Стартери - защо прогарят така?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Пон 03 сеп 2012 3:04


Moят стартер е под двигателя на много неудобно място... лесно ли се вади тази втулка?
Само с ръка може ли да се извади / постави?




Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот Bioside » Пон 03 сеп 2012 3:16


Не може само с ръка.На метчик 10 или 12 не си спомням точно размера се заваря удължение и нататък кой както му е удобно.Качи една снимка на стартера отпред.Тука всички даваме съвети за фолцваген ама може и да не е така.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот ktamen » Пон 03 сеп 2012 8:26


Стърженето не е задължително да е от втулката, възможно е понякога бендикса да превърта и да издава стържещи звуци. А втулката вече са ти обяснили как се сменя. Сваля се стартера и се бърка с метчик, който се навива във втулката и се изтегля с метчика.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Пон 03 сеп 2012 17:25


Стартера ми е като този на снимката по долу, с късата зъбчатка. jetta 2 автоматик.

Изображение


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот Bioside » Пон 03 сеп 2012 20:58


Аз като гледам ти нямаш втулка .Стартера си лагерува в собствения си корпус.Не може два стартера да се проявяват с един и същи дефект един след друг на една и съща кола освен ако не е фабричен.Едва ли е така защото и други колеги щяха да имат твоя проблем.Затова още в началото ти писах да си провериш акумулатора.При един недоумрял акумулатор,такъв беше и моя и 3 години теглих с него докато най накрая не се скапа нацяло, като стартираш напрежението пада под 11в.То и въртенето му е такова ама аз отде да знам как е с нов акумулатор.При това положение шалтера вече не натиска с пълна сила силовия контакт и се получава това греене и топене.Провери и кабела от стартера до акумулатора.Не трябва да грее никъде.Ако топли на някоя връзка а тя е стегната значи е окислил в обувката и или трябва да кербоваш нова или да го смениш.Ама че обяснение дадох ама дано си ме разбрал.Поздрави :drunk


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Вто 04 сеп 2012 3:33


:beer Акумолаторът го мерих преди и беше добре? Утре ще ги меря кабеляците да видим какво ще покаже, че едната букса е леко зеленясла?

На снимката по-долу, пластината №1 на която е заварен кабела на четката, част от статора ли е или се вади отделно?

Има ли още живот в четките, или са за смяна?

Кабела №2 на снимката сериино ли си е без изолация?

цък на снимката да стане по-голяма:
Изображение


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот Bioside » Вто 04 сеп 2012 10:40


Kолектора ти е много зле.Наръфал е и четките.Ако сложиш нови без да го обработиш -изравниш ще докара и тях до това дередже.Пластината на №1 не я пипай.Ще запоиш новата четка върху нея след като изчистиш остатъците от оплетката.Няма изолация фабрично на №2.Хъркането е от бендекса.Май и той е за смяна.Виж му зъбите.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Съб 08 сеп 2012 2:47


Измъкнах аз кабела на стартера и гледам здраво се е опушил в близост до стартера.
Годинките ли са му много или връзката е била хлабава и е греел?
Кабела е 4 gauge което според уикипедиата е 21.2 mm2, това достатъчно ли му е?
Колегата ktamen пише по-долу че трябва да е 25 mm2, ама в магазина до нас само 4 gauge - 21.2 mm2 има?

scare


Потребителски аватар
analplanet
Мнения: 264
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Левски

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот analplanet » Съб 08 сеп 2012 7:11


Bioside написа:Аз като гледам ти нямаш втулка .Стартера си лагерува в собствения си корпус.Не може два стартера да се проявяват с един и същи дефект един след друг на една и съща кола освен ако не е фабричен.Едва ли е така защото и други колеги щяха да имат твоя проблем.Затова още в началото ти писах да си провериш акумулатора.При един недоумрял акумулатор,такъв беше и моя и 3 години теглих с него докато най накрая не се скапа нацяло, като стартираш напрежението пада под 11в.То и въртенето му е такова ама аз отде да знам как е с нов акумулатор.При това положение шалтера вече не натиска с пълна сила силовия контакт и се получава това греене и топене.Провери и кабела от стартера до акумулатора.Не трябва да грее никъде.Ако топли на някоя връзка а тя е стегната значи е окислил в обувката и или трябва да кербоваш нова или да го смениш.Ама че обяснение дадох ама дано си ме разбрал.Поздрави :drunk



Колега моя на полото е почти същия без муцуна има и този фтулка но тя е в стартера а не в двг-то!


Потребителски аватар
analplanet
Мнения: 264
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Левски

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот analplanet » Съб 08 сеп 2012 7:12


И от моя стартер като почна да паля се чуваха някви страховити звуци но се оправи с нов бендикс!


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот Bioside » Съб 08 сеп 2012 13:11


x15 написа:Измъкнах аз кабела на стартера и гледам здраво се е опушил в близост до стартера.
Годинките ли са му много или връзката е била хлабава и е греел?
Кабела е 4 gauge което според уикипедиата е 21.2 mm2, това достатъчно ли му е?
Колегата ktamen пише по-долу че трябва да е 25 mm2, ама в магазина до нас само 4 gauge - 21.2 mm2 има?

scare


Става слагай нов за да нямаш после ядове.4мм2 едва ли ще са решаващи.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Нед 09 сеп 2012 15:21


Колеги, а защо на шалтера има 3 места на които да се закачи + кабела от контактният ключ?
Има ли значение къде ще го закача?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот pas1.8mi » Нед 09 сеп 2012 16:05


Къде са тези три места?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот bobocamaro » Нед 09 сеп 2012 16:34


pas1.8mi написа:Къде са тези три места?

И аз това се чудя.
Изображение
Клема 30 е силовият плюс на гайката, не тази с медната оплетка към ел. мотора, а другата.
Клема 50 е от контактния ключ, тя ти задейства "силовата" намотка на шалтера, която изхвърля бендикса и затваря силовия контакт към ел. мотора, както и втората поддържаща.
Токът за пусковата намотка тече през целия стартер, през ротор и статор.
Веднъж изхвърлен бендикса, силовата(шалтерна) намотка се шунтира по плюс и оставаш на "слаба"(поддържаща).
Точно тук е белята при тебе може би(не знам как е станало), но за мене ти действаш само с пускова намотка, която се овъглява за секунди.
Клема 15а шунтира т.нар. вариатор(мощен резистор) на бобината при палене.
Счита се, че при палене волтажа към бобината трябва да е колкото този на акумулатора.
После вече в работен режим бобината работи през вариатор, примерно ако забравиш контакта на спрян мотор - да не се овъгли и бобината.
Някой е копал в стартера и е разбъркал изводите, мое мнение.
Или просто попадаш на лоши шалтери... :?
Контактния ключ отива на 50 и само там.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Нед 09 сеп 2012 19:07


Ми на шалтера има 2 гайки и 3 места за кабелни обувки.
Гайките са ясни, ама има ли значение на коя от трите клеми на шалтера ще закача кабела дето идва от контактният ключ?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта