Отдушник на маслото

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Нед 05 мар 2006 22:59


аз сьм си го махнал навьн с един удьлжител и ходи надолу, ако не сложиш удулжение като спреш и работи колата намирисва и дразни....дупката в моното я запушваш и си готов , има си предимства

лятото двигателя диша по-добре ....и не маже дросела..... еко-то да имат много здраве ;)




Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Отдушник на маслото

Мнениеот Даскала™ » Нед 05 мар 2006 23:03


yossarian написа: Но не го махай. Вентилацията на картера е от съществено значение за живота на двигателя.

И сега :roll:


Потребителски аватар
DIX^
Мнения: 214
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот DIX^ » Нед 05 мар 2006 23:40


аз като купих колата това вече беше направено явно има чалум да се напражи :roll:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Отдушник на маслото

Мнениеот yossarian » Пон 06 мар 2006 9:36


Даскала написа:
yossarian написа: Но не го махай. Вентилацията на картера е от съществено значение за живота на двигателя.

И сега :roll:


Неможеш да очaкваш кола на 100000+ км да не духа поне малко в картера.
Сега на кратко защо не трябва да откачаш вентилацията на картера. Изгорелите газове съдържат основно водни пари, CО2 и азотни окиси. Като запалиш на сдудено, каквото влезе в картера при маслото, кондензира и става на азотиста киселина. Когато двигателя загрее, добрата вентилация, помага водата да се изпари от маслото. А когато е вентилацията е пусната да ``виси`` трябва налягане за да се преодолее съпротивлението на тръбата. Когато е свързана към смукателния колектор, вакуума помага. Това е.


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Отдушник на маслото

Мнениеот emils » Пон 06 мар 2006 12:18


yossarian написа:..... А когато е вентилацията е пусната да ``виси`` трябва налягане за да се преодолее съпротивлението на тръбата. Когато е свързана към смукателния колектор, вакуума помага. Това е.


Толкова ли е високо това съпротивление на тръбата (маркуча), че да се налага да се преодолява - все си мисля, че налягането в картера е по-високо от атмосферното налягане, така че газовете оттам си излизат без проблем навън. И преди съм го казвал - и на двете коли, които карам (от различни марки с по над 100 хил. км. пробег) тези маркучи са пуснати навън и нямам никакви проблеми с придвижването и работата на двигателя. Бих посъветвал колегите, които забележат, че им се маже филтъра от този отдушник, просто да го пуснат да си "пуфка" отдолу. иначе във филтъра се получава :WC


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Отдушник на маслото

Мнениеот yossarian » Пон 06 мар 2006 12:43


emils написа:
yossarian написа:..... А когато е вентилацията е пусната да ``виси`` трябва налягане за да се преодолее съпротивлението на тръбата. Когато е свързана към смукателния колектор, вакуума помага. Това е.


Толкова ли е високо това съпротивление на тръбата (маркуча), че да се налага да се преодолява - все си мисля, че налягането в картера е по-високо от атмосферното налягане, така че газовете оттам си излизат без проблем навън. И преди съм го казвал - и на двете коли, които карам (от различни марки с по над 100 хил. км. пробег) тези маркучи са пуснати навън и нямам никакви проблеми с придвижването и работата на двигателя. Бих посъветвал колегите, които забележат, че им се маже филтъра от този отдушник, просто да го пуснат да си "пуфка" отдолу. иначе във филтъра се получава :WC


Когато двигателя работи в обороти, смукателния колектор е под вакуум, респ. налягането в картера е по-ниско, респ. кондензиралата вода се изпарява по-лесно. Просто като 2+2, а кой как си кара колата, е въпрос на личен избор.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пон 06 мар 2006 14:09


Добре де, някой да обясни какво означава, когато през този маркуч започва да се качва масло към филтъра. В смисъл какво не му е наред вече на двигателя? Покрай сегментите ли започва да "духа"?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 06 мар 2006 15:10


Това значи, че сегментите вече са износени, и започва да не държат компресия..
т.е. част от изгорелите газове влизат в картера в картера през сегментите... и се получава прословутото духане...

Обикновенно точно в тези моменти нещата на компресия изглеждат, като чисто нов автомобил.. висока та даже и прекалено висока компресия... :)


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 06 мар 2006 15:13


Li4o написа:Добре де, някой да обясни какво означава, когато през този маркуч започва да се качва масло към филтъра. В смисъл какво не му е наред вече на двигателя? Покрай сегментите ли започва да "духа"?


Покрай сегментитие малко или много винаги духа. Омасляването може да се дължи на много неща, неизправен капкоуловител, лошо масло, каране на къси разтояния... А защо си мислиш, че нов двигател не омаслява?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 06 мар 2006 15:39


Ами защото катам двигател на > 230 хиляди /колко точно повече не знам../, и не омаслява...


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пон 06 мар 2006 16:08


wili98 написа:Това значи, че сегментите вече са износени, и започва да не държат компресия..
т.е. част от изгорелите газове влизат в картера в картера през сегментите... и се получава прословутото духане...

Обикновенно точно в тези моменти нещата на компресия изглеждат, като чисто нов автомобил.. висока та даже и прекалено висока компресия... :)

И как така ще хем сегментите не задържат компресия, пък хем при замерване ще покаже компресия като на нов автомобил....

Последна промяна от Li4o на Пон 06 мар 2006 20:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 06 мар 2006 20:33


Увличат масло и компресията се нормализира.


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Вто 07 мар 2006 0:09


Li4o написа:Добре де, някой да обясни какво означава, когато през този маркуч започва да се качва масло към филтъра. В смисъл какво не му е наред вече на двигателя? Покрай сегментите ли започва да "духа"?


На разговорен език му се вика "духа компресия в картера"
Почва да си плачи ДВГ за основен ремонт :?


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Вто 07 мар 2006 9:30


tyo написа:
На разговорен език му се вика "духа компресия в картера"
Почва да си плачи ДВГ за основен ремонт :?


Явно не си прочел внимателно темата - питах какво в крайна сметка означава, когато от отдушника на картера започва да се качва масло във филтъра, защото имаше различни мнения по въпроса...
Дали това означа, че сегментите изпускат компресия или не! Защото хората казват, че компресията им при замерване била наред, но пак си качва масло до филтъра....


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 07 мар 2006 9:49


На практика след като се износят сегментите...
Се създава маслен филм в/у цилиндрите..
Защото от всички сегменти, в повечето случаи т.нар маслообиращ сегмент се скапва най много.. не знам що...
Та благодарение на този маслен филм компресията се покачва...

На на празен ход, няма такова налягане на маслото, и този маслен филм бързо се отмива, и хоп почва да надухва газове в картера...

+ това.. маслената компресия се познава лесно, когато се мери компресия...

Ако не вдигне още на 1-2 превъртане висока компресия, а я качва бавно.. те това е маслена компресия.. :)

На практика.. запазен нов мотор.. вдига компресията веднага... и после колкото и да въртиш, максимум 1 атм да качи..

А при масления.. върти върти върти , и качи най накрая една чудна компресия..

Разбира се целият този процес може да се диагностицира с пушене сивкаво при работа на мотора, особенно като го настъпиш из баир, омаслен ауспух.... и други таквиз вторични белези...

И най-сигурният начин: като мериш компресия, сипваш масълце вътре.. ако няма рязка промяна - поне 2-3 атм, значи некой преди теб е пуснал масълце в цилиндъра :)

Ся кво искаш да оставим джамбазите гладни ли ? :)
свиркай си, доливай си и си карай....
за толкоз пара толкоз...Ако искаш да не харчи масло.. знаеш къде е porshe-bg ... и там като си купиш ... 90/100 нема да харчи...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 103 госта