Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.
Случи се преди време, идва един човек и носи три оПтегача, нови! Всичките ги слагал и все проблеми, свири на моменти скърца, цапал нещо с вода с други глупусти и същото. Оказа се блокирала ролка на алтернатора, та според мен - нещо друго се бъзика, не е оптегача. То той като се прецака в масовия случай блокира или се чупи пружината вътре, ама и в двата случая се вижда ако е от него. Провери, при свален ремък, на ръка всеки възел дали не издава звуци!
Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.
Намерих аз един стар малък ремък, и с дрелката го врътках закачен за различните чаркове и нищо не се разскърца
Като врътках различните ролки с ръка всяка прави по 1-2-3 оборота, само помпата на сервото на волана се върти малко по трудно, това нормално ли е или и тя трябва да прави 1-2 оборота като я засилиш с ръка?

Като врътках различните ролки с ръка всяка прави по 1-2-3 оборота, само помпата на сервото на волана се върти малко по трудно, това нормално ли е или и тя трябва да прави 1-2 оборота като я засилиш с ръка?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.
Я виж каква ти е задвижващата шайба на колянов вал,при работа има ли някакво биене?Защото играещият обтегач обикновено е в резултат на заминала "демпферна/двумасава"шайба на коляновия или "догонваща"на алтернатор!Поне на известните ни мотори има някои с този проблем,особено дизелите.И двете неща не са от ефтините,дано греша този път!
Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.
Задвижващата шайба изглежда добре, палих колата и с откачен ремък и не е свирела или биела.
Набедих помпата на сервото и ще я сменям. Но се чудех дали да не сменя и водната помпа, че така и така съм разпърчудисал колата
Водната помпа изглежда добре отвътре, но колко "хляб" има още в нея?
Набедих помпата на сервото и ще я сменям. Но се чудех дали да не сменя и водната помпа, че така и така съм разпърчудисал колата

Водната помпа изглежда добре отвътре, но колко "хляб" има още в нея?
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Смених помапата на сервото на волана и водната помпа, и след 3 дни ремонти и 200 кинта, още скърца 
Какво друго може да е?

Какво друго може да е?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Ами остават да се сменят:генератор,климатичен компресор,паразитна ролка,обтягаща ролка...
.
Ако е възможно,откачи дебелия кабел от генератора,ако там са повече жици-обедини ги с болтче и гайка и добре изолирай електрически.Идеята е да спреш натоварването на генератора,респективно на шайбата му.Подобно става и като прекъснеш "възбуждането"-там отделна клема ли е,какво ли...може да ти светне някоя лампа,може и грешки да запише машинарията...ти знаеш по-добре за какво точно иде реч.
Ако няма промяна в "скърцането" при активиране на климата-НЕ Е от паразитния лагер на неговата шайба.

Ако е възможно,откачи дебелия кабел от генератора,ако там са повече жици-обедини ги с болтче и гайка и добре изолирай електрически.Идеята е да спреш натоварването на генератора,респективно на шайбата му.Подобно става и като прекъснеш "възбуждането"-там отделна клема ли е,какво ли...може да ти светне някоя лампа,може и грешки да запише машинарията...ти знаеш по-добре за какво точно иде реч.
Ако няма промяна в "скърцането" при активиране на климата-НЕ Е от паразитния лагер на неговата шайба.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Както колегата Емо-гар писа по-горе, огледай шайбата на коляновия вал, ама със и без ремъка! Дай и една снимка да добиеме по-добра представа 

Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Шайбата на коляновия вал какво и се гледа? Не се клати, без ремък не свири?
Като пусна климатика ми се струва че скърцането намалява малко?
На алтернатора е само един силов кабел, другите са доста тънки и са си на отделна букса.
Помпата на сервото на волана обезвъздушава ли се, че сега новата помпа и тя почна да скърца
по добра снимка утре на светло
Като пусна климатика ми се струва че скърцането намалява малко?
На алтернатора е само един силов кабел, другите са доста тънки и са си на отделна букса.
Помпата на сервото на волана обезвъздушава ли се, че сега новата помпа и тя почна да скърца

