1,8t или 2.3v5 или 1.9тди131к.с-?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
inter
Мнения: 141
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 1:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот inter » Пет 14 дек 2007 0:59


Rabbit_TDI написа: ...Другото е че като тръгнеш да копуваш втора ръка такава кола не е като да отидеш в магазина за нови и да кажеш искамв такав и таква - почваш да се оглеждаш за състояние/екстри/цвят и т.н. - абе въобще да ти легне на сърцето.

Защо като купуваш кола на старо да нямаш претенции.
Все пак човека пита за кола 12000 - 15000 лв.
А и изборът на пазара за втора употреба е доста по голям от този в магазина.
Не знам , аз мога да си позволя и чисто нова петица но просто не ми е интересно да карам такава. Винаги ми е харесвало колата да е карана преди мен от някой друг , а пък и ще ми е жал на чисто нова кола да и правя каквото и да е тунинги и.т.н.
А по темата , не сам имал удоволствието да карам другите две коли , но за 1,8Т нямам какво лошо да кажа , всяко по рязко натискане на педала си е несравнимо удоволствние , малко коли могат да те дръпнат на светофар...... Направил сам му 20000 км. ,
от тях около 10000 на газ. Началните консумативи се вместват в сумата 450-500 лв.
При нормално каране ми харчи около 10 до 12 на сто газ.
Както и да го смятам дизела ще ми дойде по скъпо , но затова всеки си има лично мнение и си харесва съответно дизел или бензин.




Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: а

Мнениеот madcap » Пет 14 дек 2007 2:28


tet написа:все пак тази турбинка малко поубива мотора а?


Разсмя ме бе човек,

Кола с турбо си е най доброто, нема значение дизел бензин,

п.п. аз съм фен на бензина такъв ще си вземе, кефи как си мерише на бензин, нема такъв кев просто


Потребителски аватар
drift
Мнения: 103
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 0:26
Автомобил: Skoda Octavia TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Sofia

Мнениеот drift » Пет 14 дек 2007 9:54


Колега inter много ми е интересно на пазара втора ръка как изборът ще е по-голям от на новите коли.Да не би на пазара да си избираш сам екстрите или цвета или на първо място гледаш състоянието на колата.А за това,че ти е по кеф колата ти да е карана от някой друг преди теб ми е малко странно,но може и да не си усещал какво е Никой друг да не ти се е качвал в колата.


По темата ТДИ(на първо място) и след него 1.8Т(много ме кефи тоя мотор).2.3 В5 не върви колкото 1.8Т а харчи доста повече,и споко турбината не пречи нито смалява живота на двигателя,все пак 1.8Т без смяна на бутала и другите карантии на двигателя си носи мъжки до към 300к.с.

За ТДИ няма какво да говорим- I LOVE YOU.Караш си към Варна с 200-210 при среден разход 7л/100км.И пак си няй-бърз защото другите имат спирки по бензиностанциите,а ти не!!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 14 дек 2007 10:20


Именно де той пазара много коли предлага ,ама първото е че половината са скрап една четвърт са на мега цени или блъснати.От там кръга се свива.Отделно екстри не можеш да си поръчаш допълнително :lol: Турбината не скъсява живота но мотора ,а напротив - води до по-добро смесообразуване ,а интеркулера охлажда самия мотор допълнително.Само ,че вече самата турбина е още един агрегат който се може да му стане нещо/въпреки че ако си отваряш очите при покупка после нямаш грижи/.
P.S.Иначе и аз съм фен на колите "втора злоупотреба" - верно некой е пръднал преди тебе ,ама ако потърсиш повечко за евтини суми като хокупка,експлоатация,застраховки,части и т.н. получаваш кола дето да ти ляга на сърцето :) Иначе аз на дилемата ТДИ или 1.8Т ще избера тая дето е в ГТИ изпълнение/с ГТИ джанти оригинални/,климатротник,кожен салон,черен интериор и подгряване на седалките :lol:


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот skotis » Пет 14 дек 2007 11:38


Аз съм също за 1.8Т!!! 2.3...незнам защо си мислите, че върви колкото 1.8Т, аз не мисля така ;) Към дизела нищо лошо нямам, но предпочитам автомобила ми да е бензинов, както каза един колега - дори и само заради аромата на бензин! 1.8Т наистина върви много, наистина малко коли могат да те дръпнат на светофара, стига да знаеш как да тръгнеш, защото тази кола може да си съдере гумите, преди да тръгне ;)


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Пет 14 дек 2007 12:10


inter написа:Не знам , аз мога да си позволя и чисто нова петица но просто не ми е интересно да карам такава. Винаги ми е харесвало колата да е карана преди мен от някой друг ....


Яко. Винаги съм подозирал, че е по-гот 10 годишен Г4 на газ вместо Г5 от магазина ... Изгореното от цигара и умрелия плъх в двг. отсек са добре дошли. Предишния собственик става част от семейството ... mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Пет 14 дек 2007 14:43


Дизела е по-добре, а и 5 вентиловите мотори са неусппешни, по-точно главите им. Защо ли вече не се произвеждат?
Тези мотори и А2 на Ауди дръпнаха имиджа на фирмата назад.
В момента най-доброто от дизеловите мотори са TDI na VAG. Но ти си преценяваш.

Успех :)


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Пет 14 дек 2007 14:57


GOLF@ написа:Дизела е по-добре, а и 5 вентиловите мотори са неусппешни, по-точно главите им. Защо ли вече не се произвеждат?
Тези мотори и А2 на Ауди дръпнаха имиджа на фирмата назад.


