След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
donMaranzano
Мнения: 789
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQY
Местоположение: Plovdiv

Re: RE: Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот donMaranzano » Вто 10 дек 2019 8:47


Не е така, защо колегата по горе Здравко е направил същата процедура като мен и при него всичко е наред
tomata написа:Аз знам, че без шлайв на блока и без нови бутала сегменти не се сменят. Мисля, че е нормално на гори повече масло




Потребителски аватар
tomata
Мнения: 498
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
Двигател: AWT AWC
Местоположение: Пазарджик

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот tomata » Вто 10 дек 2019 10:51


Чесно казано бях забравил, че той не е правил шлайф, сега прочетох темата му отново. При него е нямало ръб по блока, при тебе как беше, също така той е сменял и буталата.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13365
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 10 дек 2019 11:48


Не съм сменял буталата. Същите останаха. Само сегменти,биелни лагери и ревизия на главата.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10070
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот group® » Вто 10 дек 2019 12:19


Малък шанс, но все пак - вижте картерната вентилация за запушвания.

Иначе хонинг правен ли е?
Изчакай 2-3 хил километра преди да си вадиш финални заключения.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13365
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 10 дек 2019 14:24


И аз това му казвам. Картерната вентилация е по-скоро постоянно отпушена при тоя двигател.


Потребителски аватар
donMaranzano
Мнения: 789
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQY
Местоположение: Plovdiv

Re: RE: Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот donMaranzano » Сря 11 дек 2019 13:49


Какво е хонинг
group[emoji2400] написа:Малък шанс, но все пак - вижте картерната вентилация за запушвания.

Иначе хонинг правен ли е?
Изчакай 2-3 хил километра преди да си вадиш финални заключения.


Потребителски аватар
Ник никишето
Мнения: 759
Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
Автомобил: Golf G60
Двигател: Pg 1990
Местоположение: СОФИЯ

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот Ник никишето » Сря 11 дек 2019 18:17


В сервиза имам ме една химия дето е за обезмасляване но се разрежда бая . Преди година колегата на астрата прави основен и топна буталата за една вечер извади ги чисти на сълза и затвори мотора ефекта беше лал . Разглобих ме я и се оказа че буталата са се прецакали от химията кое как не съм химик но след смяна на бутала 2 ръка даже и сигментите си върна пак е без грешка . Питай пич-пичагата дето ти е събрал мотора да не киснал буталата в химия


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: RE: Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот radotom » Сря 11 дек 2019 18:58


donMaranzano написа:Какво е хонинг

Изображение

Забелязваш ли диагоналното надраскване по цилиндъра?
Те това е хонинг.
Цилиндъра не трябва да е огледално гладък, а да има такива леки набраздявания.
Целта на хонинга е да се задържа маслен филм по повърхността на цилиндъра и буталото да не трие на сухо.

За протокола: Това е III цилиндър на бившото ми 2Е, което по километраж беше над 290к км, а когато го купих беше 19 годишен и на нормалните 146к км. :11 :h020 :h020 :h020

Преди година отварях и Шарана, с AFN мотор
Проблема беше голям разход на масло (около 4.5л на 10 000км)
Оказа се точно липса на хонинг на IV цилиндър.
След хонинговане и смяна на де що се сетиш, без валове и бутала!!! , разхода за изминалите 8к км е малко под 0.5л масло.
А се убедих, че AFN е проектиран да си е масларник фабрично - в буталата липсват сливни канали под масления сегмент :scare3

Относно смяната на бутала - не, бутала се сменят само при нужда - завлачване, спукване или престъргване на цилиндрите на ремонтен размер.
При смяна на бутала нови сегменти се слагат задължително, но обратното не е вярно и финансово непрепоръчително.

Ако си минал вече 500-1000км, не очаквай да слегнат повече сегментите :no
Нещо е осрано при ремонта.
Първото, което ми хрумна, като четях въпроса беше счупване ма маслен сегмент.
Аз лично съм чупил сегмент при монтаж.
Като оправдание мога да кажа, че беше първото ми отваряне на мотор, сам, на терасата, без никой никога да ми е показвал кое как се прави.
Беше ми блокирал лагера на I цилиндър на Трабанта :mrgreen
Причината - не бях почистил каналите на сегментите от нагар и новите сегменти не можеха да си влезнат навътре.
А се оказва, че най-важната и най-трудоемка и времегубеща операция е перфектното почистване на ВСИЧКО до почти стерилна чистота!
Ако не е перфектно почистено всичко, нито можеш да измериш нещо и да знаеш трябва или не да се сменя, нито можеш да сглобиш после с необходимите хлабини и натягания.


Потребителски аватар
donMaranzano
Мнения: 789
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQY
Местоположение: Plovdiv

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот donMaranzano » Сря 11 дек 2019 19:22


Виж тук. Това е двигателя веднага след отварянето. ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот muns61 » Сря 11 дек 2019 19:34


Ник никишето написа:В сервиза имам ме една химия дето е за обезмасляване но се разрежда бая . Преди година колегата на астрата прави основен и топна буталата за една вечер извади ги чисти на сълза и затвори мотора ефекта беше лал . Разглобих ме я и се оказа че буталата са се прецакали от химията кое как не съм химик но след смяна на бутала 2 ръка даже и сигментите си върна пак е без грешка . Питай пич-пичагата дето ти е събрал мотора да не киснал буталата в химия

Не бях помислил за такъв вариант, но е напълно възможно. Повечето такива препарати са силно алкални и разяждат алуминия и сплавите му.
Колкото до счупване на маслен сегмент, на този мотор е почти невъзможно. По-скоро деформиране.


Потребителски аватар
donMaranzano
Мнения: 789
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQY
Местоположение: Plovdiv

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот donMaranzano » Сря 11 дек 2019 19:47


Двигателя по данни на VW е чугун


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот muns61 » Сря 11 дек 2019 20:13


Буталата са алуминий.


apolon
Мнения: 874
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот apolon » Чет 12 дек 2019 18:09


Това за разяждането на Al от обезмаслителите си е много вярно.Всички силни препарати за почистване на мазнини са на основата на NaOH,която окислява и разяжда Al.А бутала се сменят само след като са шлайфани цилиндрите до определен ремонтен размер(1;2 или 3) и тогава се монтират нови бутала със същия рем.размер(т.е. да се компенсира нарастването на диаметъра).Износването на цилиндрите е бъчвообразно и поставянето на по-голям диаметър бутала без шлайф на цилиндрите е голяма грешка.При мен ремонта мина със смяна на сегменти,само изпускателните клапани (и техните водачи и гумички) и шлайф на главата.


lubo_Y10
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
Автомобил: lancia y10 golf 3
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот lubo_Y10 » Пет 13 дек 2019 7:05


Не е бъчвообразно а е кацообразно във вертикален разрез като дъното на ''кацата '' е горе. Другото е точ в точ.


apolon
Мнения: 874
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY

Мнениеот apolon » Пет 13 дек 2019 12:29


В голяма грешка си,колега lubo_Y10.Каца е он'ва нещо де'т мяза на обърната кофа(технически казано-пресечен конус).А бъчвата е нещо такова ( ).Ако си съгласен с това,но продължаваш да си мислиш,че износването е конусно,то или си бягал от лекции или хабер зи нихтс.Е те ти образователна литература:
347.jpg
.Чао и :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 117 госта