по добра снимка утре на светло
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Ако на коляновата шайба се забелязва да има гумена част между пистовия профил и централния метал-тогава е "демпферна",бележиш с някакъв маркер детайлите и след известно време работа гледаш за ъглово разместване на маркерите,обикновено е съпроводено с "биене" при монтиран и обтегнат ремък-трудно се забелязва понякога.
За алтернатора,отвий кабела,изолирай го(щото ако допре на "маса"-лошо!),запали и виж ефекта.Много внимателно огледай всички шайби-да са в "равнина".Все пак ми прилича на нарушен профил на шайба,ремъкът се опитва чрез триене да се "нагоди",износва се ,може триенето да се случва и по някой страничен ре-борд.
И не сменяй така напосоки,в чудо ще се видиш...пък и анализирайте няколко "чифта' уши-на място,слух различен!Не е нужно помощника да е механик,ама да чува "стерео".
За алтернатора,отвий кабела,изолирай го(щото ако допре на "маса"-лошо!),запали и виж ефекта.Много внимателно огледай всички шайби-да са в "равнина".Все пак ми прилича на нарушен профил на шайба,ремъкът се опитва чрез триене да се "нагоди",износва се ,може триенето да се случва и по някой страничен ре-борд.
И не сменяй така напосоки,в чудо ще се видиш...пък и анализирайте няколко "чифта' уши-на място,слух различен!Не е нужно помощника да е механик,ама да чува "стерео".
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Шайбата на коляновия вал изглежда цялата метална, всички шайби изглеждат в една равнина.
Днес покарах колата на дълъг път и изглежда сервото на волана се обезвъздуши, че спря да пищи.
Като цяло и свиренето понамаля и дори поспира за секунда-две, но все още е дразнещо
ето по-долу и видео на ремъка....
http://youtu.be/ks5DzGOpS1w
... нещо вгражднето на клипчето не ми се получава...
http://www.youtube.com/watch?v=ks5DzGOpS1w&feature
Днес покарах колата на дълъг път и изглежда сервото на волана се обезвъздуши, че спря да пищи.
Като цяло и свиренето понамаля и дори поспира за секунда-две, но все още е дразнещо

ето по-долу и видео на ремъка....

http://youtu.be/ks5DzGOpS1w
... нещо вгражднето на клипчето не ми се получава...
http://www.youtube.com/watch?v=ks5DzGOpS1w&feature
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Така и така си решил да го изследваш докрай,свали и прегледай този алтернатор...Логика:след по-дълго каране акумулатора се е позаредил и токът консумиран от генератора е паднал-респективно товарът върху неговата ролка-също.Оная проба с откачане на кабела също би доказала предположението.
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Какво имаш в предвид под прегледай, да го разглобя ли, как се познава дали лагерите, ролката или нещо друго му е износено?
Алтернатора не се ли натоварва еднакво през цялото време?
Можеш ли да погледнеш долното видео, ако можеш да определиш по филмчето от къде скърца
http://www.youtube.com/watch?v=ks5DzGOpS1w&feature

Алтернатора не се ли натоварва еднакво през цялото време?
Можеш ли да погледнеш долното видео, ако можеш да определиш по филмчето от къде скърца

http://www.youtube.com/watch?v=ks5DzGOpS1w&feature

Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Днес пак си играх да пръскам вода по ремъка, като пръснеш по гладката страна промяна никаква, като пръснеш вода по набраздената (пистова) страна спира веднага да скърца!
Паразитната и обтягащата ролка контактуват с ремъка от към гладката му страна, така че те отпадат.
Ако беше лагер и той не би трябвало да се влияе от малко вода по ремъка, нали?
Като сменях водната помпа и на сервото помпата почистих със спрей за карбуратори всички ролки, и измих със вода и веро ремъка, така че не би трябвало да има никакви масла и глупости.
Какво друго може да е?
Паразитната и обтягащата ролка контактуват с ремъка от към гладката му страна, така че те отпадат.
Ако беше лагер и той не би трябвало да се влияе от малко вода по ремъка, нали?
Като сменях водната помпа и на сервото помпата почистих със спрей за карбуратори всички ролки, и измих със вода и веро ремъка, така че не би трябвало да има никакви масла и глупости.
Какво друго може да е?
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Явно поради малко сцепление на ремъка, той приплъзва и така се получава неприятното скърцане. Причините за приплъзването могат да са много: некачествен ремък, недостатъчно опъване и т.н. За увеличаване на сцеплението, тъй като в съвременните автомобили основно се използват автоматични оптегачи, със зададена сила на опъването, се използват специални спрейове, с които се напръсква пистовия ремък. Доколкото го разглеждах, това е един вид силикон, който увеличава на гумата на ремъка съпротивлението. Според мен със същият ефект може и да се използва и спрей - течни вериги, продават се в магазините за автоаксесуари, най-вече през зимния сезон.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта