Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4
Днес го напълнихме с фреон и проработи, задуха студено, с уред за оттечки намерихме оттечката. Казаха ми, че са за смяна два о-пръстена, които се намират на мястото, което снимах, точно където влиза тънката тръба зад планката:
- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4
фреона се извлича и машината гго рециклира. Вади от него влагата, част от старото масло и разни твърди частици- от разлгане на алуминия маркучите... Принципно тази функция се изпълнява от филтър дехидратора, но е съвсем друго като се рециклира.
После системата се вакуумира, като по този начин се вадят газове, дето хич не им е мястото там, вкл и от самия филтър вакуумирайки по-дълго време. Кислородът окислява, влагата ... взаимодействат с фреона и маслото и се получават силно активни химии някакви дето системата корозира отвътре.
Отделно, че се приема за нормално една автоклиматична система да губи докъм 100-на грама годишно и за правилната и ефективна работа е хубаво през година да речем да мине подобна процедура по облужване и допълване.
По-добре от време на време по малко за профилактика, отколко накуп и много на няколко години за ремонт
е то кьорав да си ще забележиш, че ТРВ-то е страшно омацано. МИнал си възможно най-евтино, знаи действително си бил с малко фреон.
Безаварийно занапред
После системата се вакуумира, като по този начин се вадят газове, дето хич не им е мястото там, вкл и от самия филтър вакуумирайки по-дълго време. Кислородът окислява, влагата ... взаимодействат с фреона и маслото и се получават силно активни химии някакви дето системата корозира отвътре.
Отделно, че се приема за нормално една автоклиматична система да губи докъм 100-на грама годишно и за правилната и ефективна работа е хубаво през година да речем да мине подобна процедура по облужване и допълване.
По-добре от време на време по малко за профилактика, отколко накуп и много на няколко години за ремонт
е то кьорав да си ще забележиш, че ТРВ-то е страшно омацано. МИнал си възможно най-евтино, знаи действително си бил с малко фреон.
Безаварийно занапред
- zfa159
- Мнения: 7917
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4
Материята за маслото е много обширна.При новите масла,идеята е по-голямата част от маслото да си седи там,където и е мястото и фреона да носи със себе си по-малка част от маслото (иначе в даден момент цялото масло може да е в изпарителя и да няма почти никакво в компресора).Обикновено при съвременните масла,фроена носи със себе си не повече от 15-20% от маслото в системата.Това се прави от години наред насам,като количеството масло в системата,което е дал производителя е съобразено с типа масло.Примерно цялата система събира 200 милилитра масло,от тях 100 са в компресора,30 в кондензатора,20 в изпарителя и 50 в дехидратора,примерно.Съответно при източването на системата,ти вадиш само маслото от кондензатора и малка част от това,което е в изпарителя (заедно с фреона).Компресора според типа си,може и да си има отделен картер (който е свързан със системата,но маслото трудно излиза от там),може и да си няма (спиралните компресори си нямат собствено масло,понеже не им трябва). Общо взето маслото в системата се смесва с времето и тези 30%,които вкарваш,обновяват цялото масло вътре.След година или две,като правиш пак профилактика (прието,е че първите 3 години не се прави,после през 2),сменяш още част от маслото и така постепенно за 3-4 профилактики,маслото в системата е до голяма степен подновено,не на 100% ест. Профилактиката се налага,защото фреона намалява.Винаги има технологична загуба и съответно количеството на фреона намалява (изфирясва си през снадки,абсорбира се през маркучите,през гарнитурите на компресорите и т.н.).Реално тогава се сменя и въпросната част от маслото,защото маслото малко или много се замърсява - мие системата отвътре,а тя е съставена от триещи се метални части и гумени маркучи,които отделят гадости. Също,както и двигателното,то се загрява и охлажда десетки пъти,защото при всяко завъртане през системата,то се загрява до 90-100 градуса и после се охлажда до към 0 (заедно с фреона) .Това + мизерията вътре,води до износването на самото масло и необходимостта да се налива ново,когато се изхвърля старото. При демонтиране на компресора, Пешката правилно каза - грехота е да не му се смени маслото,понеже е свален.Демонтаж се налага макс. на 5-6 години,защото гумените г-ри заминават и започва да изпуска фреон.
Другото важно нещо е,че той климатика ще вее студено и с 60-70% от фреона си (не толкова студено,ама студено),съответно вие си ги ползвате така,ама този фреон,освен,че охлажда вас,охлажда и компресора,защото той друго охлаждане няма,освен от фреона (смазването го казахме как е вече) и съответно му се такова таковата. Също така е голяма заблуда,че с по-малко фреон,компресора не се товари толкова много.Това е така,ако фреона е значително по-малко,но при една загуба от 20-25%,не е точно така,само му влошавате охлаждането (фроена вътре изстудява,ама тръбата за ниско налягане е по-топла от колкото трябва и фреона постъпва в компресора не толкова студен,колкото по принцип би трябвало да бъде,ако количеството беше точно и това води до ненужно загряване на компресора и износването му.
За ТРВ-то - тези точно,които VW ползват,имат честия навик да се цепят от страната на входното налягане.Поне 5 разцепени смених това лято...Имай предвид,като го свалите за гумички,да видите дали няма цепнатина.Цепи се между входа на високото налягане (тънката тръба) и резбата за болтчето.Цепнатината е супер малка и трудно се вижда без лупа,огледайте го добре.

Другото важно нещо е,че той климатика ще вее студено и с 60-70% от фреона си (не толкова студено,ама студено),съответно вие си ги ползвате така,ама този фреон,освен,че охлажда вас,охлажда и компресора,защото той друго охлаждане няма,освен от фреона (смазването го казахме как е вече) и съответно му се такова таковата. Също така е голяма заблуда,че с по-малко фреон,компресора не се товари толкова много.Това е така,ако фреона е значително по-малко,но при една загуба от 20-25%,не е точно така,само му влошавате охлаждането (фроена вътре изстудява,ама тръбата за ниско налягане е по-топла от колкото трябва и фреона постъпва в компресора не толкова студен,колкото по принцип би трябвало да бъде,ако количеството беше точно и това води до ненужно загряване на компресора и износването му.
За ТРВ-то - тези точно,които VW ползват,имат честия навик да се цепят от страната на входното налягане.Поне 5 разцепени смених това лято...Имай предвид,като го свалите за гумички,да видите дали няма цепнатина.Цепи се между входа на високото налягане (тънката тръба) и резбата за болтчето.Цепнатината е супер малка и трудно се вижда без лупа,огледайте го добре.

- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4
Благодаря ви за изчерпателните отговори, винаги ще са от полза
Сутринта ще проверя в Кичука под един блок в един магазин за тези уплътнения. Ако някой знае другаде да се продават да споделя
Следобяд ще повторим процедурата и ще пиша пак какво се е получило 
- zfa159
- Мнения: 7917
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4
гледай само да са устойчиви на масло и гориво,най-добре и ако са си за климатици,понеже са по-различни от другите (фреона е агресивен).
Принципно по сервизите за климатични неща,трябва да си ги имат (аз си държа на склад поне по 20 броя от поне 50 вида размери).

Принципно по сервизите за климатични неща,трябва да си ги имат (аз си държа на склад поне по 20 броя от поне 50 вида размери).

- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4
Колеги, не става със смяната на о-пръстените, пак изтича фреон
ТРВ-то изглежда здраво, поставям пръстените и планката правилно и пак изтича
Някакви идеи?
ТРВ-то изглежда здраво, поставям пръстените и планката правилно и пак изтича
Някакви идеи?
- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4
О-пръстените на ТРВ-то не са два, а 4!!!
Иска педантично почистване на местата, където лягат о-пръстените, както и точния размер о-пръстени.
Ако това е изпълнено, Стефан е написал следващото- смяна на ТРВ, на делфи е 63лв ново.
Иска педантично почистване на местата, където лягат о-пръстените, както и точния размер о-пръстени.
Ако това е изпълнено, Стефан е написал следващото- смяна на ТРВ, на делфи е 63лв ново.
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4
След смяна на ТРВ-то вече имам отлично работещ климатик
Благодаря на колегите, които споделиха толкова полезна информация
Благодаря на колегите, които споделиха толкова полезна информация
- zarka.zlobarka
- Мнения: 544
- Регистриран на: Сря 18 яну 2012 23:04
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AGU
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Re: Климатика спря изведнъж да охлажда - Голф 4
pe6kata написа:Имам пълен член, къде искате да Ви го сложа, уважаеми колега![]()
от написаното само това ли можеш да кажеш?!
... че липсвал бил пълнияТ член, да е.. и спамерите. Ми влизайте във форума на БАН, ако има такъв, като искате чист книжовен, граматично правилен език![]()
Тъй като проблемът вече е решен, ще си позволя да споделя, че понякога искрено се забавлявам!

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта