Какво е това животно:карбуратор+ламбда сонда

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Пет 06 окт 2006 23:28


musura написа:аз доколкото знам, всички автомобили с катализатор имат ламбда сонда, защото за да работи ефективно катализатора се изисква прецизна настройка на горивната смес, съответно на изгорелите газове. Ако стойностите не са в определен диапазон реално катализатора не бачка.


Моята талига има катализатор ( още не е изтърбушен ) ама съм с "2 Е 2" :).

А предполагам на колегата е 2 Е 3 - електронния карб :P




pugsy
Мнения: 168
Регистриран на: Нед 13 фев 2005 22:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pugsy » Съб 07 окт 2006 8:24


и на моя пише това

Изображение


на другите си пише Е/2/3 след 2 Е


hristian37
Мнения: 1594
Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hristian37 » Съб 07 окт 2006 8:40


pugsy написа:и на моя пише това

Изображение


на другите си пише Е/2/3 след 2 Е


Така пише на всичките защото 2 Е е базата -а модела съответно е Е, 2, 3 но на никой на пише 2 Е 2 или 2 Е 3 или 2 Е Е - и на моя пише 2 Е ама си е 2 Е 2


pugsy
Мнения: 168
Регистриран на: Нед 13 фев 2005 22:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pugsy » Съб 07 окт 2006 9:07


хммм
ще фана да ги изкарам всичките смотани карбуратори и да ги разгледам


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Съб 07 окт 2006 12:52


И аз като Христиан вече мисля че един раздел който да се казва примерно "карбуратори" няма да е излишен....


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 07 окт 2006 15:30


pugsy написа:и на моя пише това

Изображение


на другите си пише Е/2/3 след 2 Е


Само искам да те питам нещо.. на Голфа ти отзаде какво пише ? Голф 2 ? или само Голф ? Я ми сподели ? Стига сте говорили глупости вече бе мааму


hristian37
Мнения: 1594
Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hristian37 » Съб 07 окт 2006 17:09


musura написа:аз доколкото знам, всички автомобили с катализатор имат ламбда сонда, защото за да работи ефективно катализатора се изисква прецизна настройка на горивната смес, съответно на изгорелите газове. Ако стойностите не са в определен диапазон реално катализатора не бачка.
бъркаш 1.6 моторите и 1.3(без ПН) нямат ламбда сонда- СОто се регулира от винтчето на карба най-отгоре и катализатора ужким пречиства аз имах и в началото даже ми и работеше ама минаха години,години и вече има тръба на неговото място


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 07 окт 2006 19:25


Колеги,
не се карайте това е още един голф 2 дето са му разкарали 2 ЕЕ-то и му е останала ламбдата.


pugsy
Мнения: 168
Регистриран на: Нед 13 фев 2005 22:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pugsy » Съб 07 окт 2006 22:40


Vizor написа:
pugsy написа:и на моя пише това

Изображение


на другите си пише Е/2/3 след 2 Е


Само искам да те питам нещо.. на Голфа ти отзаде какво пише ? Голф 2 ? или само Голф ? Я ми сподели ? Стига сте говорили глупости вече бе мааму


ъъ не карам голф за да ти кажа какво пише

а как на електронния си мише 2ее,а не само 2 е


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Нед 08 окт 2006 0:49


Това е електронния карбуратор Пиербург 2ЕЕ. На всичките Пиербурги пише 2Е, ама е друг върпос, че са:

2ЕЕ - Електронен карбуратор, никаква настройка на нищо, често се скапва и обикновено се изхвърля в боклука и се слага 2Е3(за него по-надолу). Е тоя жълтия кенеф е с PN мотор и е бил с такъв карбуратор, нямал съм честа да го видя, щото като го купихме с баща ми беше с 2Е3. Голфа не е мой, не го карам щот съм на 16! Имаш някакво ЕКУ, някакъв електронен блок, който ти управлява карбуратора 2ЕЕ, на бош и е малко оребрен, като махнеш пластмасата при моторчето за чистачките, точно при шофьорското място е!

2Е2 - Също е ебан карбуратор, наблъскан е с куп вакууми, като на някоя японка! И той няма много много неща, дето да му регулираш, хубав е, ама докато е здрав, като почне да прави проблеми ...

2Е3 - може би най-сполучливия от шибаната серия Пиербурги, може да се регулира, що годе най-хубав от всичките е! Слага се и на Опел и Форд, ама на Опелите всичко идва наобратно т.е. например подгрева за смукача не идва от дясната страна като на Фолксвагенов 2Е3, ами от лявата.

Тая комбинация, карбуратор с електронно управления я има и при БМВ и при Мерцедес и при някои други, на някои места се позлва карбуратор Стромберг, например при Мерцедесите, там е по-сполучли от лайняния 2ЕЕ! Та това е за карбураторите!


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Нед 08 окт 2006 1:40


musura написа:аз доколкото знам, всички автомобили с катализатор имат ламбда сонда, защото за да работи ефективно катализатора се изисква прецизна настройка на горивната смес, съответно на изгорелите газове. Ако стойностите не са в определен диапазон реално катализатора не бачка.

Ммдаа, тук е разковничето. Това е т. нар. работа при "затворен контур". Целта е при движение с постоянна скорост, горивният процес да се поддържа в идеалното стехиометрично съотношение lambda=1. В действителност 0.97-1.03. По този начин натоварването на катализатора е минимално, с което се увеличава неговия експлоатационен живот, а изпусканите от автомобила вредни емисии се ограничават до приемливо разумни граници (виж картинката при lambda =1).
Изображение

Относно идентификациите на карбураторите с 2Е и 2В се обозначава серията, след която следва конкретизираща буква/цифра, която определя съответната модификация. Но ако трябва да сме още по-точни пълното обозначение на един карбуратор Pierburg се осъществява посредством фирмен код, който се щампова върху специална пластинка, закрепена за някой от болтовете на карбуратора. Но от честото сглобяване-разглобяване обикновено се губи.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 104 госта