Въпрос за климатик Голф 3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Milenkatara
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот Milenkatara » Нед 28 апр 2013 9:35


Четох във форума по темите за него но пак не ми стана ясно как се проверява дали е заминал. Ако бил студен или топъл не можах да разбера ? :Mr Green Fun :Mr Green Fun На голф 3 как се сменя ? Трябва ли да се маха бронята на колата или само фара и решетката ?




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот zfa159 » Нед 28 апр 2013 9:52


Проверява се като се гледат наляганията на системата,когато тя работи и е напълно заредена с фреон.Ако ниското налягане е по-ниско от нормалното,а високото също е по-ниско от нормалното,може да има съмнения за частично запушен дехидратор.Ако пък и високото и ниското налягане са много по-ниско от нормалните си стойности,тогава е почти сигурно запушен.Иначе ако е топъл целия след 15-20 минути работа на системата,значи не е запушен. Няма защо да се сваля бронята,даже може и без да се сваля фара,развиваш му отгоре двете гайки М6 и той изпада надолу (след като ест. си му развил тръбите).
:beer


Ivan_Vento
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 13 апр 2009 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот Ivan_Vento » Вто 30 юли 2013 17:13


Здравейте колеги, токущо и аз се сблъсках с допълнително слаганият в италия компресор харисън. След като днес напълниха системата се чу много ясно как изпуска фреон от осевият уплътнител се бях засилил да го сменям, но от прочетеното по-горе разбирам, че вероятно е корозирала оста, още повече, че то направо си се чу как изпуска от там. Въпросът ми е следния, може ли този афтърмаркет харисън, да се замени с оригинален санден от оригинално вграден климатик на голф 3, както и дали знаете някой да продава здрав такъв компресор(или харисън или ако става санден)? :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот zfa159 » Сря 31 юли 2013 8:17


Здрасти :)
Това,че съска от там,не значи,че не може да се ремонтира.Принципно трябва да се свали и да се разглоби и чак тогава може еднозначно да се каже дали става или не става. Осевия уплътнител не е скъпо нещо,както и пълния ремонт на харисъна не е скъп,ако корпуса не е корозирал много и позволява ремонтиране.
За да сложиш оригинален санден,трябва да смениш стойката за компресора,алтернатора,шайбите с ремъците и да преправиш маркучите за климатика,защото харисъна ти отзад е на резби,а сандена е на фланец...
:beer


Ivan_Vento
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 13 апр 2009 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот Ivan_Vento » Чет 01 авг 2013 0:41


Ясно, с една дума - не става... Аз така или иначе бях решил да го разглобя харисън-а, за да го погледна, но се обезкуражих от коментара на колегата, че корозира оста. Ще го погледна но след около 10 дни, които за съжаление ще изкарам без клима, но ... съдба... :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот zfa159 » Чет 01 авг 2013 7:11


Харисън-а има няколко особености при разглобяване/сглобяване, така че ако възнамеряваш да го отваряш сам и не си правил такова нещо до сега и нямаш специализираните инструменти, по-добре го занеси някъде, да го разглобят и да ти кажат какво му е положението.
:beer


Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот absent » Чет 01 авг 2013 18:50


Извинявам се че питам в темата на колегата , при пуснат климатик когато освободя от скорост двигателя почва да тресе и почти угасва какъв може да е проблема няма значение дали на газ или бензин , климатика е пълнен и проверен преди месец духа си студено , двигателя е 1,8 аам голф 3. Допълнително слаган (Диавия)


Потребителски аватар
Milenkatara
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот Milenkatara » Чет 01 авг 2013 23:31


Може да има проблем със стъпковия мотор.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот zfa159 » Пет 02 авг 2013 0:22


Може и да не са му пуснали допълнителния + към компютъра, за да вдига оборотите,когато е пуснат компресора.
:beer


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот radi_nrj » Пет 02 авг 2013 11:42


zfa159 написа:Може и да не са му пуснали допълнителния + към компютъра, за да вдига оборотите,когато е пуснат компресора.
:beer

Май е баш това :th_up


Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот absent » Пет 02 авг 2013 18:03


Да оказа се че не е пуснат , на кой крак се закача 1,8 аам е мотора .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот zfa159 » Пет 02 авг 2013 21:54


Два вида кАмпютри им се слагат на ААМ.
Ако е стария тип с 35-пинов - сигнала се подава на 3 и 4 пин
Ако е по-новия, с 45 пина - сигнала се подава на 33 и 35 пин

Сигнала го вземи от управляващата намотка на релето за компресора (единия край на намотката е на маса,другия край се управлява с + ).Хубаво е да го вземеш от там, а не от кабела за компресора, защото бобината на компресора е доста мощна ( около 50W ) и като спреш напрежението към нея, има доста сериозни скокове на напрежението, които ще вкараш в комп-а (принципно е защитен от такива неща ама все пак). Повечето компресорни бобини имат вграден диод за точно тези пулсации, ама при насажданите климатици не е много ясно каквa точно са сложили.
Принципно инсталацията има заготовка за климатик - кабелите от тези пинове излизат при бушониерата. Аз обикновено гледам какъв цвят кабели тръгват от съответните пинове, цепя снопа с кабелите около мотора за чистачките и от там си прихващам кабелите за към релето на компресора (което обикновено при насажданите седи пред разширителния съд).
:beer


Потребителски аватар
Milenkatara
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот Milenkatara » Съб 03 авг 2013 0:56


zfa159 написа:Два вида кАмпютри им се слагат на ААМ.
Ако е стария тип с 35-пинов - сигнала се подава на 3 и 4 пин
Ако е по-новия, с 45 пина - сигнала се подава на 33 и 35 пин

Сигнала го вземи от управляващата намотка на релето за компресора (единия край на намотката е на маса,другия край се управлява с + ).Хубаво е да го вземеш от там, а не от кабела за компресора, защото бобината на компресора е доста мощна ( около 50W ) и като спреш напрежението към нея, има доста сериозни скокове на напрежението, които ще вкараш в комп-а (принципно е защитен от такива неща ама все пак). Повечето компресорни бобини имат вграден диод за точно тези пулсации, ама при насажданите климатици не е много ясно каквa точно са сложили.
Принципно инсталацията има заготовка за климатик - кабелите от тези пинове излизат при бушониерата. Аз обикновено гледам какъв цвят кабели тръгват от съответните пинове, цепя снопа с кабелите около мотора за чистачките и от там си прихващам кабелите за към релето на компресора (което обикновено при насажданите седи пред разширителния съд).
:beer
Отговор повече от необходим. Това са хората за климатичната инсталация да знаете !!!!


Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот absent » Нед 04 авг 2013 14:06


На двата пина едновременно ли ? , примерно правя мост между двата пина ( 33,35 ) и от там в релето на компресора ( управляващия на бубината на релето ) - правилно ли съм разбрал ?
Какъв цвят са кабелите ( ако ги има прекарани )


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатик Голф 3

Мнениеот zfa159 » Пон 05 авг 2013 15:26


Цвета в Аутодата обикновено е грешен, затова не съм го написал. Те са 4-5 вида инсталации и се срещат различни цветове.Най-добре отвори буксата на комп-а и виж на тези пинове какви цветове има. За стария комп не дават схема и не мога да видя цвета. За новия комп са 33 - син и 35 зелен със сиво . Иначе правилно си разбрал - двете жици на късо и вързани за релето ;) Заводската инсталация излиза до бушонното табло - там тези два кабела са на обща зелена букса,която не се използва,когато колата няма няма климатик. Така или иначе трябва или да прекараш кабел от релето до вътре или да прекараш тези кабели до релето.
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта