aicberg написа:Ходих вчера доТроян и забелязах че лампата и зумера се активират при дълго каране,под средни и средни обороти.При активирането им натискам съеденителя,подавам газ и спират веднага.При каране над средни обороти няма никакви проблеми,също и при градско.Мисля си че ако е ниско налягане ще прави проблеми и на градско,дори тогава би трябвало да прави по често"номера".От изчетеното до сега на писането от вас ми се струва че е датчик или нещо такова.Но това са само предположения(мои).Благодаря за съветите.
не си чел колкото трябва....явно те помързява да се разровиш и затова правиш грешни изводи.С извинения на колегите,че ще правя поредни повторения,но човека не му се чете...
Та какъв ти е проблема....
Имаш т.н система за РАННО предупреждение за налягането на маслото.
Има следните компоненти:
1.Датчик за ниско налягане 0.5 бар-кафяв
2.Датчик за високо налягане 1.8-2.0 бар.-бял
3.Интегрална схема в таблото.
Кафяв датчик-функционира до запалването на колата и задейства лампата за маслото при подаване на контакт-при надхвърляне на налягането 0.5 бар-престава да подава контакт....лампата угасва
Бял датчик-при налягания над 1.8 съединява контакта и дава сигнал към интегралната схема,която съпоставя обороти и налягане на маслото,ако при обороти над 2000 налягането падне под 2 бар датчика не дава контакт,схемата не получава сигнал и лампата светва и зумера свири.Най-критично е налягането около 2000 об защото тогава при по-стари возила или при други проблеми е на критично ниво.
Когато караш дълго на висока скорост съответгно високи обороти маслото намалява вискозитета си и при рязко падане до около
2000 об и падане на налягането под 2.0 бар(
за което освен вискозитете на малслото може да има и редица други много по-сериозни причини!) интегралната схема отчита затваряне на контактите на белия датчик и задейства лампата и зумера.
Нищо не пипай и нищо не прави ако не си измерил налягането на маслото и то при много добре загрял ДВГ....пиша го за последен път- пък ти като искаш гадай и харчи парите залудо!