Светлини ...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
feb
Мнения: 174
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: !!!

Мнениеот feb » Пон 03 ное 2008 12:46


valkilmera написа:Колеги!!!
Не четете внимателно!!! :!:
По горе е обяснено...

Пич, както казват умни хорица: "Ако нямаш, какво да кажеш, не го прави тук!"
Сигурно можеш да обясниш към кого точно си насочил поста си и какво е написано, обяснено и ясно дотук в тази тема?

ПП.
И ако може без "кружки" и др. подобни?
Благодаря!




Потребителски аватар
venci&vento
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 20:44
Автомобил: VENTO
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: София

Мнениеот venci&vento » Пон 03 ное 2008 20:13


Колеги , тази вечер направих експеримент с мойте фарове (двусекционни и късите гаснат при вкл. дълги) и резултатът беше същият - при дръпване на лоста дългите ми светнаха по-силно .
Сега следва и моето обяснение на "феномена" : "светкавицата" действа и при изключен двг. т.е. не зависи от положението на ключовете за палене и светлините . Следователно има един директен + за "светкавица" и втори + през контактен ключ и ключ за светлини . Вторият + минава през по-дълги кабели и съответно има значително съпротивление във веригата (токът превишава 9А) . Когато лостчето за мигачи се дръпне (смяна на светлини) двете вериги се включват в паралел и по закона на Ом съпротивлението на веригата намалява което води до по-силно светене на дълги .
Дано съм успял да обясня достатъчно ясно явлението . Според мен няма нищо тревожно т.е. проблема не е в ключа . Извода за мен е , че поставяйки по едно реле за къси и дълги светлини значително ще се увеличи светлиния поток стига тези релета да са захранени с по-мощн кабел . :wink:


Потребителски аватар
feb
Мнения: 174
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот feb » Пон 03 ное 2008 22:20


venci&vento написа:Колеги , тази вечер направих експеримент с мойте фарове (двусекционни и късите гаснат при вкл. дълги) и резултатът беше същият - при дръпване на лоста дългите ми светнаха по-силно .
Сега следва и моето обяснение на "феномена" : "светкавицата" действа и при изключен двг. т.е. не зависи от положението на ключовете за палене и светлините . Следователно има един директен + за "светкавица" и втори + през контактен ключ и ключ за светлини . Вторият + минава през по-дълги кабели и съответно има значително съпротивление във веригата (токът превишава 9А) . Когато лостчето за мигачи се дръпне (смяна на светлини) двете вериги се включват в паралел и по закона на Ом съпротивлението на веригата намалява което води до по-силно светене на дълги .
Дано съм успял да обясня достатъчно ясно явлението . Според мен няма нищо тревожно т.е. проблема не е в ключа . Извода за мен е , че поставяйки по едно реле за къси и дълги светлини значително ще се увеличи светлиния поток стига тези релета да са захранени с по-мощн кабел . :wink:
Да, на мен ми звучи логично обяснение! :)
И само за протокола...
Когато си на дълги и дръпнеш лостчето към теб и го задържиш, освен по-силните дълги, не светват ли и късите?
При мен са едносекционни и твърдя, че при превключване от къси на дълги, когато задържа лоста към мен светят и двете. В обратната посока обаче не се сещам как е. Ще пробвам тези дни, ако се сетя докато съм в трошката. :)


Потребителски аватар
Караиванов
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Караиванов » Пон 03 ное 2008 23:55


feb написа:
venci&vento написа:Колеги , тази вечер направих експеримент с мойте фарове (двусекционни и късите гаснат при вкл. дълги) и резултатът беше същият - при дръпване на лоста дългите ми светнаха по-силно .
Сега следва и моето обяснение на "феномена" : "светкавицата" действа и при изключен двг. т.е. не зависи от положението на ключовете за палене и светлините . Следователно има един директен + за "светкавица" и втори + през контактен ключ и ключ за светлини . Вторият + минава през по-дълги кабели и съответно има значително съпротивление във веригата (токът превишава 9А) . Когато лостчето за мигачи се дръпне (смяна на светлини) двете вериги се включват в паралел и по закона на Ом съпротивлението на веригата намалява което води до по-силно светене на дълги .
Дано съм успял да обясня достатъчно ясно явлението . Според мен няма нищо тревожно т.е. проблема не е в ключа . Извода за мен е , че поставяйки по едно реле за къси и дълги светлини значително ще се увеличи светлиния поток стига тези релета да са захранени с по-мощн кабел . :wink:
Да, на мен ми звучи логично обяснение! :)
И само за протокола...
Когато си на дълги и дръпнеш лостчето към теб и го задържиш, освен по-силните дълги, не светват ли и късите?
При мен са едносекционни и твърдя, че при превключване от къси на дълги, когато задържа лоста към мен светят и двете. В обратната посока обаче не се сещам как е. Ще пробвам тези дни, ако се сетя докато съм в трошката. :)



Светват ама като пусна и светлината става една бледа направо никъква , щом тези срещу мен не ги бърка че карам на дълги :roll:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], MyLens, ogogin и 76 госта