tomata написа:Аз знам, че без шлайв на блока и без нови бутала сегменти не се сменят. Мисля, че е нормално на гори повече масло
След смяна на сегменти Golf 4 AQY
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: RE: Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
Не е така, защо колегата по горе Здравко е направил същата процедура като мен и при него всичко е наред
- tomata
- Мнения: 498
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
Чесно казано бях забравил, че той не е правил шлайф, сега прочетох темата му отново. При него е нямало ръб по блока, при тебе как беше, също така той е сменял и буталата.
-
- VW експерт
- Мнения: 13366
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
Не съм сменял буталата. Същите останаха. Само сегменти,биелни лагери и ревизия на главата.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10070
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
Малък шанс, но все пак - вижте картерната вентилация за запушвания.
Иначе хонинг правен ли е?
Изчакай 2-3 хил километра преди да си вадиш финални заключения.
Иначе хонинг правен ли е?
Изчакай 2-3 хил километра преди да си вадиш финални заключения.
-
- VW експерт
- Мнения: 13366
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
И аз това му казвам. Картерната вентилация е по-скоро постоянно отпушена при тоя двигател.
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: RE: Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
Какво е хонинг
group[emoji2400] написа:Малък шанс, но все пак - вижте картерната вентилация за запушвания.
Иначе хонинг правен ли е?
Изчакай 2-3 хил километра преди да си вадиш финални заключения.
- Ник никишето
- Мнения: 759
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
В сервиза имам ме една химия дето е за обезмасляване но се разрежда бая . Преди година колегата на астрата прави основен и топна буталата за една вечер извади ги чисти на сълза и затвори мотора ефекта беше лал . Разглобих ме я и се оказа че буталата са се прецакали от химията кое как не съм химик но след смяна на бутала 2 ръка даже и сигментите си върна пак е без грешка . Питай пич-пичагата дето ти е събрал мотора да не киснал буталата в химия
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: RE: Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
donMaranzano написа:Какво е хонинг

Забелязваш ли диагоналното надраскване по цилиндъра?
Те това е хонинг.
Цилиндъра не трябва да е огледално гладък, а да има такива леки набраздявания.
Целта на хонинга е да се задържа маслен филм по повърхността на цилиндъра и буталото да не трие на сухо.
За протокола: Това е III цилиндър на бившото ми 2Е, което по километраж беше над 290к км, а когато го купих беше 19 годишен и на нормалните 146к км.




Преди година отварях и Шарана, с AFN мотор
Проблема беше голям разход на масло (около 4.5л на 10 000км)
Оказа се точно липса на хонинг на IV цилиндър.
След хонинговане и смяна на де що се сетиш, без валове и бутала!!! , разхода за изминалите 8к км е малко под 0.5л масло.
А се убедих, че AFN е проектиран да си е масларник фабрично - в буталата липсват сливни канали под масления сегмент

Относно смяната на бутала - не, бутала се сменят само при нужда - завлачване, спукване или престъргване на цилиндрите на ремонтен размер.
При смяна на бутала нови сегменти се слагат задължително, но обратното не е вярно и финансово непрепоръчително.
Ако си минал вече 500-1000км, не очаквай да слегнат повече сегментите

Нещо е осрано при ремонта.
Първото, което ми хрумна, като четях въпроса беше счупване ма маслен сегмент.
Аз лично съм чупил сегмент при монтаж.
Като оправдание мога да кажа, че беше първото ми отваряне на мотор, сам, на терасата, без никой никога да ми е показвал кое как се прави.
Беше ми блокирал лагера на I цилиндър на Трабанта

Причината - не бях почистил каналите на сегментите от нагар и новите сегменти не можеха да си влезнат навътре.
А се оказва, че най-важната и най-трудоемка и времегубеща операция е перфектното почистване на ВСИЧКО до почти стерилна чистота!
Ако не е перфектно почистено всичко, нито можеш да измериш нещо и да знаеш трябва или не да се сменя, нито можеш да сглобиш после с необходимите хлабини и натягания.
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
Виж тук. Това е двигателя веднага след отварянето. 

















- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
Ник никишето написа:В сервиза имам ме една химия дето е за обезмасляване но се разрежда бая . Преди година колегата на астрата прави основен и топна буталата за една вечер извади ги чисти на сълза и затвори мотора ефекта беше лал . Разглобих ме я и се оказа че буталата са се прецакали от химията кое как не съм химик но след смяна на бутала 2 ръка даже и сигментите си върна пак е без грешка . Питай пич-пичагата дето ти е събрал мотора да не киснал буталата в химия
Не бях помислил за такъв вариант, но е напълно възможно. Повечето такива препарати са силно алкални и разяждат алуминия и сплавите му.
Колкото до счупване на маслен сегмент, на този мотор е почти невъзможно. По-скоро деформиране.
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
Двигателя по данни на VW е чугун
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
Буталата са алуминий.
-
- Мнения: 874
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
Това за разяждането на Al от обезмаслителите си е много вярно.Всички силни препарати за почистване на мазнини са на основата на NaOH,която окислява и разяжда Al.А бутала се сменят само след като са шлайфани цилиндрите до определен ремонтен размер(1;2 или 3) и тогава се монтират нови бутала със същия рем.размер(т.е. да се компенсира нарастването на диаметъра).Износването на цилиндрите е бъчвообразно и поставянето на по-голям диаметър бутала без шлайф на цилиндрите е голяма грешка.При мен ремонта мина със смяна на сегменти,само изпускателните клапани (и техните водачи и гумички) и шлайф на главата.
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
- Автомобил: lancia y10 golf 3
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
Не е бъчвообразно а е кацообразно във вертикален разрез като дъното на ''кацата '' е горе. Другото е точ в точ.
-
- Мнения: 874
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: След смяна на сегменти Golf 4 AQY
В голяма грешка си,колега lubo_Y10.Каца е он'ва нещо де'т мяза на обърната кофа(технически казано-пресечен конус).А бъчвата е нещо такова ( ).Ако си съгласен с това,но продължаваш да си мислиш,че износването е конусно,то или си бягал от лекции или хабер зи нихтс.Е те ти образователна литература:
.Чао и 
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта