Концепцията на фирмата е да продава автомобили на архитекти, инженери и т.н. До преди излизането на А2 фирмата е вървяла застрашително напред, защото начина на мислене на работниците е: ние превим Ауди 20 вентила технологията (не само да си мислят тук е ок ние получаваме парите си в тази фирма и си вършим работата). Начина на мислене, че ние сме фирмата и ние правим най-доброто, след 3 години ще накараме мерцедес да фалира и т.н. и това от конструкторите до обикновеният работник наистина е довело фирмата до това положение на пазара.
Ефекта от 5 калапана е осезаем, но като инженерна идея е глупост, по-точно не е домислен с перспектива. Това означава доразвиването на тази идея в посока директно впръскване е невъзможно, защото няма място за дюзите, т.е. клапаните пречат. Поради тази причина фирмата се връща към 4 клапана на цилиндър.
Фирма която прави бум на пазара с този двигател и невероятно маркетингово представяне на цялата 20 клапанова технология, като най-добрата и перспективна технология за времето си, се отказва след няколко години бер да я дорзвие, защото няма на къде. Обикновенният купувач, който нищо не разбира от техника и вярва само на реклама, приема това като слабо постижение или не добра технология и се обръща към конкуренцията. Какво ли си мисли обаче клиента, който е технически грамотен.
А2 не изпълва очакваниета на определения слой от обществото за което е предназначен или по-точно не се не се продава, което е загуба за фирмата.
АФН мотора е с нормална помпа другите са помпа-дюза това е разликата. Иначе моторите са еднакви и технологията TDI е много успешна.
Между другото в Германия има още една фирма която е успяла да накара работниците си да мислят по начина, който описах в началото и това е Порше. VAG в момента са отново на това ниво и застрашават фирми като например Мерцедес.
Това е малко инфо от един немски професор, който между другото е фен на опел, но оценява винаги обективно плюсовете и минусите на фирмите.
Много често съм срещел теми тук, кое е по-добро OPEL или VW или кое върви повече GTI или GSI. Единственото истинско GTI на VW е голф 1 (с този модел фирмата поставя началото на един нов сегмент и прави невероятни печалби) и в момента новия голф 5 GTI. Голф 2, 3 и 4 нямат нищо общо с конкуренцията GSI i XR3. Просто е написано GTI това са други мотори с по-бавно изгаряне. Тук целта е предлагането на повече комфорт от конкуренцията, а не състезания в конски сили и т.н. клиента го вълнува комфорта с един спортен мотор например астра 150 кс чувството е доста по-не приятно от колкото в един голф.
Хайде стига, че много се отплеснах от темата, но мисля, че може на някои да му е интересно
