Шофиране с откачена хидравлика ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот radotom » Нед 18 ное 2012 16:21


По моята ос ясно се виждаха следи от нещо прозрачно и леко грапавичко.
Просто си седеше като лепилце, за това и аз сложих. :dontknow:
А иначе вярно, че първия път шайбата се развива трудно :lol:
Добре, че имам едни такива клещи на разположение:
Изображение
След това фланеца се сваля по тази технология:
Изображение




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот pas1.8mi » Нед 18 ное 2012 17:25


Я,тази снимка май е моя! mhihi Тук има още http://pasmi.snimka.bg/automobiles/hidravlichna-pompa.668205


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот jordancho » Нед 18 ное 2012 22:59


Помагайте колеги, днес започнах с ремонта, източих системата, свалих помпата, разглобих ролката, махнах фланеца, по метода с 3-те болта, избих зегерката на задния капак, махнах зегерката и на лагера и от тук нататък го закъсах. Не мога и не мога да я изкарам тая капачка, според снимките от руския форум, трябва да взема големия чук и да блъскам върху вала на помпата, но това ми се струва твърде вандалско, за това пробвах с по-малко чукче, но не иска, след това пробвах със скоба за лагери, но понеже скобата ми е малка, успях само едното и рамо да закача за нещо и реших, че дори и така ще успея да избия капачката, да ама не, като натягам само с едно закачено рамо, скобата тегли на страни, и така се спука вала в частта на която се набива фланеца за ролката, като махна скобата въобще не може да се види че е спукан, но ако продължа ще го потроша целия, за това се отказах и от тази идея, и съм до тук.
Ако имате идеи колеги, слушам ви.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот radotom » Пон 19 ное 2012 8:27


jordancho написа:... и така се спука вала в частта на която се набива фланеца за ...

Ами при спукан вал на един толкова натоварващ се възел май идеите не са кой знае колко много :No
Я завърти една шайба на Ваското1.
Преди време имаше една рециклирана помпа - ако още я има и съвпадат маркучите - може и да те огрее ;)


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот jordancho » Пон 19 ное 2012 13:40


Готовo колеги, след помощта на още един чифт ръце, и блъскане с чук, капачката на помпата излезе по-лесно от колкото си мислих. След това пак с чукчето изкарах и лагера на парчета (токова зле беше), а след това и 3-те гумички и семеринга.
Току що си набавих и новите чаркълъци + поксипол за фланеца, и след малко започвам да зглобявам.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот radotom » Пон 19 ное 2012 21:31


parno написа:осигури голямо менгеме

radotom написа:п.п. Менгеме и чук винаги си трябват! :012:


Разбра ли ся що трябва менгемето! mhihi mhihi

Ай честито! :да:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот pas1.8mi » Пон 19 ное 2012 21:51


Леко късно видях развитието на темата! :cry: Ако си само за смяна на лагер + семеринг,не е необходимо да се сваля задната капачка(ако не тече от там)!Сваля се само шайбата,фланеца и зегерката за лагера.След това са завива един болт М10 в резбата на вала и с рязко дръпване излиза лагера с вала.След това със скоба за лагери се вади лагера,а с подходяща отвертка и семеринга!


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот jordancho » Пон 19 ное 2012 23:17


Късно колега, вече всичко разглобих, дори започнах да сглобявам, за жалост се оказа, че момчето в "хубата" ми е дал малко по голям опръстен, и утре ще трябва пак до там да ходя да си взема друг. До момента набих новия семеринг, лагера, който се оказа, че се върти в корпуса, та за това му ударих няколко центъра, за да хване здраво, и започнах да набивам фланеца, нещо не ми се получава, дали заради лепилото, дали заради 300 грамовото ми чукче, но влиза до някъде и от там не иска и да мръдне. Та в тази връзка - има ли някой колега в София (по възможност по-близко до Божурище), който да има голямо менгеме и малко свободно време, за да се отбия да го ползвам, да си набия фланеца, и капачката ?
Другото което искам да питам - кое да набия първо ? - първо фланеца, за да мога да подпирам на другия край на вала, или първо да затворя помпата и след това да набивам фланеца, в този случай обаче се напъва върху задната капачка и ме е страх да не я счупя ?


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот parno » Вто 20 ное 2012 8:39


момента с гумения пръстен е най-досадното при цялата манипулация
само помня ,че трябва да е с дебелина 3мм
оригиналния като го извадиш е разтеглен и не става да се монтира пак
когато затваряш капачката (където ще ти трябва голямото менгеме)
наълни помпата с масло,намажи пръстена с масло,намажи и менгемето с масло mhihi
и стягай бавно с почивки - половин оборот ,почиваш малко
така няма да повлечеш пръстена с капачката :)
по въпроса ти : аз сложих първо оста с лагера и накрая затворих с капачката - няколко пъти затварях щото все повличаше пръстена - за това си купи 2 3


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот pas1.8mi » Вто 20 ное 2012 19:18


Капачката се монтира безопасно само с Менгеме,а не с чук.Като набиваш с Чук има опасност да отчупиш някое от леглата на направляващите щифтове.Пръстена го намажи не с Масло,а с ГРЕС!


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот Mapoka » Вто 20 ное 2012 19:45


Брей само аз ли съм успял да използвам всичко повторно (като изключим лагера де), всъщност не помня да имах и някакви кой знае какви ядове с О-пръстена, въпреки че си беше стария.
За да затворя капака не ползвах менгеме (не, че и имах тогава де), ползвах шина (или май беше винкел?), разпробит да пасне на отворите с резби на помпата
Изображение
Завих винкела към помпата с два по дълги М8, като между задния капак и винкела бях подложил една М10 гайка, и разбира се с много плавно стягане и постоянно редуване на болтовете.
Ако преди 5 години знаех как се разглобява помпата нямаше и да си помислям да я отварям отзад, ама тогава имаше само руската тема с петте снимки в нея.
Иначе аз не можах да издържа лягера да се надроби и го смених на етап виене, като си беше с минимален луфт, затова и не смених семеринга.

ПП нищо не лепих тогава на времето и не съм забелязал да се е изместила главинката.
Сало на моята помпа ли е нестандартна резбата във вала, понеже никакъв нормален болт не успях да завия.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот jordancho » Вто 20 ное 2012 20:07


И най-накрая я сглобих тази проклетия, с помощта на голямото менгеме в най-близкия сервиз. Друго си е като имаш необходимия инструмент, фланеца си влезе направо с лекота, след което и с капачката не видях кой знае какъв зор. Сега остава само да я монтирам и дано да работи, иначе целия тоя зор ще е напразно.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот pas1.8mi » Вто 20 ное 2012 20:33


След монтажа е добре да се промие помпата например с нафта и с демонтиран разтоварващ клапан.Ако евентуално е повлякло(откъснало парченце) част от О-пръстена да го изкара,иначе може при първото форсирване на двигателя, клапана да блокира в отворено положение и оставаш без хидравлика(изпитано лично mhihi ).Успех с ремонта! :да:


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот jordancho » Вто 20 ное 2012 22:57


Аз клапана така и не го разглобих, помъчих се малко, но не успях да го развия и си го оставих така, защото не ми трябваше да го разглобявам, за да сменя лагера. Иначе старите опръстени си бяха цели, нямаше откъснати парченца или разкъсани гумички, а и преди да ми блокира лагера хидравликата си ми работеше нормално.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот jordancho » Чет 22 ное 2012 19:27


Най-накрая колеги, днес намерих време и сложих помпата. Вече всичко си работи нормално, няма странни звуци, няма течове, работи си както преди, дано и за напред така да си остане.
Благодаря на всички за мненията и съветите :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ZEDYCUS и 58 госта