


Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
-
- VW експерт
- Мнения: 13398
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
Ами то нямаше от какво друго да е.
Радвам се,че вече всичко е наред.
Радвам се,че вече всичко е наред.
- vwgolf3gl
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 20 юли 2011 18:52
- Автомобил: VW Golf 4 Variant
- Двигател: AQY
- Местоположение: Sevlievo
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
Здравейте отново колеги, проблема с маслото си остава и след смяна на гумички на клапаните. Вчера я закарах в друг сервиз да ми премерят компресията на цилиндрите и да я огледатр като обясних подрбно какъв ми е проблема и какво е правено за решаването му. Днес отидох да си я взема и маистора ме вика - компресията е добре на всички цилиндри, ако е запекъл масленобирателен сегмент ще се отрази на компресията на цилиндъра. Попитах го - ако реша да правя ремонт на двигателя със смяна на сегменти, комплект гарнитури, лагери и т.н. колко ще ми излезе - минимум 500 лв. Прочетох темата на колегата Zdravko Zankov за основен ремонт на този двигател и в момента обмислям как да постъпя - дали да правя ремонт или да си търся догодина друг автомобил. Колеги, които са правили ремонт на този мотор моля да споделят дали има смисъл.
благодаря предварително!
благодаря предварително!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
vwgolf3gl написа: маистора ме вика - компресията е добре на всички цилиндри, ако е запекъл масленобирателен сегмент ще се отрази на компресията на цилиндъра.
не допускам майстора ти да е изтървал подобна глупост, по-скоро ти не си го разбрал.
Ролята на маслообирателния сегмент е да обира маслото, за компресията си има два други сегмента.
Доливай си масло и не мисли щуротии. При този мотор е така.
-
- VW експерт
- Мнения: 13398
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
Pe6kata,радвам се,че включи в темата.
Как смяташ,в друга тема разсъждавахме дали и буталата допринасят за проблемите с този мотор?
Как смяташ,в друга тема разсъждавахме дали и буталата допринасят за проблемите с този мотор?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
без да ангажирам никой с мнението си, смятам че това с дължи на съвкупност от проблеми:
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс - спортни приложения
- изтегления рано въртящ момент на мотора - прави го много пъргав, еластичен и приятен за каране, спокойно в града може да не превишава 2000 оборота, но все пак не е V8 и това натоварва много сегментите, особено първия компресионен сегмент. Другото е, че налягането на маслото до тези обороти също не е достатъчно високо. На 2000 и на 3500 оборота примерно, двигателя има въртящ момент, близък до максималния си, и шофирайки този мотор, човек просто не изпитва необходимост от задържане на по-високи обороти, но както мазането, така и натоварването на коляно-мотовилковата група са различни при тези обороти.
Моторът има и маслени пръскалки за буталата, които сработват на 2-2,5 бара. Ще има доста моменти, в които няма да сработват, ще има и такива, в които ще работят, но поради ниските обороти, налягането на маслото ще е почти в границата на отваряне на пърскалките, тъй като свалят от дебита на помпата.
Та.. шофирането предимно градско в подобни режими силно износва мотора и ако човек попадне на такъв автомобил, се уваличава вероятността за такива проблеми. Според мен.
Ако блока не е мнго износен - има си допуски, не са износени и леглата на сегментите в самото бутало, едни нови сегменти в голяма степен, ако не изцяло, биха решили проблема за един дълъг период.
Въпросът е доколко е оправдан един ремонт - не виждам проблем да се доливат 2-3 литра масло на 10 000км. Ако 1 литър не оправя положението на 1000км, е вече зле
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс - спортни приложения
- изтегления рано въртящ момент на мотора - прави го много пъргав, еластичен и приятен за каране, спокойно в града може да не превишава 2000 оборота, но все пак не е V8 и това натоварва много сегментите, особено първия компресионен сегмент. Другото е, че налягането на маслото до тези обороти също не е достатъчно високо. На 2000 и на 3500 оборота примерно, двигателя има въртящ момент, близък до максималния си, и шофирайки този мотор, човек просто не изпитва необходимост от задържане на по-високи обороти, но както мазането, така и натоварването на коляно-мотовилковата група са различни при тези обороти.
Моторът има и маслени пръскалки за буталата, които сработват на 2-2,5 бара. Ще има доста моменти, в които няма да сработват, ще има и такива, в които ще работят, но поради ниските обороти, налягането на маслото ще е почти в границата на отваряне на пърскалките, тъй като свалят от дебита на помпата.
Та.. шофирането предимно градско в подобни режими силно износва мотора и ако човек попадне на такъв автомобил, се уваличава вероятността за такива проблеми. Според мен.
Ако блока не е мнго износен - има си допуски, не са износени и леглата на сегментите в самото бутало, едни нови сегменти в голяма степен, ако не изцяло, биха решили проблема за един дълъг период.
Въпросът е доколко е оправдан един ремонт - не виждам проблем да се доливат 2-3 литра масло на 10 000км. Ако 1 литър не оправя положението на 1000км, е вече зле

Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
pe6kata написа:без да ангажирам никой с мнението си, смятам че това с дължи на съвкупност от проблеми:
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс - спортни приложения
- изтегления рано въртящ момент на мотора - прави го много пъргав, еластичен и приятен за каране, спокойно в града може да не превишава 2000 оборота, но все пак не е V8 и това натоварва много сегментите, особено първия компресионен сегмент. Другото е, че налягането на маслото до тези обороти също не е достатъчно високо. На 2000 и на 3500 оборота примерно, двигателя има въртящ момент, близък до максималния си, и шофирайки този мотор, човек просто не изпитва необходимост от задържане на по-високи обороти, но както мазането, така и натоварването на коляно-мотовилковата група са различни при тези обороти.
Моторът има и маслени пръскалки за буталата, които сработват на 2-2,5 бара. Ще има доста моменти, в които няма да сработват, ще има и такива, в които ще работят, но поради ниските обороти, налягането на маслото ще е почти в границата на отваряне на пърскалките, тъй като свалят от дебита на помпата.
Та.. шофирането предимно градско в подобни режими силно износва мотора и ако човек попадне на такъв автомобил, се уваличава вероятността за такива проблеми. Според мен.
Ако блока не е мнго износен - има си допуски, не са износени и леглата на сегментите в самото бутало, едни нови сегменти в голяма степен, ако не изцяло, биха решили проблема за един дълъг период.
Въпросът е доколко е оправдан един ремонт - не виждам проблем да се доливат 2-3 литра масло на 10 000км. Ако 1 литър не оправя положението на 1000км, е вече зле
1.6 АКЛ идентичен ли е до някаква степен с 2.0
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
pe6kata написа:..
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс ..
В тази и в другата тема/за която спомена Здравко/става въпрос за двигателите 2.0,монтиратни в Г4,Бора и Пасат.
Те са с чугунени блокове.Останалото е абсолютно вярно!
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
pe6kata написа:без да ангажирам никой с мнението си, смятам че това с дължи на съвкупност от проблеми:
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс - спортни приложения
- изтегления рано въртящ момент на мотора - прави го много пъргав, еластичен и приятен за каране, спокойно в града може да не превишава 2000 оборота, но все пак не е V8 и това натоварва много сегментите, особено първия компресионен сегмент. Другото е, че налягането на маслото до тези обороти също не е достатъчно високо. На 2000 и на 3500 оборота примерно, двигателя има въртящ момент, близък до максималния си, и шофирайки този мотор, човек просто не изпитва необходимост от задържане на по-високи обороти, но както мазането, така и натоварването на коляно-мотовилковата група са различни при тези обороти.
Моторът има и маслени пръскалки за буталата, които сработват на 2-2,5 бара. Ще има доста моменти, в които няма да сработват, ще има и такива, в които ще работят, но поради ниските обороти, налягането на маслото ще е почти в границата на отваряне на пърскалките, тъй като свалят от дебита на помпата.
Та.. шофирането предимно градско в подобни режими силно износва мотора и ако човек попадне на такъв автомобил, се уваличава вероятността за такива проблеми. Според мен.
Ако блока не е мнго износен - има си допуски, не са износени и леглата на сегментите в самото бутало, едни нови сегменти в голяма степен, ако не изцяло, биха решили проблема за един дълъг период.
Въпросът е доколко е оправдан един ремонт - не виждам проблем да се доливат 2-3 литра масло на 10 000км. Ако 1 литър не оправя положението на 1000км, е вече зле
блока не е алуминиев, чугунен е, всичко останало е едно към едно. Не знам защо всички приемат доливане за 2-3-4 литра масло за 10хил км. за нещо толкова страшно, не е приятно но все пак повечето от стряскащите се ги изминават за повече от една година и ми е странно на няколко месеца да отвориш капачката и да сипеш 500мл масло за толкова затормозяващо изживяване.
-
- VW експерт
- Мнения: 13398
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
petar_a написа:pe6kata написа:..
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс ..
В тази и в другата тема/за която спомена Здравко/става въпрос за двигателите 2.0,монтиратни в Г4,Бора и Пасат.
Те са с чугунени блокове.Останалото е абсолютно вярно!
Блока е чугун,първо пробвах с магнита преди да отварям мотора.
DoH_KuXoT написа:Не знам защо всички приемат доливане за 2-3-4 литра масло за 10хил км. за нещо толкова страшно,
Предполагам колега не си погледнал снимките от моята тема.
