky_is_the_Limit
Мнения: 173
Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
Автомобил: Golf V
Двигател:

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Sky_is_the_Limit » Нед 26 окт 2025 12:21


Благодарско колеги! Вече съм наясно.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 127 госта