Така... Колата е обратно тук!!
Последно се оказа софтуерен проблем, а Санте_Трафиканте всъщност беше прав - проблема е решен със съдействието на Юнитрейд, които са презаписали и обновили софтуера! (Мерси санте... колкото и неуместно да беше

)
Катализатора (съдържанието му) е махнат, а гърненцето е затворено обратно - разлика в шума няма, в разхода на пръв поглед няма - в покой отново си показва около 0,5 л/ч. (Дали трябва да очаквам разлика в разхода и в каква посока? едни казват нагоре... други надолу!?)
Самия катализатор ми го върнаха, като казаха, че нямало смисъл от него, но иначе е абсолютно ок, няма никакви запушвания по целия диаметър и ме питаха от кога колата е в БГ, защото е доста чист като за кола на 125 000 особено карана дълго тук
Иначе правили подробна диагностика на ЕГР и Дросел - имало съвсем леко забавяне на ЕГР-а и можело в бъдеще да се наложи смяна, но за момента е ок).
Така, че извода - Microsoft нападна и автомобилната индустрия!

Софтуерен проблем (подозират че гаражните майсторчета, при които бе колата през уикенда са пипнали нещо в софтуера не както и където трябва).
В добавка бих препоръчал на всички с моя двигател (а това е като цяло известно и за AKL като проблемна зона) - при проблеми с оборотите, гаснене, а дори и лош мириз - първо да почват проверката от
Дроселова клапа и ЕГР! Това явно е наистина ахилесовата пета на тия двигатели...
Благодаря на всички за идеите и най-вече съчувствието и нека всички помним, че сме тук да си помагаме, а не да се надсмиваме над чуждото нещастие по каквито и да е причини... говори единствено за комплекси.
Дано повече не се обажда този проблем!