Харченето на масло в такива размери води до ред проблеми,зацапани свещи,незатварящи клапани и ред подобни простотии,които са способни да ти прецакат едно спокойно пътуване.
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
Когато беше актуална я следях с голям интерес, но сега не я намирам. Дай ми линк. При мен няма драми със свещи и клапани , а знаеш моя разход на масло е същия.
- vwgolf3gl
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 20 юли 2011 18:52
- Автомобил: VW Golf 4 Variant
- Двигател: AQY
- Местоположение: Sevlievo
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
Към колегата pe6kata 1 литър долу-горе оправя положението на 1000км, обаче за пробег от 9500 км съм долял 5 литра масло (5 броя по 1 литър) не е приемливо за този пробег. Като обяснявам това на някои майстор (сменени гумички на клапани и гарнитура на капака на клапаните) всеки се чуди, не излиза син пушек през ауспуха и не е омаслен вътре; не капе никъде от двигателя.
Към колегата Zankov какъв е теста с магнита и как се прави и след ремонта на твоя двигател има ли разлика спрямо преди. Сподели повече подробности.
Към колегата Zankov какъв е теста с магнита и как се прави и след ремонта на твоя двигател има ли разлика спрямо преди. Сподели повече подробности.
-
- VW експерт
- Мнения: 13398
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
Zdravko Zankov написа:petar_a написа:pe6kata написа:..
- изцяло алуминиевия блок без ризи. Добро решение, но за двигатели, от които не се изисква голям ресурс ..
В тази и в другата тема/за която спомена Здравко/става въпрос за двигателите 2.0,монтиратни в Г4,Бора и Пасат.
Те са с чугунени блокове.Останалото е абсолютно вярно!
Блока е чугун,първо пробвах с магнита преди да отварям мотора.DoH_KuXoT написа:Не знам защо всички приемат доливане за 2-3-4 литра масло за 10хил км. за нещо толкова страшно,
Предполагам колега не си погледнал снимките от моята тема.
Харченето на масло в такива размери води до ред проблеми,зацапани свещи,незатварящи клапани и ред подобни простотии,които са способни да ти прецакат едно спокойно пътуване.
Явно бъркам мотори, кодове...
Като изключим алумина, останалото важи :)
При такъв разход на масло е абсурд да имаш описаните от теб проблеми - зацапани свещи и т.н.
-
- VW експерт
- Мнения: 13398
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
Pe6ka,написаното от мен е 100% истина. Свеща на 3-ти на 15000км беше за боклука.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
При голям разход на масло, по електрода остават много специфични отлагания,, нагари има и по челата на буталата, но най-лошо е, когато се запуши катализатора. За да цапа свещите и да не може да палиш, рабоата трябва да е много груба. Много го бърка мотора липсата на магистрално каране с високи обороти и съответно запушването от само градско с ниски обороти и студени стартове и при тези режими гори ли и масло, става кофти.
2000км - 1 литър масло, това ще рече да сипеш 1л масло в 200 литра бензин и твърдиш, че ще има проблем?!
При по-напънати и модифицирани двигатели (при които хлабините са по-големи) и агресивно шофиране мога да те уверя, че 1л на например 3 хил км не е никакъв проблем и мотора като го отвориш, горивната му камера е чиста като аптека.
Имах един пасат б3, колко масло гореше, колко течеше... доливах му по литър на около 1000км, при това само отработено масло, отделно антифриз и така в продължение на около 30 000км. Избягвах повече от 120км/ч да видгам с него, понеже и гарнитурата на главата не беше наред. След като реших да не го хвърлям, а да го направя, отворих мотора, блока не беше мръднал, лагерите - перфектни...
Това е снимка на бутало при този разход на масло - никога не съм имал проблеми със свещи, непалене и т.н.



2000км - 1 литър масло, това ще рече да сипеш 1л масло в 200 литра бензин и твърдиш, че ще има проблем?!
При по-напънати и модифицирани двигатели (при които хлабините са по-големи) и агресивно шофиране мога да те уверя, че 1л на например 3 хил км не е никакъв проблем и мотора като го отвориш, горивната му камера е чиста като аптека.
Имах един пасат б3, колко масло гореше, колко течеше... доливах му по литър на около 1000км, при това само отработено масло, отделно антифриз и така в продължение на около 30 000км. Избягвах повече от 120км/ч да видгам с него, понеже и гарнитурата на главата не беше наред. След като реших да не го хвърлям, а да го направя, отворих мотора, блока не беше мръднал, лагерите - перфектни...
Това е снимка на бутало при този разход на масло - никога не съм имал проблеми със свещи, непалене и т.н.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 83 госта