Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4

Мнениеот boyan.chav » Пон 20 авг 2012 20:07


Днес го напълнихме с фреон и проработи, задуха студено, с уред за оттечки намерихме оттечката. Казаха ми, че са за смяна два о-пръстена, които се намират на мястото, което снимах, точно където влиза тънката тръба зад планката:




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4

Мнениеот pe6kata » Пон 20 авг 2012 20:14


фреона се извлича и машината гго рециклира. Вади от него влагата, част от старото масло и разни твърди частици- от разлгане на алуминия маркучите... Принципно тази функция се изпълнява от филтър дехидратора, но е съвсем друго като се рециклира.

После системата се вакуумира, като по този начин се вадят газове, дето хич не им е мястото там, вкл и от самия филтър вакуумирайки по-дълго време. Кислородът окислява, влагата ... взаимодействат с фреона и маслото и се получават силно активни химии някакви дето системата корозира отвътре.

Отделно, че се приема за нормално една автоклиматична система да губи докъм 100-на грама годишно и за правилната и ефективна работа е хубаво през година да речем да мине подобна процедура по облужване и допълване.

По-добре от време на време по малко за профилактика, отколко накуп и много на няколко години за ремонт :lol:

е то кьорав да си ще забележиш, че ТРВ-то е страшно омацано. МИнал си възможно най-евтино, знаи действително си бил с малко фреон.

Безаварийно занапред


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7917
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4

Мнениеот zfa159 » Пон 20 авг 2012 20:21


Материята за маслото е много обширна.При новите масла,идеята е по-голямата част от маслото да си седи там,където и е мястото и фреона да носи със себе си по-малка част от маслото (иначе в даден момент цялото масло може да е в изпарителя и да няма почти никакво в компресора).Обикновено при съвременните масла,фроена носи със себе си не повече от 15-20% от маслото в системата.Това се прави от години наред насам,като количеството масло в системата,което е дал производителя е съобразено с типа масло.Примерно цялата система събира 200 милилитра масло,от тях 100 са в компресора,30 в кондензатора,20 в изпарителя и 50 в дехидратора,примерно.Съответно при източването на системата,ти вадиш само маслото от кондензатора и малка част от това,което е в изпарителя (заедно с фреона).Компресора според типа си,може и да си има отделен картер (който е свързан със системата,но маслото трудно излиза от там),може и да си няма (спиралните компресори си нямат собствено масло,понеже не им трябва). Общо взето маслото в системата се смесва с времето и тези 30%,които вкарваш,обновяват цялото масло вътре.След година или две,като правиш пак профилактика (прието,е че първите 3 години не се прави,после през 2),сменяш още част от маслото и така постепенно за 3-4 профилактики,маслото в системата е до голяма степен подновено,не на 100% ест. Профилактиката се налага,защото фреона намалява.Винаги има технологична загуба и съответно количеството на фреона намалява (изфирясва си през снадки,абсорбира се през маркучите,през гарнитурите на компресорите и т.н.).Реално тогава се сменя и въпросната част от маслото,защото маслото малко или много се замърсява - мие системата отвътре,а тя е съставена от триещи се метални части и гумени маркучи,които отделят гадости. Също,както и двигателното,то се загрява и охлажда десетки пъти,защото при всяко завъртане през системата,то се загрява до 90-100 градуса и после се охлажда до към 0 (заедно с фреона) .Това + мизерията вътре,води до износването на самото масло и необходимостта да се налива ново,когато се изхвърля старото. При демонтиране на компресора, Пешката правилно каза - грехота е да не му се смени маслото,понеже е свален.Демонтаж се налага макс. на 5-6 години,защото гумените г-ри заминават и започва да изпуска фреон.
Другото важно нещо е,че той климатика ще вее студено и с 60-70% от фреона си (не толкова студено,ама студено),съответно вие си ги ползвате така,ама този фреон,освен,че охлажда вас,охлажда и компресора,защото той друго охлаждане няма,освен от фреона (смазването го казахме как е вече) и съответно му се такова таковата. Също така е голяма заблуда,че с по-малко фреон,компресора не се товари толкова много.Това е така,ако фреона е значително по-малко,но при една загуба от 20-25%,не е точно така,само му влошавате охлаждането (фроена вътре изстудява,ама тръбата за ниско налягане е по-топла от колкото трябва и фреона постъпва в компресора не толкова студен,колкото по принцип би трябвало да бъде,ако количеството беше точно и това води до ненужно загряване на компресора и износването му.
За ТРВ-то - тези точно,които VW ползват,имат честия навик да се цепят от страната на входното налягане.Поне 5 разцепени смених това лято...Имай предвид,като го свалите за гумички,да видите дали няма цепнатина.Цепи се между входа на високото налягане (тънката тръба) и резбата за болтчето.Цепнатината е супер малка и трудно се вижда без лупа,огледайте го добре.
:beer


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4

Мнениеот boyan.chav » Пон 20 авг 2012 22:34


Благодаря ви за изчерпателните отговори, винаги ще са от полза ;) Сутринта ще проверя в Кичука под един блок в един магазин за тези уплътнения. Ако някой знае другаде да се продават да споделя :) Следобяд ще повторим процедурата и ще пиша пак какво се е получило ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7917
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4

Мнениеот zfa159 » Пон 20 авг 2012 22:43


гледай само да са устойчиви на масло и гориво,най-добре и ако са си за климатици,понеже са по-различни от другите (фреона е агресивен).
Принципно по сервизите за климатични неща,трябва да си ги имат (аз си държа на склад поне по 20 броя от поне 50 вида размери).
:beer


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4

Мнениеот boyan.chav » Вто 21 авг 2012 19:13


Колеги, не става със смяната на о-пръстените, пак изтича фреон :|
ТРВ-то изглежда здраво, поставям пръстените и планката правилно и пак изтича :|
Някакви идеи? :roll:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4

Мнениеот pe6kata » Вто 21 авг 2012 21:16


О-пръстените на ТРВ-то не са два, а 4!!!

Иска педантично почистване на местата, където лягат о-пръстените, както и точния размер о-пръстени.
Ако това е изпълнено, Стефан е написал следващото- смяна на ТРВ, на делфи е 63лв ново.


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4

Мнениеот boyan.chav » Сря 22 авг 2012 23:23


След смяна на ТРВ-то вече имам отлично работещ климатик :P
Благодаря на колегите, които споделиха толкова полезна информация :wink:


Потребителски аватар
zarka.zlobarka
Мнения: 544
Регистриран на: Сря 18 яну 2012 23:04
Автомобил: Golf IV
Двигател: AGU
Местоположение: Габрово
Контакти:

Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4

Мнениеот zarka.zlobarka » Чет 23 авг 2012 1:31


pe6kata написа:Имам пълен член, къде искате да Ви го сложа, уважаеми колега :dummy:

от написаното само това ли можеш да кажеш?!
... че липсвал бил пълнияТ член, да е.. и спамерите. Ми влизайте във форума на БАН, ако има такъв, като искате чист книжовен, граматично правилен език :dummy:


Тъй като проблемът вече е решен, ще си позволя да споделя, че понякога искрено се забавлявам! :applause:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта