СВЕТНА МИ ЛАМПАТА НА МАСЛОТО!!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
chriss
Мнения: 184
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Мнениеот chriss » Сря 12 дек 2007 9:30


dimitars написа:Този филтър марка "Фиам" не съм го чувал.Има ли предпазен клапан за високо налягане на маслото?Ако има,смени го с такъв,дето няма.В никакъв случай Бош.Най-сигурно е да се измери налягането на маслото-трябва да е над 1.5 бара на празен ход.Ако не е и си сменил филтъра и белия датчик,работата е сериозна-биелни и основни лагери.


Колега защо да си сменя филтъра с такъв, който е без клапан? Каква ти е идеята?




Потребителски аватар
1800_GT
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 05 мар 2006 17:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ми

Мнениеот 1800_GT » Сря 12 дек 2007 13:59


Смени датчика за маслото (15 ЛВ.) и ще спре да писка. Поне ми мен беше тоова :)


Потребителски аватар
lamer4e
Мнения: 431
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 8:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: ми

Мнениеот lamer4e » Сря 12 дек 2007 14:42


1800_GT написа:Смени датчика за маслото (15 ЛВ.) и ще спре да писка. Поне ми мен беше тоова :)
:да: И при мен беше това проблема


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dimitars » Сря 12 дек 2007 17:47


Филтърът е хубаво да няма предпазен клапан за много високо налягане на маслото поне според мен.Ако този клапан "заседне" в отворено положение (при мен беше така с 2 филтъра Бош),се получава задействане на системата за ранно предупреждение и лампата светва.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 13 дек 2007 8:40


Нищо не прави преди да си измериш налягането на маслото......то ще ти бъде отправна точка за по нататъшни действия....иначе ще сгрешиш със сигурност!


aicberg
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: ми

Мнениеот aicberg » Чет 13 дек 2007 9:00


1800_GT написа:Смени датчика за маслото (15 ЛВ.) и ще спре да писка. Поне ми мен беше тоова :)
Каде се намира датчика на моя мотор(1.4ми 92г.)?


aicberg
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот aicberg » Чет 13 дек 2007 9:08


Ходих вчера доТроян и забелязах че лампата и зумера се активират при дълго каране,под средни и средни обороти.При активирането им натискам съеденителя,подавам газ и спират веднага.При каране над средни обороти няма никакви проблеми,също и при градско.Мисля си че ако е ниско налягане ще прави проблеми и на градско,дори тогава би трябвало да прави по често"номера".От изчетеното до сега на писането от вас ми се струва че е датчик или нещо такова.Но това са само предположения(мои).Благодаря за съветите.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 13 дек 2007 10:19


aicberg написа:Ходих вчера доТроян и забелязах че лампата и зумера се активират при дълго каране,под средни и средни обороти.При активирането им натискам съеденителя,подавам газ и спират веднага.При каране над средни обороти няма никакви проблеми,също и при градско.Мисля си че ако е ниско налягане ще прави проблеми и на градско,дори тогава би трябвало да прави по често"номера".От изчетеното до сега на писането от вас ми се струва че е датчик или нещо такова.Но това са само предположения(мои).Благодаря за съветите.

не си чел колкото трябва....явно те помързява да се разровиш и затова правиш грешни изводи.С извинения на колегите,че ще правя поредни повторения,но човека не му се чете...
Та какъв ти е проблема....
Имаш т.н система за РАННО предупреждение за налягането на маслото.
Има следните компоненти:
1.Датчик за ниско налягане 0.5 бар-кафяв
2.Датчик за високо налягане 1.8-2.0 бар.-бял
3.Интегрална схема в таблото.
Кафяв датчик-функционира до запалването на колата и задейства лампата за маслото при подаване на контакт-при надхвърляне на налягането 0.5 бар-престава да подава контакт....лампата угасва
Бял датчик-при налягания над 1.8 съединява контакта и дава сигнал към интегралната схема,която съпоставя обороти и налягане на маслото,ако при обороти над 2000 налягането падне под 2 бар датчика не дава контакт,схемата не получава сигнал и лампата светва и зумера свири.Най-критично е налягането около 2000 об защото тогава при по-стари возила или при други проблеми е на критично ниво.
Когато караш дълго на висока скорост съответгно високи обороти маслото намалява вискозитета си и при рязко падане до около
2000 об и падане на налягането под 2.0 бар(за което освен вискозитете на малслото може да има и редица други много по-сериозни причини!) интегралната схема отчита затваряне на контактите на белия датчик и задейства лампата и зумера.
Нищо не пипай и нищо не прави ако не си измерил налягането на маслото и то при много добре загрял ДВГ....пиша го за последен път- пък ти като искаш гадай и харчи парите залудо!


Потребителски аватар
1800_GT
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 05 мар 2006 17:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

:)

Мнениеот 1800_GT » Пет 14 дек 2007 7:24


Дам така е, колегата Жокер е прав, аз така постъпих първо поисках да ми измерят налягането на маслото и вс. се оказа ОК, след което смених датчика (15 лв. смешно е) и сега като карам на дълъг път на ниски обороти няма и помен от лампата и зумера.. едно страхотно спокойствие :lol:


aicberg
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот aicberg » Пет 14 дек 2007 9:05


joker написа:
aicberg написа:Ходих вчера доТроян и забелязах че лампата и зумера се активират при дълго каране,под средни и средни обороти.При активирането им натискам съеденителя,подавам газ и спират веднага.При каране над средни обороти няма никакви проблеми,също и при градско.Мисля си че ако е ниско налягане ще прави проблеми и на градско,дори тогава би трябвало да прави по често"номера".От изчетеното до сега на писането от вас ми се струва че е датчик или нещо такова.Но това са само предположения(мои).Благодаря за съветите.

не си чел колкото трябва....явно те помързява да се разровиш и затова правиш грешни изводи.С извинения на колегите,че ще правя поредни повторения,но човека не му се чете...
Та какъв ти е проблема....
Имаш т.н система за РАННО предупреждение за налягането на маслото.
Има следните компоненти:
1.Датчик за ниско налягане 0.5 бар-кафяв
2.Датчик за високо налягане 1.8-2.0 бар.-бял
3.Интегрална схема в таблото.
Кафяв датчик-функционира до запалването на колата и задейства лампата за маслото при подаване на контакт-при надхвърляне на налягането 0.5 бар-престава да подава контакт....лампата угасва
Бял датчик-при налягания над 1.8 съединява контакта и дава сигнал към интегралната схема,която съпоставя обороти и налягане на маслото,ако при обороти над 2000 налягането падне под 2 бар датчика не дава контакт,схемата не получава сигнал и лампата светва и зумера свири.Най-критично е налягането около 2000 об защото тогава при по-стари возила или при други проблеми е на критично ниво.
Когато караш дълго на висока скорост съответгно високи обороти маслото намалява вискозитета си и при рязко падане до около
2000 об и падане на налягането под 2.0 бар(за което освен вискозитете на малслото може да има и редица други много по-сериозни причини!) интегралната схема отчита затваряне на контактите на белия датчик и задейства лампата и зумера.
Нищо не пипай и нищо не прави ако не си измерил налягането на маслото и то при много добре загрял ДВГ....пиша го за последен път- пък ти като искаш гадай и харчи парите залудо!
Колега работата не е че ме мързи,просто не стоя 12ч.пред компютъра и немога да търся така както търсиш ти навярно.Работата ми е такава че мога да седна за 5-мин.Както и да е....благодаря ти за това което си написал,когато си го систематизирал така вече разбрах за какво иде реч и ми спести доста време и търсене,за което благодаря:).Предполагам,че в повечето сервизи ще правят измерване на налягането на маслото?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 14 дек 2007 10:09


Не се сърди де... :wink: просто ти казвам,че има написано от много по-компетентни от мен и ме е срам да го преразказвам....
Би трябвало повечето сервизи да имат уред за измерване на налягането на маслото(има манометри за масло-мисля,че тези за газова фаза не стават)....
измерването е лесно...отвива се единият от датчиците(без значение кой-ако и двата са на стойката на филтъра,ако кафявия е до главата(по-старо изпълнение) отвий белия...
завива се манометъра и се задават обороти около 2000...мериш и готово!
Внимание....ДВГ да е добре загрял за да се достигне технологичния работен спад на вискозитете на маслото(поне 3 пъти остави да се включи вентилатора)....
Над 2 бар при 2 ооо об
Имам тема в НАПРАВИ СИ САМ...измерване налягането на маслото с индикаторна лампа....прочети и можеш да си го направиш сам без манометър....е ориентировъчно..
Не се сърид човече :wink:
А аз съвсем не кисна по 12 часа пред компютъра(първо нямам това време,второ нямам това търпение..)
Виртуалните ми забежки са кратки почивки от иначе напрегнатото ми ежедневие.......един път вече писах,че предпочитам форума вместо безсмислените разговори и клюките съпътстващи моментите на отдих...


aicberg
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот aicberg » Пет 14 дек 2007 10:17


joker написа:Не се сърди де... :wink: просто ти казвам,че има написано от много по-компетентни от мен и ме е срам да го преразказвам....
Би трябвало повечето сервизи да имат уред за измерване на налягането на маслото(има манометри за масло-мисля,че тези за газова фаза не стават)....
измерването е лесно...отвива се единият от датчиците(без значение кой-ако и двата са на стойката на филтъра,ако кафявия е до главата(по-старо изпълнение) отвий белия...
завива се манометъра и се задават обороти около 2000...мериш и готово!
Внимание....ДВГ да е добре загрял за да се достигне технологичния работен спад на вискозитете на маслото(поне 3 пъти остави да се включи вентилатора)....
Над 2 бар при 2 ооо об
Имам тема в НАПРАВИ СИ САМ...измерване налягането на маслото с индикаторна лампа....прочети и можеш да си го направиш сам без манометър....е ориентировъчно..
Не се сърид човече :wink:
А аз съвсем не кисна по 12 часа пред компютъра(първо нямам това време,второ нямам това търпение..)
Виртуалните ми забежки са кратки почивки от иначе напрегнатото ми ежедневие.......един път вече писах,че предпочитам форума вместо безсмислените разговори и клюките съпътстващи моментите на отдих...
ok:):):):)


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 14 дек 2007 11:46


Ако със старото масло не си имал проблем, то това което си налял сега е бълвоч, при по-висока работна температура вискозитета му пада повече отколкото трябва.....В повечето случаи при точно тези симптоми проблема е в маслото...


Потребителски аватар
joyy
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 21:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот joyy » Съб 05 яну 2008 16:42


пичове сори но и аз имам проблем,при -8 -10 градоса ми светва лапи4ката и се вклиючва зумера.колата е голф 1.4 ми.оставиам го да поработи ниаколко минути но не гасне.и така много пати но ефект ниама.молиа за помощ :cry:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта