venci&vento написа:Колеги , тази вечер направих експеримент с мойте фарове (двусекционни и късите гаснат при вкл. дълги) и резултатът беше същият - при дръпване на лоста дългите ми светнаха по-силно .
Сега следва и моето обяснение на "феномена" : "светкавицата" действа и при изключен двг. т.е. не зависи от положението на ключовете за палене и светлините . Следователно има един директен + за "светкавица" и втори + през контактен ключ и ключ за светлини . Вторият + минава през по-дълги кабели и съответно има значително съпротивление във веригата (токът превишава 9А) . Когато лостчето за мигачи се дръпне (смяна на светлини) двете вериги се включват в паралел и по закона на Ом съпротивлението на веригата намалява което води до по-силно светене на дълги .
Дано съм успял да обясня достатъчно ясно явлението . Според мен няма нищо тревожно т.е. проблема не е в ключа . Извода за мен е , че поставяйки по едно реле за къси и дълги светлини значително ще се увеличи светлиния поток стига тези релета да са захранени с по-мощн кабел .

Да, на мен ми звучи логично обяснение!
И само за протокола...
Когато си на дълги и дръпнеш лостчето към теб и го задържиш, освен по-силните дълги, не светват ли и късите?
При мен са едносекционни и твърдя, че при превключване от къси на дълги, когато задържа лоста към мен светят и двете. В обратната посока обаче не се сещам как е. Ще пробвам тези дни, ако се сетя докато съм в трошката.
