Въпрос относно 1.6 ABU

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
endless
Мнения: 23
Регистриран на: Чет 06 мар 2008 16:54
Автомобил: VW
Двигател: AEE

Мнениеот endless » Съб 07 юни 2008 21:14


connor cane написа:Колега, успокой топката, малка шегичка - не го взимай навътре - не си го слагай твърде много. :don't worry
Айде тогава и малко технически подробности: карал съм 1,6 АБУ доста, а 1,4 АБД - всеки ден. АБУ е просто поизцеден АБД - то и като отвориш капака на два такива Голфа, разлика няма почти никаква, да не кажа въобще. Даже скоро май в някаква тема гледах, че един колега се съмняваше, като са му сменяли коляновия вал, да не са му сложили от АБД - неговия мотор беше АБУ - което идва да покаже, че даже и някои части са съвместими и почти еднакви.
Откъм вървене 1,6 е малко по-пъргав и максималната му скорост е по-голяма - все пак е с 15 кончета повече от 1,4, но включиш ли му клима, да речем, увяхва като перпикано мушкато - слабее някак си.
Можеш да го чипираш, но при тези двигатели максималното, което би могло да се постигне, е 8-10% увеличаване на мощността - за 7-8 коня просто не си струва парите и усилията.
Айде дано съм ти бил малко полезен със споделения личен опит. :banana :beer :drive


Мда определено е така май колега. Мен няколко пъте ми се случва като вдигна капака на вентото и да ми кажат, че двигателя ми е 1.4, а той си е 1.6 серия ABU 75 коня.




Потребителски аватар
Spasov_G
Мнения: 229
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот Spasov_G » Съб 07 юни 2008 23:29


SBobi написа:ABU - то колега не е дефорсирано!Съвсем нормално си е! Доколкото знам мотора 1.8 75 коня е дефорсиран но 1.6 75 коня си е съвсем нормален! А вече ако искаш да си вдигаш мощността си има начини и почти всеки един двигател подлейи на промени вдигащи мощността за сметка на живота на двигателя!
Ако 1,8 75 к.с. е дефорсиран , какъв трябва да е 1,8 90 к.с двойно дефорсиран ли , мисля , че ставате смешни .......... това да не са ви Москвичи , да говорим за дефорсирани или не ......


Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kilima » Нед 08 юни 2008 0:09


Golf_Lozenec написа:
vw16v написа:
Съжалявам за глупавия ми въпрос но къде пише каква модефикация е моя Голф.Днес гледах по мотора и не видях преди да ме нахраните искам да кажа че го имам от 3 дена и не съм запознат с тези неща.Колата е Голф 3-ка 92-а год 1,8 m.i. GT 90 коня с дисковите спирачки отпред и отзад.Но не можах да разбера ква модефикация е ако някой знае нека сподели с мен ще съм му много благодарен.
Поздрави

Предполагам имаш предвид буквите на мотора,защото за купето сам си си отговорил ,че е GT и си забелязал четирите диска .Щом е 92 г. 1.8 Mi - 90 к.с. мотора е с индекс ABS -железният :wink: .Сори на колегата за отклонението от темата му за ABU.Не дефорсиран 1.8 , нито пък е изцедено ABD , съвсем нормален мотор си е .За увеличаване на мощността му става , както и всеки друг мотор, друг е въпроса дали си заслужава инвестицията.Най-добре си го карай както си е , поддържай си го и се радвай на ниския разход и приличното за мощността му вървене :) .


Какво препоръчваш за пипане по АБУ-то.
Аз се сещам за:
1.Шлайфане на главаю
2.Спортен филтър
3.По-къси биели
:wink:


Дори спортен филтър не бих му купил на тоя дарак.Това си е абсолютна бангия ,направена да е що годе здрава (да се чупи през ,а не всеки ден) и да върши работа.От тоя мотор нищо повече не трябва да се очаква ;)


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот nikolai_an » Пон 09 юни 2008 21:15


:wink:[/quote]

Дори спортен филтър не бих му купил на тоя дарак.Това си е абсолютна бангия ,направена да е що годе здрава (да се чупи през ,а не всеки ден) и да върши работа.От тоя мотор нищо повече не трябва да се очаква ;)[/quote]това че твоя е такъв не се отнася и за другите!простотакъв ти бил късмета! :roll:


Потребителски аватар
traficanta
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе;Видин

Мнениеот traficanta » Вто 10 юни 2008 11:20


какво толкова ги коментирате къв е мотора ABU ABD VR6 тоя бил добър ония лош колегата маи попита нещо друго в краиа сметка караме коли 2 ръка демек моргите на западна европа и тук следва да се запитаме как е карана тая кола дали е обслужвана правилно и на време и така на татък.Аз съм с такъв мотор имам го голфето от почти 4 години и не се оплаквам за кола на 15 години върви добре


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Вто 10 юни 2008 14:03


Стига сте приказвали глупости за ABU двигателя, лош бил, не знам какъв си бил. Всичко зависи как е поддържана и карана колата от предишните и от настоящия собственик, това е. А що се отнася до вървеж и динамика-тези 75 к.с. са абсолютно достатъчни да се поддържа добра скорост на извънградско и да можеш да изпреварваш без проблем когато трябва, дори и с натоварена кола. Това са моите наблюдения за вече повече от година и над 20 000 км. каране с този двигател.


Потребителски аватар
RossenVlad
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот RossenVlad » Вто 10 юни 2008 14:31


Моят голф е с такъв двигател и честно казано не мога да се оплача. Карам го почти 4 000 км. и не виждам да има проблеми или някакви поводи за притеснение. Всичко си зависи как е поддържана и карана колата. Моята си е читава. Дано си е такава още няколко години.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Мнениеот icefire » Вто 10 юни 2008 21:48


endless написа:
connor cane написа:Колега, успокой топката, малка шегичка - не го взимай навътре - не си го слагай твърде много. :don't worry
Айде тогава и малко технически подробности: карал съм 1,6 АБУ доста, а 1,4 АБД - всеки ден. АБУ е просто поизцеден АБД - то и като отвориш капака на два такива Голфа, разлика няма почти никаква, да не кажа въобще. Даже скоро май в някаква тема гледах, че един колега се съмняваше, като са му сменяли коляновия вал, да не са му сложили от АБД - неговия мотор беше АБУ - което идва да покаже, че даже и някои части са съвместими и почти еднакви.
Откъм вървене 1,6 е малко по-пъргав и максималната му скорост е по-голяма - все пак е с 15 кончета повече от 1,4, но включиш ли му клима, да речем, увяхва като перпикано мушкато - слабее някак си.
Можеш да го чипираш, но при тези двигатели максималното, което би могло да се постигне, е 8-10% увеличаване на мощността - за 7-8 коня просто не си струва парите и усилията.
Айде дано съм ти бил малко полезен със споделения личен опит. :banana :beer :drive


Мда определено е така май колега. Мен няколко пъте ми се случва като вдигна капака на вентото и да ми кажат, че двигателя ми е 1.4, а той си е 1.6 серия ABU 75 коня.


Така и така се развали темата, да кажа, че и при мене много често някой като вдигне капака, с дълбоко презрение казва "тва 1.4 ли е?"
1.4 не съм карал, голфът ми е 1.6 ABU и нямам никви забележки по мотора. Просто съм извадил късмет - била е добре поддържана. Това си е най-важното. Що се отнася до това колко е пъргава - еми то това е супер относително.. колкото да изпревариш камион по баир нагоре - става. Ако искаш адреналин... няма да си купуваш 1.6 изобщо.


Потребителски аватар
qNkOo
Мнения: 257
Регистриран на: Пон 13 окт 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич/Пловдив/...

Мнениеот qNkOo » Пон 24 ное 2008 4:23


Golf_Lozenec написа:
vw16v написа:
Съжалявам за глупавия ми въпрос но къде пише каква модефикация е моя Голф.Днес гледах по мотора и не видях преди да ме нахраните искам да кажа че го имам от 3 дена и не съм запознат с тези неща.Колата е Голф 3-ка 92-а год 1,8 m.i. GT 90 коня с дисковите спирачки отпред и отзад.Но не можах да разбера ква модефикация е ако някой знае нека сподели с мен ще съм му много благодарен.
Поздрави

Предполагам имаш предвид буквите на мотора,защото за купето сам си си отговорил ,че е GT и си забелязал четирите диска .Щом е 92 г. 1.8 Mi - 90 к.с. мотора е с индекс ABS -железният :wink: .Сори на колегата за отклонението от темата му за ABU.Не дефорсиран 1.8 , нито пък е изцедено ABD , съвсем нормален мотор си е .За увеличаване на мощността му става , както и всеки друг мотор, друг е въпроса дали си заслужава инвестицията.Най-добре си го карай както си е , поддържай си го и се радвай на ниския разход и приличното за мощността му вървене :) .


Какво препоръчваш за пипане по АБУ-то.
Аз се сещам за:
1.Шлайфане на главаю
2.Спортен филтър
3.По-къси биели
:wink:


Колега, АБУ-то е с блок от 1,1 литров двигател (забравих му кода) , изпилен... "до прозрачност" mhihi , т.е. нема на къде да се суче и цеди повече. А бе не е за гонки въобще - това моторче е за икономийка направено. Аз съм много доволен от него, въпреки че го имам от скоро и въпреки, че задвижва масивното купе на "Венто". Сложих си 15" джанти с нормален профил (65) и впоследствие стана така, че извънградско на 2800 - 2900 оборота съм на 100+ км/ч , а оттам и супер икономията - газ - 6.0/7.5 на 100. Това е то! В чудо се бях видял с разхода на Голфа, който (слава богу) продадох. Той беше с АЕК 1.6 101 к.с. - уж по-динамичен , по-икономичен... УЯ МУ!! Ядеше по 12/15 литра газ градско - да му го ръгна на динамиката аз!! Ако искам да ми върви яко колата, съответно и да ме събаря откъм поддръжка и гориво - ще си взема ГТИ, но предпочетох икономията за сметка на вървежа - АБУ е отговора, колкото и да го плюят тук. Вярно, че АБС мотора е най-издържливото копеле, но мисля че е по-подходящ за каруцари, които само карат без да се разправят с консумативи и т.н. АБУ е по-икономичен и ако човек си го поддържа - всичко е ОК.
п.п. Извинявам се за ОФФ-а


Потребителски аватар
Spectre™
Мнения: 1631
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: село София
Контакти:

Мнениеот Spectre™ » Пон 24 ное 2008 12:11


Много доволен... сложил съм му спортен панелен филтър, махнах катализатора... и мисля да му сложа едно чипче от колегите от форума за 100 лв... и ми е напълно достатъчно... по магистралата си перка без проблем със 150-160.., повече мисля че си е лудост...


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Пон 24 ное 2008 12:49


qNkOo написа: А бе не е за гонки въобще - това моторче е за икономийка направено. Аз съм много доволен от него, въпреки че го имам от скоро и въпреки, че задвижва масивното купе на "Венто". Сложих си 15" джанти с нормален профил (65) и впоследствие стана така, че извънградско на 2800 - 2900 оборота съм на 100+ км/ч , а оттам и супер икономията - газ - 6.0/7.5 на 100. Това е то! В чудо се бях видял с разхода на Голфа, който (слава богу) продадох. Той беше с АЕК 1.6 101 к.с. - уж по-динамичен , по-икономичен... УЯ МУ!! Ядеше по 12/15 литра газ градско - да му го ръгна на динамиката аз!! Ако искам да ми върви яко колата, съответно и да ме събаря откъм поддръжка и гориво - ще си взема ГТИ, но предпочетох икономията за сметка на вървежа - АБУ е отговора, колкото и да го плюят тук. Вярно, че АБС мотора е най-издържливото копеле, но мисля че е по-подходящ за каруцари, които само карат без да се разправят с консумативи и т.н. АБУ е по-икономичен и ако човек си го поддържа - всичко е ОК.
п.п. Извинявам се за ОФФ-а

Напълно подкрепям колегата!
ABU-тo не е направено за дръпки и определено не е от най-вървежните мотори, но щом германеца е решил че може да го набута даже и в венто което е доста по-тежко от голфа например, значи двигателя не е от най-куците Както посочи и колегата, мотора си има както слаби така и силни страни Примерно аз за 10000+км които му навъртях от как го имам, освен текущите си му ремонти друго не съм барвал :D Всичко е късмет :wink:


Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kilima » Вто 25 ное 2008 10:31


Колата е направена да си вършиш работа с нея и да ти излиза ефтино.Да тръгнеш да набиваш пари за "тюнинг" на АБУ просто е грешка на начинаещия за мен.Аз си го карам на метанец (вече го вдигнаха толкова,че по-добре на бензин) и съм доволен от работата ,която ми е вършил,но само една 15-ка като му сложих и спря,да не говорим за возия и проблеми по ходова част(то си им е дошло и времето де).
Spectre™,как се чувстваш при 160,но тогава при мен колата е в над 4500 оборота и няма удоволствие от шофирането,а по-скоро мъка.


Към колегата:
тия пари,които си решил да набиваш по голфчето си ги запази,продай я тая кола и си купи нещо стоково по-мощно.Оттам си прави кефа ако трябва да я правиш.Излишни ядове ще си стовариш на главата с тия начинания -чак шлайфове,биели и тн.


Потребителски аватар
Spectre™
Мнения: 1631
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: село София
Контакти:

Мнениеот Spectre™ » Вто 25 ное 2008 14:25


kilima написа:Spectre™,как се чувстваш при 160,но тогава при мен колата е в над 4500 оборота и няма удоволствие от шофирането,а по-скоро мъка.


Ами добре музичката свири леко..., колата ми има цялостна шумо изолация навсякъде.. А и след панелния фитър на КН в скорости като 130-140-150 се отпуши леко и има някак си повече дърпа, стабилна е..., карам си я с 205/45/16

Истината е, че ако избирах сега отново кола, щях да си взема АБС.. :) , но според мен АБУ е доста читав мотор... добър от към разход, прилично вървене..., лесен за подръжка... :)

И определено има малко мегдан да му се качи силата и смятам, че някакви 300 лв не са кой знае колко..., за да се позасили.. :roll: :D :drive


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19345
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Вто 25 ное 2008 17:57


Тъй като темата съвсем се разводни да ви попитам и аз нещо. Моето АБУ май не е с кутия от на Мк3, както си мислех. Иначе си е 5-скоростна, но е от по-малките модели (другите стоят едни такива по-издължени според мен). Някой знае ли нещо по въпроса с какви кутии се куплира този мотор. Щото когато ми сменяха съединителя се оказало, че кутията не била от "по-новите". В този ред на мисли - има ли вариант скоростните кутии от Мк2 да се монтират на Мк3 ?
Иначе като лични впечатления мога да кажа, че на моето купе (Джета) моторът е достатъчно силен, за да го влачи, даже и от време на време да се натягам на някоя нарочена "бегачка". По мои изчисления с тази скоростна кутия, с която е в момента максималната му скорост би била към 160-170 км/час (към 2000 1/мин на 5-та се движи с около 80 км/ч, 3000 1/мин се движи с около 100 км/ч). Само дето не знам с тези спирачки при такава скорост как бих спрял ако се наложи аварийно спиране... :lol:


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Вто 25 ное 2008 18:41


Не знам колега но явно си с друга СК - при мен на 5-та с 100 съм на 2650 об/мин (и това с 5 човека и багаж) вярно че зависи от сума ти фактори но :roll: Иначе освен от 1,6 венто, голф май и от 1.8 стават СК но не съм мн сигурен :roll:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта