bayspiro написа:Не си разбрал какво съм ти написал! Когато ги няма преградите си тече добре ама не минава там където трябва.

А с каналина може съвсем да си му видял сметката, защото в него има сода каустик, която е изключително агресивна към някои метали / в частност към алуминия/ и някои пластмаси - пластмасовите колектори на радиатора в които са тези прегради.
П.П. Думата "шунтиран" значи свързан на късо, байпасиран,заобиколен и т.н.
Аз не вярвам радиатора да е направен толкова глупаво, че да може сам да се шунтира. Като се развали или си купя нов стария що го разнищя да видя какво става вътре. Ама да знаете че преди и след промиването, положението е абсолютно еднакво! Ако видите какви системи съм направил за да загрява по-бавно и по-малко лошо ще ви стане! Намислил съм некст левъл да махна термостата напълно и да запуша тръбите към входящия колектор(или да сложа кранче на мястото на колектора). Ако и след тази интервенция ми загрее лятото, сменям радиатора, ако пак загрява ще я карам докато се разцепи на две от ръжда (още не съм забелязал да има, така че няма да е скоро

).
Пак казвам че колата от техническа гледна точка, единствения проблем е че се включва често перката на радиатора и като загрее става куца по магистралата или нанагорнище. Наистина грее много, защото термостата отваря на точни показания на таблото. Под 80 темепературата не пада (това става в студ и по инерция). Как не се разваля от тия температури които вдига, не мога да си обясня! Студена как върви, чак ми е жал (и разхода сваля с малко).
