Плюса минава през релето със сигурност, а явно екуто затваря веригата, за да има 12 волта на инжектора.
Ами това си писал колега: "установихме, че инжектор 4 работи постоянно при подаване на контакт заедно с горивната помпа."
Карай, взимай компа и отивай Радотом да го види и да не забравиш да споделиш решението.



Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Ами то и не е работа за механици явно.. Как ще е проблемът в релето, като то единствено пуска на дюзите +12V и нищо друго не прави.Пак ти казвам, че не съм напълно сигурен, но мисля, че е напълно възможно, не съм професионален механик все пак.
А щом компютърът реши да задейства някоя дюза, затваря веригата през съответната дюза, като я свързва към маса.
Значи имаме постоянно +12V, на единия край на всяка една от дюзите - докато двигателят работи.
Минусът може да го има (задействана дюза) - а може и да го няма (неактивна дюза).
---> значи за да ти тръгва само една от дюзите, веднага при задействане на релето, което ги захранва с 12V -- явно имаш късо от кабела на 4-та дюза към маса.
И това можеш лесно да го установиш, като махнеш ЕКУ-то и измериш дали продължава да има късо.
Но първо както си е с ЕКУ-то на място, измери дали ти дава късото. После извади буксата на ЕКУ-то и пак измери дали късото го има, или вече го няма -> защото може късото да е в ЕКУ-то, а може да е в кабелите. -> махаш ЕКУ-то и късото ако остане, значи е в кабелите.
(естествено пробите с махане на букси към ЕКУ, трябва да ги правиш при откачен акумулатор.)
А сигурен съм, че колегата radotom на живо по-добре ще успее да ти обясни нещата - и нещо за компютъра може да измисли.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Онзи ден газирах един такъв 1.6 и 4-та дюза минуса и е лилав/син.
Можеш да просвириш кабела както каза колегата.Само откачи буксата на ЕКУ-то и на дюзата и виж дали има проводимост.
Само не разбрах,газ има ли колата?Ако да,виж където са прекъсвали дюзите да не е станало мизерията там.
Можеш да просвириш кабела както каза колегата.Само откачи буксата на ЕКУ-то и на дюзата и виж дали има проводимост.
Само не разбрах,газ има ли колата?Ако да,виж където са прекъсвали дюзите да не е станало мизерията там.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Неговата баничка, верно не са транзистори - чип с драйвери е!

Те и къде седи:

(и двете снимки са от НЕТ-а)
И уж решихме, че да, това е избило, а сега почват да ме гризат едни съмнения... едно чудо...
Със сигурност пин 65 е на късо с маса!
Другите 3 пина в обратна посока имат PN преход (предпазен диод), а в права съпротивлението е безкраност - както трябва и да си бъде.
Демек зора е в контролера.
Ама на колянце (или по-точно в багажник на Шаранче
) нямаше WiFi и съответно схемичка. И не съм на 1000% сигурен, че съм мерил каквото трябва.
Мартине, дай в неделя в ранния следобед да се чуем и пак да се видим да мерим, че утре няма да мога, а в събота съм в София на Феста


Те и къде седи:

(и двете снимки са от НЕТ-а)
И уж решихме, че да, това е избило, а сега почват да ме гризат едни съмнения... едно чудо...

Със сигурност пин 65 е на късо с маса!
Другите 3 пина в обратна посока имат PN преход (предпазен диод), а в права съпротивлението е безкраност - както трябва и да си бъде.
Демек зора е в контролера.
Ама на колянце (или по-точно в багажник на Шаранче

Мартине, дай в неделя в ранния следобед да се чуем и пак да се видим да мерим, че утре няма да мога, а в събота съм в София на Феста
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Колега, dreadx .
Ако си прочел, колегата твърдеше, че помпата и инжектора се пускат заедно, за това трябваше да се изясни въпроса с ролята на релето.
Иначе правилно си събрал няколко мнения в едно.
Никой не се занимава с ремонт на екута, напрво се сменя цялото еку, отделно за да се смени интеграла, трябва да се разпои и запои, а вероятността да се получи студена спойка е много голяма.
Ако си прочел, колегата твърдеше, че помпата и инжектора се пускат заедно, за това трябваше да се изясни въпроса с ролята на релето.
Иначе правилно си събрал няколко мнения в едно.
Никой не се занимава с ремонт на екута, напрво се сменя цялото еку, отделно за да се смени интеграла, трябва да се разпои и запои, а вероятността да се получи студена спойка е много голяма.
Последна промяна от freelancer на Пет 31 мар 2017 12:06, променено общо 2 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
freelancer написа:...
Стига, стига
Недей повече, че и в Интерпол няма да могат да разберат како си казал...
Във всеки случай dreadx хубаво е обяснил стъпките на работа - ние просто прескочихме меренето на кабеляка и минахме направо на контролера, че колата в момента не е в движение.
Разбира се, остава активен въпроса Защо е избил драйвера на дюзата?!
И въпроса е важен, за да не опука и оправения (евентуално новия) контролер

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Радо, при замерването, не трябва ли да му пуснеш 12 в на екуто, също така трябва да има и сигнал от датчика на коляновия на друго краче, за да се види какво напрежение има на интегралната схема, мисълта ми беше да се имитират реалните условия.
Не е ли така? Питам само не се заяждам.
Не е ли така? Питам само не се заяждам.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
PNP/NPN преход не се мери в работен режим. Тоест не е нужно да е захранен контролера. Важно е да се знае кое краче на тази интегрална схема на кое отговаря. Логиката показва че преходът отговарящ за 4 ти цилиндър е пробил. Освен ако наистина няма пробив в окабеляването, което все още не е тествано.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Ами, колегата в началото на темата е писал, че са проверявали кабелите и са свързали инжектора директно с екуто и проблема е бил налице, което означава, че проблема вероятно е в екуто.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
niki1_j написа:PNP/NPN преход не се мери в работен режим.

Или за да сме прецизни - не е наложително.
Мери се в режим 'тестер' (омметър).
Ето това е идеята
Д1...Д4 са дюзите, номерата на пиновете съм ги нанесъл коректно.
Разкачаш дюзите (куплунга е представен от стрелкичките) и мериш всеки от оказаните пинчета за връзка спрямо 'маса'
За съжаление пин 65 показа такава връзка, което означава, че прехода колектор-емитер на поледния транзистор вече не е полу, а цял и дълъг проводник

Защо е станал такъв -

Дали е просто прегряване или е късо в кабелите към 4-а дюза е въпрос на бъдещо разследване
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Тоест остана примерно да се поръча
https://m.aliexpress.com/s/item/32745918230.html
И да се изчака де ...
https://m.aliexpress.com/s/item/32745918230.html
И да се изчака де ...
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Да, само по принцип обобщенията е редно да се пишат така: - ако АЗ се опитам да сменя 'интеграла'.. то вероятността.. и т.н.freelancer написа:отделно за да се смени интеграла, трябва да се разпои и запои, а вероятността да се получи студена спойка е много голяма.
-- А човек, като radotom, който явно се занимава с такива неща, мислиш ли, че няма да го направи добре?
Вижте по другите Siemens ЕКУ-та, от която и марка да намерите, само да е по-евтино. - Или ако се намери някой да помогне с някоя скрап за части.
Иначе такива чипове от Моузер май струваха по 8 лв., ама аз изобщо не ги мисля така нещата, че да трябва да се чака за всяко нещо доставка.
- или само в краен случай, ако нещото е много специално и го няма някъде наоколо.
Понеже целта на темата е образователна, то и аз не се заяждам.freelancer написа:Радо, при замерването, не трябва ли да му пуснеш 12 в на екуто, също така трябва да има и сигнал от датчика на коляновия на друго краче, за да се види какво напрежение има на интегралната схема, мисълта ми беше да се имитират реалните условия.
Не е ли така? Питам само не се заяждам.
Но е редно да ги уточним тези неща, за да може следващият, който се сблъска с подобен проблем да знае какво да направи.
По последния въпрос - наистина няма нужда да пуска на ЕКУ-то каквото и да е - захранване, сигнали -- късото си е късо.
Със или без датчик колянов вал, без захранване 12V и т.н. То ЕКУ-то отвътре се опитва да подаде на драйвера сигнал когато трябва да се отвори дюзата, а отвън имаме едно късо към маса = постоянно отворена дюза. Това представлява изгорелият чип. И не е нужно да е "изпушил" и да има дупка в корпуса.
Едно късо към маса и през дюзата започва да тече ток веднага щом се включи релето - веднага щом й подаде постоянни 12V.
Принципно ако чипът е яко изпющЕл, вътре полупроводниците може да се разтопят и да станат на цели проводници - ама не само в изходната част, а да върнат ток и към процесора на ЕКУ-то. Той може да е защитен от такива ситуации, или да не е. В последния случай може да изгори съответният порт, който подава сигнал за тази дюза и ремонтът почти да се обезсмисли, или може да се стигне и до смяна на процесор. Но обикновено тези чипове, които могат да изгорят, ги правят така, че да не връщат ток към управляващия ги процесор. За да е 200% сигурно каква е ситуацията, може да се свърже ЕКУ-то - да му се подадат 12V и сигнал от датчик колянов/разпределителен вал (може и на място в колата) и вече да се мери на входовете на чипа(драйвера за дюзите) влизат ли команди от ЕКУ-то за отпушване на 4-те дюзи. (даже чипът може да е махне, докато се измери тази работа с управляващите сигнали към чипа.) Ама не е нужно да се прави чак такава сложна опитна постановка, освен ако човек не се занимава специално с ремонт на ЕКУ-та. По-лесно, и в много случай е достатъчно, да се смени чипът и да се огледа около него каква е ситуацията. А и понякога за други изгорели неща може да се прецени чрез различни измервания с мултицет, без нищо да е свързано и захранено. (- както са установили в случая късото към 4-та дюза - късото и без ток си е късо.)
radotom, виж дали не е този чипът: mc33385 -> http://www.kynix.com/uploadfiles/pdf2286/MC33385DH.pdf
(почти съм сигурен, че стават 1:1 - разгледай платката дали съвпада. ATM36N също.)
Последна промяна от dreadx на Пет 31 мар 2017 21:28, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
dreadx написа:radotom, виж дали не е този чипът: mc33385 -> http://www.kynix.com/uploadfiles/pdf2286/MC33385DH.pdf
Много е възможно, но без да имам документация за оригиналния чип, не смея да слагам аналози.
Особено на чужда кола...
Относно документацията на оригиналния, ще цитирам в превод един руски сайт, където ги предлагат:
'... и не ни питайте за datasheet, защото и ние не можахме да го получим от производителя!'
Баси, тия в Harris да не работят за ЦРУ, бре!

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Имах предвид да разгледаш кое какво е -> кои са пиновете за захранване, дюзи, управление и т.н.
А моето "почти съм сигурен" идва от разни руски сайтове, където някой е питал дали може да смени тази с онази и са му написали, че става - лично не съм пробвал.
Може Harris да не работят за ЦРУ, ама ако купуваш хиляди такива чипове от тях, ще ти напишат каквото си поискаш на чипа. (няма да ти произведат нов чип, който да си е само за теб -- но ще е толкова законспирирано какъв е, че да е трудно да се намери и никога няма да излезе от тях информация, че твоят надпис отговаря на някой чип, дето си го продават по принцип ширпотреба. Ако купуваш милиони, вече може да ги пазариш да направят нещо специфично, дето само на теб да го продават - в смисъл, че няма да го пуснат на пазара, или ако пуснат тяхна си версия, няма да е 1:1 заместител на твоята.
По-точно обратното съм гледал - да имат готов чип и да пуснат за теб различен. Иначе ще стане малко като да те крадат (има и такива случаи). Но обикновено фирма прави някакъв чип за нещо и по принцип го предлага за обща употреба. BMW поръчват от нея, ама да е с някакъв друг pinout, не е 1:1 - и си го произвеждат специално само за тях.
Не че има общо със случая, просто съвсем случайно тези дни попаднах на това интересно четиво: "http://hackaday.com/2017/01/31/get-to-know-3½-digit-adcs-with-the-icl71xx/"
Един много известен чип -> ICL7106 - фирмата, която го е произвеждала (Intersil) за мултицетите на FLUKE си го е краднала и си го почнала собствено производство, пак не 1:1 - същият кристал, обаче със забранена функция "auto-range".
После се съдили естествено. Ама това е било толкова отдавна, че сега всички го произвеждат и го има дори в най-евтините китайски мултицети от 4 лв.
А Harris май вече е собственост на Intersil - и за това е писал някой в коментарите под статията.
А моето "почти съм сигурен" идва от разни руски сайтове, където някой е питал дали може да смени тази с онази и са му написали, че става - лично не съм пробвал.
Може Harris да не работят за ЦРУ, ама ако купуваш хиляди такива чипове от тях, ще ти напишат каквото си поискаш на чипа. (няма да ти произведат нов чип, който да си е само за теб -- но ще е толкова законспирирано какъв е, че да е трудно да се намери и никога няма да излезе от тях информация, че твоят надпис отговаря на някой чип, дето си го продават по принцип ширпотреба. Ако купуваш милиони, вече може да ги пазариш да направят нещо специфично, дето само на теб да го продават - в смисъл, че няма да го пуснат на пазара, или ако пуснат тяхна си версия, няма да е 1:1 заместител на твоята.
По-точно обратното съм гледал - да имат готов чип и да пуснат за теб различен. Иначе ще стане малко като да те крадат (има и такива случаи). Но обикновено фирма прави някакъв чип за нещо и по принцип го предлага за обща употреба. BMW поръчват от нея, ама да е с някакъв друг pinout, не е 1:1 - и си го произвеждат специално само за тях.
Не че има общо със случая, просто съвсем случайно тези дни попаднах на това интересно четиво: "http://hackaday.com/2017/01/31/get-to-know-3½-digit-adcs-with-the-icl71xx/"
Един много известен чип -> ICL7106 - фирмата, която го е произвеждала (Intersil) за мултицетите на FLUKE си го е краднала и си го почнала собствено производство, пак не 1:1 - същият кристал, обаче със забранена функция "auto-range".
После се съдили естествено. Ама това е било толкова отдавна, че сега всички го произвеждат и го има дори в най-евтините китайски мултицети от 4 лв.
А Harris май вече е собственост на Intersil - и за това е писал някой в коментарите под статията.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bai Tisho, Google [Bot] и 71 госта