vaskoto1 написа:rmk написа: ......
някои се обират някои се отварят-в зависимост от линейните разширения на различните материали при еднакви температури.

Не искам да се заяждам (просто да си изясня нещата за мен).
Двигателя работи при работна температура от токоло 90 градуса. При тази температура различните елементи вътре в него са се разширили да речем различно, но постепенно се "ушлайфват" и се стига до момента в които нещата са напаснати идеално и няма луфтове. "Стружките" от пристъргването са в масления филтър. Когато двигателя почне да истива тогава може да се получи нелинейно събиране на детайлите му и съответно луфтове. Според мен ако при загрят двигател има луфтове - работата хич не е добре !
Освен това аз тръгнах от ето това изказване :
Това е и една от причините колата да не се юрка здраво докато не е загряло маслото !!!!причината е защото като загрее се получават луфтове-ФИЗИКА!
, което звучи малко странно :
Тоест ако това горе е вярно то :
- когато колата загрее се получават луфтове и може да се "юрка"
- когато е студена луфтове няма и не може да се "юрка"
просто малко странно ми звучи
