Moят стартер е под двигателя на много неудобно място... лесно ли се вади тази втулка?
Само с ръка може ли да се извади / постави?
Стартери - защо прогарят така?
Re: Стартери - защо прогарят така?
Не може само с ръка.На метчик 10 или 12 не си спомням точно размера се заваря удължение и нататък кой както му е удобно.Качи една снимка на стартера отпред.Тука всички даваме съвети за фолцваген ама може и да не е така.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Стартери - защо прогарят така?
Стърженето не е задължително да е от втулката, възможно е понякога бендикса да превърта и да издава стържещи звуци. А втулката вече са ти обяснили как се сменя. Сваля се стартера и се бърка с метчик, който се навива във втулката и се изтегля с метчика.
Re: Стартери - защо прогарят така?
Стартера ми е като този на снимката по долу, с късата зъбчатка. jetta 2 автоматик.

Re: Стартери - защо прогарят така?
Аз като гледам ти нямаш втулка .Стартера си лагерува в собствения си корпус.Не може два стартера да се проявяват с един и същи дефект един след друг на една и съща кола освен ако не е фабричен.Едва ли е така защото и други колеги щяха да имат твоя проблем.Затова още в началото ти писах да си провериш акумулатора.При един недоумрял акумулатор,такъв беше и моя и 3 години теглих с него докато най накрая не се скапа нацяло, като стартираш напрежението пада под 11в.То и въртенето му е такова ама аз отде да знам как е с нов акумулатор.При това положение шалтера вече не натиска с пълна сила силовия контакт и се получава това греене и топене.Провери и кабела от стартера до акумулатора.Не трябва да грее никъде.Ако топли на някоя връзка а тя е стегната значи е окислил в обувката и или трябва да кербоваш нова или да го смениш.Ама че обяснение дадох ама дано си ме разбрал.Поздрави 

Re: Стартери - защо прогарят така?

На снимката по-долу, пластината №1 на която е заварен кабела на четката, част от статора ли е или се вади отделно?
Има ли още живот в четките, или са за смяна?
Кабела №2 на снимката сериино ли си е без изолация?
цък на снимката да стане по-голяма:

Re: Стартери - защо прогарят така?
Kолектора ти е много зле.Наръфал е и четките.Ако сложиш нови без да го обработиш -изравниш ще докара и тях до това дередже.Пластината на №1 не я пипай.Ще запоиш новата четка върху нея след като изчистиш остатъците от оплетката.Няма изолация фабрично на №2.Хъркането е от бендекса.Май и той е за смяна.Виж му зъбите.
Re: Стартери - защо прогарят така?
Измъкнах аз кабела на стартера и гледам здраво се е опушил в близост до стартера.
Годинките ли са му много или връзката е била хлабава и е греел?
Кабела е 4 gauge което според уикипедиата е 21.2 mm2, това достатъчно ли му е?
Колегата ktamen пише по-долу че трябва да е 25 mm2, ама в магазина до нас само 4 gauge - 21.2 mm2 има?

Годинките ли са му много или връзката е била хлабава и е греел?
Кабела е 4 gauge което според уикипедиата е 21.2 mm2, това достатъчно ли му е?
Колегата ktamen пише по-долу че трябва да е 25 mm2, ама в магазина до нас само 4 gauge - 21.2 mm2 има?

- analplanet
- Мнения: 264
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Левски
Re: Стартери - защо прогарят така?
Bioside написа:Аз като гледам ти нямаш втулка .Стартера си лагерува в собствения си корпус.Не може два стартера да се проявяват с един и същи дефект един след друг на една и съща кола освен ако не е фабричен.Едва ли е така защото и други колеги щяха да имат твоя проблем.Затова още в началото ти писах да си провериш акумулатора.При един недоумрял акумулатор,такъв беше и моя и 3 години теглих с него докато най накрая не се скапа нацяло, като стартираш напрежението пада под 11в.То и въртенето му е такова ама аз отде да знам как е с нов акумулатор.При това положение шалтера вече не натиска с пълна сила силовия контакт и се получава това греене и топене.Провери и кабела от стартера до акумулатора.Не трябва да грее никъде.Ако топли на някоя връзка а тя е стегната значи е окислил в обувката и или трябва да кербоваш нова или да го смениш.Ама че обяснение дадох ама дано си ме разбрал.Поздрави
Колега моя на полото е почти същия без муцуна има и този фтулка но тя е в стартера а не в двг-то!
- analplanet
- Мнения: 264
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Левски
Re: Стартери - защо прогарят така?
И от моя стартер като почна да паля се чуваха някви страховити звуци но се оправи с нов бендикс!
Re: Стартери - защо прогарят така?
x15 написа:Измъкнах аз кабела на стартера и гледам здраво се е опушил в близост до стартера.
Годинките ли са му много или връзката е била хлабава и е греел?
Кабела е 4 gauge което според уикипедиата е 21.2 mm2, това достатъчно ли му е?
Колегата ktamen пише по-долу че трябва да е 25 mm2, ама в магазина до нас само 4 gauge - 21.2 mm2 има?
Става слагай нов за да нямаш после ядове.4мм2 едва ли ще са решаващи.
Re: Стартери - защо прогарят така?
Колеги, а защо на шалтера има 3 места на които да се закачи + кабела от контактният ключ?
Има ли значение къде ще го закача?
Има ли значение къде ще го закача?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Стартери - защо прогарят така?
Къде са тези три места?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Стартери - защо прогарят така?
pas1.8mi написа:Къде са тези три места?
И аз това се чудя.

Клема 30 е силовият плюс на гайката, не тази с медната оплетка към ел. мотора, а другата.
Клема 50 е от контактния ключ, тя ти задейства "силовата" намотка на шалтера, която изхвърля бендикса и затваря силовия контакт към ел. мотора, както и втората поддържаща.
Токът за пусковата намотка тече през целия стартер, през ротор и статор.
Веднъж изхвърлен бендикса, силовата(шалтерна) намотка се шунтира по плюс и оставаш на "слаба"(поддържаща).
Точно тук е белята при тебе може би(не знам как е станало), но за мене ти действаш само с пускова намотка, която се овъглява за секунди.
Клема 15а шунтира т.нар. вариатор(мощен резистор) на бобината при палене.
Счита се, че при палене волтажа към бобината трябва да е колкото този на акумулатора.
После вече в работен режим бобината работи през вариатор, примерно ако забравиш контакта на спрян мотор - да не се овъгли и бобината.
Някой е копал в стартера и е разбъркал изводите, мое мнение.
Или просто попадаш на лоши шалтери...

Контактния ключ отива на 50 и само там.
Re: Стартери - защо прогарят така?
Ми на шалтера има 2 гайки и 3 места за кабелни обувки.
Гайките са ясни, ама има ли значение на коя от трите клеми на шалтера ще закача кабела дето идва от контактният ключ?
Гайките са ясни, ама има ли значение на коя от трите клеми на шалтера ще закача кабела дето идва от контактният ключ?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта