Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот freelancer » Чет 30 мар 2017 16:55


Плюса минава през релето със сигурност, а явно екуто затваря веригата, за да има 12 волта на инжектора.
Ами това си писал колега: "установихме, че инжектор 4 работи постоянно при подаване на контакт заедно с горивната помпа."
Карай, взимай компа и отивай Радотом да го види и да не забравиш да споделиш решението.




dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот dreadx » Чет 30 мар 2017 19:27


Пак ти казвам, че не съм напълно сигурен, но мисля, че е напълно възможно, не съм професионален механик все пак. :c020
Ами то и не е работа за механици явно.. Как ще е проблемът в релето, като то единствено пуска на дюзите +12V и нищо друго не прави.
А щом компютърът реши да задейства някоя дюза, затваря веригата през съответната дюза, като я свързва към маса.

Значи имаме постоянно +12V, на единия край на всяка една от дюзите - докато двигателят работи.
Минусът може да го има (задействана дюза) - а може и да го няма (неактивна дюза).

---> значи за да ти тръгва само една от дюзите, веднага при задействане на релето, което ги захранва с 12V -- явно имаш късо от кабела на 4-та дюза към маса.
И това можеш лесно да го установиш, като махнеш ЕКУ-то и измериш дали продължава да има късо.

Но първо както си е с ЕКУ-то на място, измери дали ти дава късото. После извади буксата на ЕКУ-то и пак измери дали късото го има, или вече го няма -> защото може късото да е в ЕКУ-то, а може да е в кабелите. -> махаш ЕКУ-то и късото ако остане, значи е в кабелите.
(естествено пробите с махане на букси към ЕКУ, трябва да ги правиш при откачен акумулатор.)

А сигурен съм, че колегата radotom на живо по-добре ще успее да ти обясни нещата - и нещо за компютъра може да измисли.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Bai Sando » Чет 30 мар 2017 20:53


Онзи ден газирах един такъв 1.6 и 4-та дюза минуса и е лилав/син.
Можеш да просвириш кабела както каза колегата.Само откачи буксата на ЕКУ-то и на дюзата и виж дали има проводимост.
Само не разбрах,газ има ли колата?Ако да,виж където са прекъсвали дюзите да не е станало мизерията там.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот radotom » Чет 30 мар 2017 21:35


Неговата баничка, верно не са транзистори - чип с драйвери е! :banghead
Изображение

Те и къде седи:

Изображение

(и двете снимки са от НЕТ-а)

И уж решихме, че да, това е избило, а сега почват да ме гризат едни съмнения... едно чудо... :rolleyes

Със сигурност пин 65 е на късо с маса!
Другите 3 пина в обратна посока имат PN преход (предпазен диод), а в права съпротивлението е безкраност - както трябва и да си бъде.
Демек зора е в контролера.
Ама на колянце (или по-точно в багажник на Шаранче :mhihi ) нямаше WiFi и съответно схемичка. И не съм на 1000% сигурен, че съм мерил каквото трябва.

Мартине, дай в неделя в ранния следобед да се чуем и пак да се видим да мерим, че утре няма да мога, а в събота съм в София на Феста


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот freelancer » Пет 31 мар 2017 7:48


Колега, dreadx .
Ако си прочел, колегата твърдеше, че помпата и инжектора се пускат заедно, за това трябваше да се изясни въпроса с ролята на релето.
Иначе правилно си събрал няколко мнения в едно.

Никой не се занимава с ремонт на екута, напрво се сменя цялото еку, отделно за да се смени интеграла, трябва да се разпои и запои, а вероятността да се получи студена спойка е много голяма.

Последна промяна от freelancer на Пет 31 мар 2017 12:06, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот radotom » Пет 31 мар 2017 7:59


freelancer написа:...

Стига, стига
Недей повече, че и в Интерпол няма да могат да разберат како си казал...

Във всеки случай dreadx хубаво е обяснил стъпките на работа - ние просто прескочихме меренето на кабеляка и минахме направо на контролера, че колата в момента не е в движение.
Разбира се, остава активен въпроса Защо е избил драйвера на дюзата?!
И въпроса е важен, за да не опука и оправения (евентуално новия) контролер :a045


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот freelancer » Пет 31 мар 2017 8:04


Радо, при замерването, не трябва ли да му пуснеш 12 в на екуто, също така трябва да има и сигнал от датчика на коляновия на друго краче, за да се види какво напрежение има на интегралната схема, мисълта ми беше да се имитират реалните условия.
Не е ли така? Питам само не се заяждам.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот niki1_j » Пет 31 мар 2017 9:04


PNP/NPN преход не се мери в работен режим. Тоест не е нужно да е захранен контролера. Важно е да се знае кое краче на тази интегрална схема на кое отговаря. Логиката показва че преходът отговарящ за 4 ти цилиндър е пробил. Освен ако наистина няма пробив в окабеляването, което все още не е тествано.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот freelancer » Пет 31 мар 2017 9:49


Ами, колегата в началото на темата е писал, че са проверявали кабелите и са свързали инжектора директно с екуто и проблема е бил налице, което означава, че проблема вероятно е в екуто.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот niki1_j » Пет 31 мар 2017 11:01


Така е да...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот radotom » Пет 31 мар 2017 11:20


niki1_j написа:PNP/NPN преход не се мери в работен режим.

:th_up Точно!
Или за да сме прецизни - не е наложително.
Мери се в режим 'тестер' (омметър).

Duzi.JPG


Ето това е идеята
Д1...Д4 са дюзите, номерата на пиновете съм ги нанесъл коректно.
Разкачаш дюзите (куплунга е представен от стрелкичките) и мериш всеки от оказаните пинчета за връзка спрямо 'маса'
За съжаление пин 65 показа такава връзка, което означава, че прехода колектор-емитер на поледния транзистор вече не е полу, а цял и дълъг проводник :mhihi

Защо е станал такъв - :dontknow
Дали е просто прегряване или е късо в кабелите към 4-а дюза е въпрос на бъдещо разследване


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот niki1_j » Пет 31 мар 2017 18:52


Тоест остана примерно да се поръча
https://m.aliexpress.com/s/item/32745918230.html

И да се изчака де ...


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот dreadx » Пет 31 мар 2017 20:08


freelancer написа:отделно за да се смени интеграла, трябва да се разпои и запои, а вероятността да се получи студена спойка е много голяма.
Да, само по принцип обобщенията е редно да се пишат така: - ако АЗ се опитам да сменя 'интеграла'.. то вероятността.. и т.н.
-- А човек, като radotom, който явно се занимава с такива неща, мислиш ли, че няма да го направи добре?

Вижте по другите Siemens ЕКУ-та, от която и марка да намерите, само да е по-евтино. - Или ако се намери някой да помогне с някоя скрап за части.
Иначе такива чипове от Моузер май струваха по 8 лв., ама аз изобщо не ги мисля така нещата, че да трябва да се чака за всяко нещо доставка.
- или само в краен случай, ако нещото е много специално и го няма някъде наоколо.

freelancer написа:Радо, при замерването, не трябва ли да му пуснеш 12 в на екуто, също така трябва да има и сигнал от датчика на коляновия на друго краче, за да се види какво напрежение има на интегралната схема, мисълта ми беше да се имитират реалните условия.
Не е ли така? Питам само не се заяждам.
Понеже целта на темата е образователна, то и аз не се заяждам.
Но е редно да ги уточним тези неща, за да може следващият, който се сблъска с подобен проблем да знае какво да направи.
По последния въпрос - наистина няма нужда да пуска на ЕКУ-то каквото и да е - захранване, сигнали -- късото си е късо.
Със или без датчик колянов вал, без захранване 12V и т.н. То ЕКУ-то отвътре се опитва да подаде на драйвера сигнал когато трябва да се отвори дюзата, а отвън имаме едно късо към маса = постоянно отворена дюза. Това представлява изгорелият чип. И не е нужно да е "изпушил" и да има дупка в корпуса.
Едно късо към маса и през дюзата започва да тече ток веднага щом се включи релето - веднага щом й подаде постоянни 12V.

