Голф 3 ABD загрява на по-високи обороти - стр. 6
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Антифриз тече през радиатора на парното както ти е написал колегата постоянно.За охлаждането му помагаш като пуснеш вентилатора на парното и имаш още един работещ радиатор освен предния.Така както го описваш проблема ми прилича на голям товар от алтернатора.На 100 коня кола и включен климатик все едно ремарке съм му вързал да тегли.Вземи един акумулатор от приятел ама да си сигурен че е изправен отвсякъде и пробвай пак дали като включи втората степен ще има толкова пад на мощност.Поздрави.
- victory1983
- Мнения: 269
- Регистриран на: Съб 28 юли 2007 13:06
- Автомобил: vw golf 3 1993
- Двигател: ABF
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Парното няма нищо общо с дебита,а изпарителя дори ти служи за охладител(предполагам ти се е случвало да замръзне),а ако не ти се е случвало да ти кажа-за секунди става в скреж целия,когато не минава топла течност през него!Още нещо-5 години карах АБД и да ти кажа загряваше си доста,точно за тях и за АБУ-то е казано,че са чайници!И си доста смел да държиш АБД-то на 145 км повече от няколко секунди!Последно май каза,че перката ти е включила на 92 градуса и на 85 е спряла-ами това е перфектната работна температура на ДВГ!Ако действително го накараш да върви на 75-80 градуса ще пуснеш нова тема,че много ти гори!Според мен тази кола проблем няма!
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Добре бе пич. В града ми показва 90, а на магистрала минимум 105 и ми твърдиш че няма проблем? И сега мога да пусна тема че ми гори повече, защото като загрее гори повече, а като е студена фърчи с малко газ. А по отношение на дебита да ви светна каква е далаверата. Приемаме че при постоянно движение с една скорост, дебита който създава водната помпа е константа. Този дебит се разпределя по тръбите. Ако има по голям дебит през изпарителя, ще има по малък от нужния през радиатора. Като има по малък от нужния през радиатора - включва перката. Изпарителя не знам да ми е замръзвал. Само знам че всички казват, че зимата ако запалиш на газ и загасне колата, няма палене. При мен не е така! Няколко пъти ми се е случвало. След някой друг ден като позастудее, ще му източвам антифриза(струва ми се че е малко) ще разгледам тръбите, ще продухам. Накрая ще режа на две места тия тръби и слагам две кранчета да си правя експерименти. За да знам термостата отваря ли докрай, затваря ли кръга през моното, има ли по голям дебит през изпарителя, защото термостата не е отворен докрай и един куп други въпроси, които ми се въртят през главата.
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Това с изпарителя което го мислиш не е така. Но за твое успокоение го превържи. Изхвърляш тройниците съединяваш си маркучите на парното както са си били, а взимаш вода за изпарителя от подгряването на всмукателния колектор. А иначе в началото на темата пише че като си сменил гарнитурата си ходил майстора да ти притяга болтовете на главата?При смяна на гарнитура тия болтове се сменят стягат се и не се пипат повече. Така че колата има някакъв проблем но трябва да се погледне от компетентен майстор.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Единственото в което си струва да се "убеждаваш" е самообезвъздушаването(ба'х ти дългата дума..) и дебит на помпата.Убеждението се състои в наблюдение на струйката антифриз през тънкото маркуче на разширителния съд.Прави се на студен мотор,отваря се капачката и се гледа...
И..не залагайте особено в "изчислителната мощ" на дедо-Германец,ако беше наред сметката..!-едва ли не всяка втора тема е свързана с охладителната система на Голф!!!Педантизъм,граничещ с идиотизъм..лично мнение!Особено случаите,при които термостата и CTS са на диаметрални краища(едното е на входа на помпата,другото на изхода от главата..),па гледаме на колко сработва термостата..таратанци...!!
Та на темата-има ли въздух,останал в главата..изпарителя..парното..само ядове!По принцип изпарителя е паралелен на парното,но винаги се монтира по-ниско от него,може да не става номерът с въздуха...Еле пък ако "новата" гарнитурка подпръцква малко...в този смисъл-една проверка на налягане в охл. система,не е излишно,около 1,0-1,4 бара-бива.
И още нещо,логично е при цитираните температури перката на радиатора да ти работи нон-стоп!А дали е така!?Датчикът и е монтиран сравнително високо на радиатора-ако не е "под вода"-не сработва вярно!
И..не залагайте особено в "изчислителната мощ" на дедо-Германец,ако беше наред сметката..!-едва ли не всяка втора тема е свързана с охладителната система на Голф!!!Педантизъм,граничещ с идиотизъм..лично мнение!Особено случаите,при които термостата и CTS са на диаметрални краища(едното е на входа на помпата,другото на изхода от главата..),па гледаме на колко сработва термостата..таратанци...!!
Та на темата-има ли въздух,останал в главата..изпарителя..парното..само ядове!По принцип изпарителя е паралелен на парното,но винаги се монтира по-ниско от него,може да не става номерът с въздуха...Еле пък ако "новата" гарнитурка подпръцква малко...в този смисъл-една проверка на налягане в охл. система,не е излишно,около 1,0-1,4 бара-бива.
И още нещо,логично е при цитираните температури перката на радиатора да ти работи нон-стоп!А дали е така!?Датчикът и е монтиран сравнително високо на радиатора-ако не е "под вода"-не сработва вярно!
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Dushan написа:Колеги писна ми. Извънградско по баири максимум вдига 92 градуса. Кача ли се на магистрала, след 30 минути е 105 градуса! Като вдигна 135 145 - отива право на 110 градуса. Няма зиме няма лете се грее. Миналата зима на 3 пъти като я загася перката вие!!!!!!!! Термостата отваря на точна температура. Прелива си в казанчето, не много ама прелива и като дигна обороти веднага се усилва преливането. Сменял съм водна помпа, прочиствал съм радиатора.
На мен ми мирише на "шунриран" радиатор. Някои стари и опечени радиатори им се разрушават преградите които насочват водния поток и така се "шунтират" част от тръбичките - това води до намаляване площта топлоотдаване и никакви перки не могат го компенсират. Когато караш бавно, с малко натоварване, и намалената площ стига, но при пълен товар е друга бира - поради намалената контактна площ и многото топлина загрява и зиме и лете. По принцип перката не трябва да работи при висока скорост и без нея вятъра е достатъчен.

- cvetelingeorgiev
- Мнения: 77
- Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Колега карам ABD, имах същият проблем, но най-вее градско. Свалих датчика който включва перката и кво да видя 1-ва скорост 95 градуса 2-ра скорост 102 градуса. Убеден съм че става въпрос за стоков датчик. Поразсъждавах малко и стигнах до следният извод 1. Уреда на таблото взема инфо от датчика на главата 2. Датчика вкл перката е на радиатора, от т 1 и т 2 следва, че когато вкл скорост 1 (95 градуса) на главата е много повече. Отивам в ауто плус и питам за датчика на перката, открих такъв който да вкл 1 и 2 скорост на по-ниска температура, монтирах го и вече в града, задръствания светофари уреда на таблото държи 90. Вярно че перката си върти, но мен кво ме бърка не я въртя на ръка
.

-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
bayspiro написа:Dushan написа:Колеги писна ми. Извънградско по баири максимум вдига 92 градуса. Кача ли се на магистрала, след 30 минути е 105 градуса! Като вдигна 135 145 - отива право на 110 градуса. Няма зиме няма лете се грее. Миналата зима на 3 пъти като я загася перката вие!!!!!!!! Термостата отваря на точна температура. Прелива си в казанчето, не много ама прелива и като дигна обороти веднага се усилва преливането. Сменял съм водна помпа, прочиствал съм радиатора.
На мен ми мирише на "шунриран" радиатор. Някои стари и опечени радиатори им се разрушават преградите които насочват водния поток и така се "шунтират" част от тръбичките - това води до намаляване площта топлоотдаване и никакви перки не могат го компенсират. Когато караш бавно, с малко натоварване, и намалената площ стига, но при пълен товар е друга бира - поради намалената контактна площ и многото топлина загрява и зиме и лете. По принцип перката не трябва да работи при висока скорост и без нея вятъра е достатъчен.
Радиатора съм го промивал с каналин. Излезна гняс но не чак толкова много. Попринцип през радиатора свободно си преминава вода. Ще се дерзае по тая тема, но веднъж да намеря решение, ще е от полза на мнооого хора!
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
За промиване на охладителна система ползвай
. Имам кола с тоя мотор от 2006-та и до сега не бях чувал за подобен проблем. Много ще ми е интересно от къде ще изскочи заека. Датчика за перката е точно на 95С/102С до сега рядко ми се е случвало да включи 2-ра скорост, но веднага след включването и температурата тръгваше надолу.

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Един съвет,докато търсиш причината,нали все пак я караш...свържи "на късо" двата проводника-различни от цвят "кафяв"-ония жици влизащи в перката.Така ще имаш само и единствено 2-ра степен,поне да не я прегрееш.За целта съм ползвал едно специфично "мостче"-закопчава се на двете жици,само си прорязва изолацията...после се маха почти без следа,става "интелигентно"!
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Не си разбрал какво съм ти написал! Когато ги няма преградите си тече добре ама не минава там където трябва.
А с каналина може съвсем да си му видял сметката, защото в него има сода каустик, която е изключително агресивна към някои метали / в частност към алуминия/ и някои пластмаси - пластмасовите колектори на радиатора в които са тези прегради.
П.П. Думата "шунтиран" значи свързан на късо, байпасиран,заобиколен и т.н.

П.П. Думата "шунтиран" значи свързан на късо, байпасиран,заобиколен и т.н.
Последна промяна от bayspiro на Нед 21 окт 2012 17:45, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Има резон в мненията на байспиро,виж дали е равномерно загрят радиатора-непосредствено след каране...това с каналина и на мен не ми хареса като идея....щото едни комшии отгоре редовно ползваха и аз редовно седях с чадър в тоалетната
-докато собственоръчно не им смених отточните тръби,бяха станали на "солети"...

- megatone
- Мнения: 486
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
- Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
emo-gar, какво е станало с вентото от аватара? 

Последна промяна от megatone на Пон 22 окт 2012 7:29, променено общо 1 път.
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Може ли да се включа в темата на колегата 
Моето ABD винаги показва нещо различно на таблото от това което се случва, мерил съм и съм пробвал какво ли не
Никога не ми е загрявала на магистрала, точно там въздушният поток е много по-голям и изстива всичко, още повече, че изпарителя ми точно зад перката до акумулатора и зимата направо студения въздух минава през радиатора (когато все още не е отворил термостата) и е доста трудно да загрее
Както и да, лятото не бях в България и колата не е карана. Когато я взех установих, че перката на радиатора не работи, защото на таблото видях показание което не е било никога. Предпазителя беше изгорял и веднаха врътнах на ръка перката, движеше се много трудно.
Значи мотора е за смяна/ремонт, така и не открих тема за смяна само на вентилатора?! Трябва ли да се сваля целия радиатор и предна маска?

Моето ABD винаги показва нещо различно на таблото от това което се случва, мерил съм и съм пробвал какво ли не

Никога не ми е загрявала на магистрала, точно там въздушният поток е много по-голям и изстива всичко, още повече, че изпарителя ми точно зад перката до акумулатора и зимата направо студения въздух минава през радиатора (когато все още не е отворил термостата) и е доста трудно да загрее
Както и да, лятото не бях в България и колата не е карана. Когато я взех установих, че перката на радиатора не работи, защото на таблото видях показание което не е било никога. Предпазителя беше изгорял и веднаха врътнах на ръка перката, движеше се много трудно.
Значи мотора е за смяна/ремонт, така и не открих тема за смяна само на вентилатора?! Трябва ли да се сваля целия радиатор и предна маска?
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Bucket написа:Значи мотора е за смяна/ремонт, така и не открих тема за смяна само на вентилатора?! Трябва ли да се сваля целия радиатор и предна маска?
Тия вентилатори са слабо място, често се повреждат. Сменяш целия вентилатор заедно с моторчето, търси втора употреба, лесно се пробва дали работи. Не трябва да се сваля радиатора.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 200 госта