musura написа:аз доколкото знам, всички автомобили с катализатор имат ламбда сонда, защото за да работи ефективно катализатора се изисква прецизна настройка на горивната смес, съответно на изгорелите газове. Ако стойностите не са в определен диапазон реално катализатора не бачка.
Ммдаа, тук е разковничето. Това е т. нар. работа при "затворен контур". Целта е при движение с постоянна скорост, горивният процес да се поддържа в идеалното стехиометрично съотношение lambda=1. В действителност 0.97-1.03. По този начин натоварването на катализатора е минимално, с което се увеличава неговия експлоатационен живот, а изпусканите от автомобила вредни емисии се ограничават до приемливо разумни граници (виж картинката при lambda =1).
Относно идентификациите на карбураторите с 2Е и 2В се обозначава серията, след която следва конкретизираща буква/цифра, която определя съответната модификация. Но ако трябва да сме още по-точни пълното обозначение на един карбуратор Pierburg се осъществява посредством фирмен код, който се щампова върху специална пластинка, закрепена за някой от болтовете на карбуратора. Но от честото сглобяване-разглобяване обикновено се губи.