Принципно ако чипът е яко изпющЕл, вътре полупроводниците може да се разтопят и да станат на цели проводници - ама не само в изходната част, а да върнат ток и към процесора на ЕКУ-то. Той може да е защитен от такива ситуации, или да не е. В последния случай може да изгори съответният порт, който подава сигнал за тази дюза и ремонтът почти да се обезсмисли, или може да се стигне и до смяна на процесор. Но обикновено тези чипове, които могат да изгорят, ги правят така, че да не връщат ток към управляващия ги процесор. За да е 200% сигурно каква е ситуацията, може да се свърже ЕКУ-то - да му се подадат 12V и сигнал от датчик колянов/разпределителен вал (може и на място в колата) и вече да се мери на входовете на чипа(драйвера за дюзите) влизат ли команди от ЕКУ-то за отпушване на 4-те дюзи. (даже чипът може да е махне, докато се измери тази работа с управляващите сигнали към чипа.) Ама не е нужно да се прави чак такава сложна опитна постановка, освен ако човек не се занимава специално с ремонт на ЕКУ-та. По-лесно, и в много случай е достатъчно, да се смени чипът и да се огледа около него каква е ситуацията. А и понякога за други изгорели неща може да се прецени чрез различни измервания с мултицет, без нищо да е свързано и захранено. (- както са установили в случая късото към 4-та дюза - късото и без ток си е късо.)

radotom, виж дали не е този чипът: mc33385 -> http://www.kynix.com/uploadfiles/pdf2286/MC33385DH.pdf
(почти съм сигурен, че стават 1:1 - разгледай платката дали съвпада. ATM36N също.)

Последна промяна от dreadx на Пет 31 мар 2017 21:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот radotom » Пет 31 мар 2017 21:21


dreadx написа:radotom, виж дали не е този чипът: mc33385 -> http://www.kynix.com/uploadfiles/pdf2286/MC33385DH.pdf

Много е възможно, но без да имам документация за оригиналния чип, не смея да слагам аналози.
Особено на чужда кола...
Относно документацията на оригиналния, ще цитирам в превод един руски сайт, където ги предлагат:
'... и не ни питайте за datasheet, защото и ние не можахме да го получим от производителя!'

Баси, тия в Harris да не работят за ЦРУ, бре! :icon_lol


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот dreadx » Пет 31 мар 2017 21:32


Имах предвид да разгледаш кое какво е -> кои са пиновете за захранване, дюзи, управление и т.н.
А моето "почти съм сигурен" идва от разни руски сайтове, където някой е питал дали може да смени тази с онази и са му написали, че става - лично не съм пробвал.

Може Harris да не работят за ЦРУ, ама ако купуваш хиляди такива чипове от тях, ще ти напишат каквото си поискаш на чипа. (няма да ти произведат нов чип, който да си е само за теб -- но ще е толкова законспирирано какъв е, че да е трудно да се намери и никога няма да излезе от тях информация, че твоят надпис отговаря на някой чип, дето си го продават по принцип ширпотреба. Ако купуваш милиони, вече може да ги пазариш да направят нещо специфично, дето само на теб да го продават - в смисъл, че няма да го пуснат на пазара, или ако пуснат тяхна си версия, няма да е 1:1 заместител на твоята.

По-точно обратното съм гледал - да имат готов чип и да пуснат за теб различен. Иначе ще стане малко като да те крадат (има и такива случаи). Но обикновено фирма прави някакъв чип за нещо и по принцип го предлага за обща употреба. BMW поръчват от нея, ама да е с някакъв друг pinout, не е 1:1 - и си го произвеждат специално само за тях.

Не че има общо със случая, просто съвсем случайно тези дни попаднах на това интересно четиво: "http://hackaday.com/2017/01/31/get-to-know-3½-digit-adcs-with-the-icl71xx/"

Един много известен чип -> ICL7106 - фирмата, която го е произвеждала (Intersil) за мултицетите на FLUKE си го е краднала и си го почнала собствено производство, пак не 1:1 - същият кристал, обаче със забранена функция "auto-range".
После се съдили естествено. Ама това е било толкова отдавна, че сега всички го произвеждат и го има дори в най-евтините китайски мултицети от 4 лв.

А Harris май вече е собственост на Intersil - и за това е писал някой в коментарите под статията.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bai Tisho, Google [Bot] и 71 госта