Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 10 апр 2016 10:02


Ами то нямаше от какво друго да е.
Радвам се,че вече всичко е наред.




Потребителски аватар
vwgolf3gl
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 20 юли 2011 18:52
Автомобил: VW Golf 4 Variant
Двигател: AQY
Местоположение: Sevlievo

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот vwgolf3gl » Сря 14 дек 2016 22:05


Здравейте отново колеги, проблема с маслото си остава и след смяна на гумички на клапаните. Вчера я закарах в друг сервиз да ми премерят компресията на цилиндрите и да я огледатр като обясних подрбно какъв ми е проблема и какво е правено за решаването му. Днес отидох да си я взема и маистора ме вика - компресията е добре на всички цилиндри, ако е запекъл масленобирателен сегмент ще се отрази на компресията на цилиндъра. Попитах го - ако реша да правя ремонт на двигателя със смяна на сегменти, комплект гарнитури, лагери и т.н. колко ще ми излезе - минимум 500 лв. Прочетох темата на колегата Zdravko Zankov за основен ремонт на този двигател и в момента обмислям как да постъпя - дали да правя ремонт или да си търся догодина друг автомобил. Колеги, които са правили ремонт на този мотор моля да споделят дали има смисъл.
благодаря предварително!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот pe6kata » Чет 15 дек 2016 8:55


vwgolf3gl написа: маистора ме вика - компресията е добре на всички цилиндри, ако е запекъл масленобирателен сегмент ще се отрази на компресията на цилиндъра.


не допускам майстора ти да е изтървал подобна глупост, по-скоро ти не си го разбрал.
Ролята на маслообирателния сегмент е да обира маслото, за компресията си има два други сегмента.
Доливай си масло и не мисли щуротии. При този мотор е така.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 15 дек 2016 9:44


Pe6kata,радвам се,че включи в темата.
Как смяташ,в друга тема разсъждавахме дали и буталата допринасят за проблемите с този мотор?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот pe6kata » Чет 15 дек 2016 10:47


без да ангажирам никой с мнението си, смятам че това с дължи на съвкупност от проблеми:
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс - спортни приложения
- изтегления рано въртящ момент на мотора - прави го много пъргав, еластичен и приятен за каране, спокойно в града може да не превишава 2000 оборота, но все пак не е V8 и това натоварва много сегментите, особено първия компресионен сегмент. Другото е, че налягането на маслото до тези обороти също не е достатъчно високо. На 2000 и на 3500 оборота примерно, двигателя има въртящ момент, близък до максималния си, и шофирайки този мотор, човек просто не изпитва необходимост от задържане на по-високи обороти, но както мазането, така и натоварването на коляно-мотовилковата група са различни при тези обороти.

Моторът има и маслени пръскалки за буталата, които сработват на 2-2,5 бара. Ще има доста моменти, в които няма да сработват, ще има и такива, в които ще работят, но поради ниските обороти, налягането на маслото ще е почти в границата на отваряне на пърскалките, тъй като свалят от дебита на помпата.
Та.. шофирането предимно градско в подобни режими силно износва мотора и ако човек попадне на такъв автомобил, се уваличава вероятността за такива проблеми. Според мен.

Ако блока не е мнго износен - има си допуски, не са износени и леглата на сегментите в самото бутало, едни нови сегменти в голяма степен, ако не изцяло, биха решили проблема за един дълъг период.
Въпросът е доколко е оправдан един ремонт - не виждам проблем да се доливат 2-3 литра масло на 10 000км. Ако 1 литър не оправя положението на 1000км, е вече зле :icon_lol


Потребителски аватар
Soldier90
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 13 дек 2014 14:44
Автомобил: GOLF MK4 AKL
Двигател:

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот Soldier90 » Чет 15 дек 2016 11:13


pe6kata написа:без да ангажирам никой с мнението си, смятам че това с дължи на съвкупност от проблеми:
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс - спортни приложения
- изтегления рано въртящ момент на мотора - прави го много пъргав, еластичен и приятен за каране, спокойно в града може да не превишава 2000 оборота, но все пак не е V8 и това натоварва много сегментите, особено първия компресионен сегмент. Другото е, че налягането на маслото до тези обороти също не е достатъчно високо. На 2000 и на 3500 оборота примерно, двигателя има въртящ момент, близък до максималния си, и шофирайки този мотор, човек просто не изпитва необходимост от задържане на по-високи обороти, но както мазането, така и натоварването на коляно-мотовилковата група са различни при тези обороти.

Моторът има и маслени пръскалки за буталата, които сработват на 2-2,5 бара. Ще има доста моменти, в които няма да сработват, ще има и такива, в които ще работят, но поради ниските обороти, налягането на маслото ще е почти в границата на отваряне на пърскалките, тъй като свалят от дебита на помпата.
Та.. шофирането предимно градско в подобни режими силно износва мотора и ако човек попадне на такъв автомобил, се уваличава вероятността за такива проблеми. Според мен.

Ако блока не е мнго износен - има си допуски, не са износени и леглата на сегментите в самото бутало, едни нови сегменти в голяма степен, ако не изцяло, биха решили проблема за един дълъг период.
Въпросът е доколко е оправдан един ремонт - не виждам проблем да се доливат 2-3 литра масло на 10 000км. Ако 1 литър не оправя положението на 1000км, е вече зле :icon_lol

1.6 АКЛ идентичен ли е до някаква степен с 2.0


petar_a
Мнения: 270
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
Автомобил: VW BORA 2.0 115
Двигател: AQY 1999
Местоположение: Montana

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот petar_a » Чет 15 дек 2016 12:11


pe6kata написа:..
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс ..

В тази и в другата тема/за която спомена Здравко/става въпрос за двигателите 2.0,монтиратни в Г4,Бора и Пасат.
Те са с чугунени блокове.Останалото е абсолютно вярно!


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 15 дек 2016 13:16


pe6kata написа:без да ангажирам никой с мнението си, смятам че това с дължи на съвкупност от проблеми:
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс - спортни приложения
- изтегления рано въртящ момент на мотора - прави го много пъргав, еластичен и приятен за каране, спокойно в града може да не превишава 2000 оборота, но все пак не е V8 и това натоварва много сегментите, особено първия компресионен сегмент. Другото е, че налягането на маслото до тези обороти също не е достатъчно високо. На 2000 и на 3500 оборота примерно, двигателя има въртящ момент, близък до максималния си, и шофирайки този мотор, човек просто не изпитва необходимост от задържане на по-високи обороти, но както мазането, така и натоварването на коляно-мотовилковата група са различни при тези обороти.

Моторът има и маслени пръскалки за буталата, които сработват на 2-2,5 бара. Ще има доста моменти, в които няма да сработват, ще има и такива, в които ще работят, но поради ниските обороти, налягането на маслото ще е почти в границата на отваряне на пърскалките, тъй като свалят от дебита на помпата.
Та.. шофирането предимно градско в подобни режими силно износва мотора и ако човек попадне на такъв автомобил, се уваличава вероятността за такива проблеми. Според мен.

Ако блока не е мнго износен - има си допуски, не са износени и леглата на сегментите в самото бутало, едни нови сегменти в голяма степен, ако не изцяло, биха решили проблема за един дълъг период.
Въпросът е доколко е оправдан един ремонт - не виждам проблем да се доливат 2-3 литра масло на 10 000км. Ако 1 литър не оправя положението на 1000км, е вече зле :icon_lol


блока не е алуминиев, чугунен е, всичко останало е едно към едно. Не знам защо всички приемат доливане за 2-3-4 литра масло за 10хил км. за нещо толкова страшно, не е приятно но все пак повечето от стряскащите се ги изминават за повече от една година и ми е странно на няколко месеца да отвориш капачката и да сипеш 500мл масло за толкова затормозяващо изживяване.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 15 дек 2016 15:13


petar_a написа:
pe6kata написа:..
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс ..

В тази и в другата тема/за която спомена Здравко/става въпрос за двигателите 2.0,монтиратни в Г4,Бора и Пасат.
Те са с чугунени блокове.Останалото е абсолютно вярно!

Блока е чугун,първо пробвах с магнита преди да отварям мотора.
DoH_KuXoT написа:Не знам защо всички приемат доливане за 2-3-4 литра масло за 10хил км. за нещо толкова страшно,

Предполагам колега не си погледнал снимките от моята тема.
Харченето на масло в такива размери води до ред проблеми,зацапани свещи,незатварящи клапани и ред подобни простотии,които са способни да ти прецакат едно спокойно пътуване.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 15 дек 2016 15:19


Когато беше актуална я следях с голям интерес, но сега не я намирам. Дай ми линк. При мен няма драми със свещи и клапани , а знаеш моя разход на масло е същия.


Потребителски аватар
vwgolf3gl
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 20 юли 2011 18:52
Автомобил: VW Golf 4 Variant
Двигател: AQY
Местоположение: Sevlievo

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот vwgolf3gl » Чет 15 дек 2016 19:11


Към колегата pe6kata 1 литър долу-горе оправя положението на 1000км, обаче за пробег от 9500 км съм долял 5 литра масло (5 броя по 1 литър) не е приемливо за този пробег. Като обяснявам това на някои майстор (сменени гумички на клапани и гарнитура на капака на клапаните) всеки се чуди, не излиза син пушек през ауспуха и не е омаслен вътре; не капе никъде от двигателя.
Към колегата Zankov какъв е теста с магнита и как се прави и след ремонта на твоя двигател има ли разлика спрямо преди. Сподели повече подробности.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 15 дек 2016 19:41




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот pe6kata » Чет 15 дек 2016 22:03


Zdravko Zankov написа:
petar_a написа:
pe6kata написа:..
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс ..

В тази и в другата тема/за която спомена Здравко/става въпрос за двигателите 2.0,монтиратни в Г4,Бора и Пасат.
Те са с чугунени блокове.Останалото е абсолютно вярно!

Блока е чугун,първо пробвах с магнита преди да отварям мотора.
DoH_KuXoT написа:Не знам защо всички приемат доливане за 2-3-4 литра масло за 10хил км. за нещо толкова страшно,

Предполагам колега не си погледнал снимките от моята тема.
Харченето на масло в такива размери води до ред проблеми,зацапани свещи,незатварящи клапани и ред подобни простотии,които са способни да ти прецакат едно спокойно пътуване.

Явно бъркам мотори, кодове...
Като изключим алумина, останалото важи :)
При такъв разход на масло е абсурд да имаш описаните от теб проблеми - зацапани свещи и т.н.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 16 дек 2016 6:44


Pe6ka,написаното от мен е 100% истина. Свеща на 3-ти на 15000км беше за боклука.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот pe6kata » Пет 16 дек 2016 9:33


При голям разход на масло, по електрода остават много специфични отлагания,, нагари има и по челата на буталата, но най-лошо е, когато се запуши катализатора. За да цапа свещите и да не може да палиш, рабоата трябва да е много груба. Много го бърка мотора липсата на магистрално каране с високи обороти и съответно запушването от само градско с ниски обороти и студени стартове и при тези режими гори ли и масло, става кофти.

2000км - 1 литър масло, това ще рече да сипеш 1л масло в 200 литра бензин и твърдиш, че ще има проблем?!


При по-напънати и модифицирани двигатели (при които хлабините са по-големи) и агресивно шофиране мога да те уверя, че 1л на например 3 хил км не е никакъв проблем и мотора като го отвориш, горивната му камера е чиста като аптека.

Имах един пасат б3, колко масло гореше, колко течеше... доливах му по литър на около 1000км, при това само отработено масло, отделно антифриз и така в продължение на около 30 000км. Избягвах повече от 120км/ч да видгам с него, понеже и гарнитурата на главата не беше наред. След като реших да не го хвърлям, а да го направя, отворих мотора, блока не беше мръднал, лагерите - перфектни...
Това е снимка на бутало при този разход на масло - никога не съм имал проблеми със свещи, непалене и т.н.
Изображение
Изображение
Изображение



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 97 госта