VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6275
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 20 авг 2013 8:57


kossis написа:Вчера го разгледах добре. Има една двойна масивна възвратна пружина минаваща отзад през средата на педала, която е симетрично контактуваща от двете страни към купето.Предполагам при натискане до край пружината преминава в равновесно състояние- когато педала опре в дъното и възвратният и натиск е по малък от първоначалният.

тази пружина всъщност има две действия. Едното е да обира луфта на педала до границата със свободния ход, след това се обръща и вече подпомага натискането като серво пружина, при отпускане на съединителя първо ти помага да имаш по-добър контрол и да държиш с лекота натиснатия вече педал на съединителя до момента в който отново се обърне посредством лулеещия се реактивен механизъм и отново върне педала в горно положение от празния ход до горно положение.


kossis написа:Педала на съединителя има ел. контакт-машинка -като на стоп педала машинката за стоповете.
За какво е необходимо да отчита кога е натиснат съединителя ?
Можеби заради ниските обороти

ето това пък обяснява, защо при седене на светофар например докато е още студена колата и се чува едно избръмчаване, все едно сработва вакуум помпа (ако имаме такава) непосредствено след натискане на съединителя. :gruebel




petar_a
Мнения: 271
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
Автомобил: VW BORA 2.0 115
Двигател: AQY 1999
Местоположение: Montana

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот petar_a » Вто 20 авг 2013 12:52


Заради темпомата примерно...


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6275
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 20 авг 2013 13:06


petar_a написа:Заради темпомата примерно...

нямам темпомат :smile


petar_a
Мнения: 271
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
Автомобил: VW BORA 2.0 115
Двигател: AQY 1999
Местоположение: Montana

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот petar_a » Вто 20 авг 2013 19:24


kossis написа:
Педала на съединителя има ел. контакт-машинка -като на стоп педала машинката за стоповете.
За какво е необходимо да отчита кога е натиснат съединителя ?
Можеби заради ниските обороти
Аз мисля,че е заради темпомата.Независимо дали са обурудвани заводски с темпомат има конструктивна възможност за монтаж.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот kossis » Сря 21 авг 2013 8:17


Приятел, явно темпомата ти е голям мерак. :beer .

Датчика е Clutch Vacuum Vent Valve Switch F36, или Clutch pedal switch F36.

Ето ти ръководството на стр.26 я има схемата на електрониката-http://vwts.ru/engine/ajm/ajm_eng.pdf

Колегата Дон-ки Хот да каже за какво е тоя вакуум и как коригира оборотите на празен ход, ако знае.

Та датчика не е предвиден за темпомат, но може и да работи за него при наличен.

На стр.36 е обяснено-

Превключвателят на педала на съединителя се намира под педала.
Сигналното използване на контролния блок на двигателя разпознава от този сигнал дали
съединителя е включван или изключван. Когато съединителя се натиска,
инжектиране количество се намалява за кратко, за да се предотврати двигателното притрисане
при превключване на предавка.
Влияние на датчика при неизправност-
Ако сигналът от педала на съединителя ключа не работи, при изключване на захранването
реакции могат да се появят при превключване на предавките.

Така го преведох след редактиране.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6275
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 21 авг 2013 8:48


kossis написа:Приятел, явно темпомата ти е голям мерак. :beer .

Датчика е Clutch Vacuum Vent Valve Switch F36, или Clutch pedal switch F36.

Ето ти ръководството на стр.26 я има схемата на електрониката-http://vwts.ru/engine/ajm/ajm_eng.pdf

Колегата Дон-ки Хот да каже за какво е тоя вакуум и как коригира оборотите на празен ход, ако знае.

Та датчика не е предвиден за темпомат, но може и да работи за него при наличен.

На стр.36 е обяснено-

Превключвателят на педала на съединителя се намира под педала.
Сигналното използване на контролния блок на двигателя разпознава от този сигнал дали
съединителя е включван или изключван. Когато съединителя се натиска,
инжектиране количество се намалява за кратко, за да се предотврати двигателното притрисане
при превключване на предавка.
Влияние на датчика при неизправност-
Ако сигналът от педала на съединителя ключа не работи, при изключване на захранването
реакции могат да се появят при превключване на предавките.

Така го преведох след редактиране.


интересно четиво :th_up това с вакуума не мога да го обясня, още не съм го обяснил за себе си :) просто в определени моменти при хладно време в момента в който натисна съединителя се чува избръмчаване все едно сработва ABS,или както избръмчава бензиновата помпа сутрин при първоначално палене, подобен е звука и от Secondary air pump , която се намира зад предна дясна решетка на бронята (под въздушния филтър)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот kossis » Сря 21 авг 2013 9:14


Е тая помпа я видях сега че я има. Тя за какво е ? И тоя воден радиатор дето е там- охлажда нафтовия филтър. За какво е ?

Fuel cooling pump -на стр.24

Самоче тука я водят Горивна -охладителна.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6275
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 21 авг 2013 11:35


kossis написа:Е тая помпа я видях сега че я има. Тя за какво е ? И тоя воден радиатор дето е там- охлажда нафтовия филтър. За какво е ?

Fuel cooling pump -на стр.24

Самоче тука я водят Горивна -охладителна.

колега аз съм 2000сс бензин, ти си дизел , не знам дали е същото, при мен при студен двг превърта изгорели газове за доизгаряне и по-бързо загряване. Като загрее двг-то спира да бачка. При теб има егр за тая цел, аз нямам радиатор там. Ама много омазахме темата извън заглавието нещо, дай ако искаш на лични или в тази по обобщена тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=384863



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: diwaka, MamaMy и 59 госта