Толкова са противоречиви данните за акумулатори,че накрая човек се опира единствено на личния или споделен опит.Например:един Нисан ,дизел,атмосферен,1.7 изисква 95Ah

.Вентото го карам с 74Ah(1.9,атмосферен) и никакви ядове последните 2 зими.
Какво показва "науката" обачеее:
1.Нисаня е набор на ..сина ми ('88),тогава акутата не са били толкова "модерни" и това се компенсира с големи Ah.
2.Новите модели са с все по-малки акумулатори-едно поради казаното в т.1 и второ-новите батерии са вече от вид "необслужваеми",т.е.освен няколко заряда нищо друго не можеш да направиш(това водичка,аерометър..нямааа).В този смисъл-не се предполага на дъговечност,т.е ако ще го хвърляме на 2-3 години ,по-добре по-малко олово да се влага в акумулатора,при по-модерна технология осигурява необходимия стартов ток(пример на Фиат дизел 1.3jtd акуто е 35ah,живее около 2,макс.3 години)