Я разкажи по-подробно за кво иде реч? Кое точно е неуспешно и защо?! Щото и AFN не се произвежда от доста годинки вече ..... Разкажи и за А2 по-подробно. По спомени се води най-надежния автомобил от целото ВАГ въпреки, че изглежда гадно ...


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Пет 14 дек 2007 17:13


Концепцията на фирмата е да продава автомобили на архитекти, инженери и т.н. До преди излизането на А2 фирмата е вървяла застрашително напред, защото начина на мислене на работниците е: ние превим Ауди 20 вентила технологията (не само да си мислят тук е ок ние получаваме парите си в тази фирма и си вършим работата). Начина на мислене, че ние сме фирмата и ние правим най-доброто, след 3 години ще накараме мерцедес да фалира и т.н. и това от конструкторите до обикновеният работник наистина е довело фирмата до това положение на пазара.
Ефекта от 5 калапана е осезаем, но като инженерна идея е глупост, по-точно не е домислен с перспектива. Това означава доразвиването на тази идея в посока директно впръскване е невъзможно, защото няма място за дюзите, т.е. клапаните пречат. Поради тази причина фирмата се връща към 4 клапана на цилиндър.
Фирма която прави бум на пазара с този двигател и невероятно маркетингово представяне на цялата 20 клапанова технология, като най-добрата и перспективна технология за времето си, се отказва след няколко години бер да я дорзвие, защото няма на къде. Обикновенният купувач, който нищо не разбира от техника и вярва само на реклама, приема това като слабо постижение или не добра технология и се обръща към конкуренцията. Какво ли си мисли обаче клиента, който е технически грамотен.
А2 не изпълва очакваниета на определения слой от обществото за което е предназначен или по-точно не се не се продава, което е загуба за фирмата.
АФН мотора е с нормална помпа другите са помпа-дюза това е разликата. Иначе моторите са еднакви и технологията TDI е много успешна.
Между другото в Германия има още една фирма която е успяла да накара работниците си да мислят по начина, който описах в началото и това е Порше. VAG в момента са отново на това ниво и застрашават фирми като например Мерцедес.

Това е малко инфо от един немски професор, който между другото е фен на опел, но оценява винаги обективно плюсовете и минусите на фирмите.
Много често съм срещел теми тук, кое е по-добро OPEL или VW или кое върви повече GTI или GSI. Единственото истинско GTI на VW е голф 1 (с този модел фирмата поставя началото на един нов сегмент и прави невероятни печалби) и в момента новия голф 5 GTI. Голф 2, 3 и 4 нямат нищо общо с конкуренцията GSI i XR3. Просто е написано GTI това са други мотори с по-бавно изгаряне. Тук целта е предлагането на повече комфорт от конкуренцията, а не състезания в конски сили и т.н. клиента го вълнува комфорта с един спортен мотор например астра 150 кс чувството е доста по-не приятно от колкото в един голф.

Хайде стига, че много се отплеснах от темата, но мисля, че може на някои да му е интересно ;)


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот skotis » Пет 14 дек 2007 18:15


Ммм...недей колега да имаш толко вяра на този немски професор, той може да е един изкуфял дядка просто... Не мисля че 20 вентила е недомислица, то във всеки случай е по-добре от 16 вентила ;) А за помпа-дюзата...това е уникален мотор, не си мисли че е еднакво с твоя(нищо лошо, просто има оргомна ралика) Нека да са го спряли от производство, много неща в живота са преценени неправилно ;)


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Пет 14 дек 2007 18:43


:) не е дядко и работи за много фирми, все пак тези автомобили се правят в Германия а не в България хората си отчитат грешките, за да не се повтарят и да правят по-добри продукти.

Мотора не е идеално лош само главата е недомислена, ако е добро решение защо се отказват от него. По-добре е от 16 вентила, както си написал, но къде ще е мястото на дюзата нали вече всичко ще е директно впръскване. Тенденцията за в бъдеще е 4 клапана на цилиндър.
А за АФН-а по-доброто му е че харчи по-малко от помпа дюза и е по-некапризен това е доказано. На сестра ми голфа помпа дюза харчи повече от моя. Затова си купих такъв :)
Аз написах само малко за информация, но всеки може да има по-правилното мнение и да знае повече от хората, които изчисляват колите които караме ;)
Нищо против този мотор имали сме и такъв :) . Аз само споменавам факти евентуално да помогна.


Потребителски аватар
kacho
Мнения: 735
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kacho » Съб 15 дек 2007 0:13


колега, от две седмици карам 1.8Т и удоволствието е несравнимо, сложих му газов инжекцион за 1 400лв и нито се спъна, нито разхода се промени: Софийско 13,14, извън града 7, 8 с настъпване. смяната на масла,филтри, ремъци, ролки, и едно маншонче излезна 700 с труда. така че смело :drive


Потребителски аватар
Kartala
Мнения: 660
Регистриран на: Съб 07 юли 2007 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот Kartala » Съб 15 дек 2007 4:51


kacho написа:колега, от две седмици карам 1.8Т и удоволствието е несравнимо, сложих му газов инжекцион за 1 400лв и нито се спъна, нито разхода се промени: Софийско 13,14, извън града 7, 8 с настъпване. смяната на масла,филтри, ремъци, ролки, и едно маншонче излезна 700 с труда. така че смело :drive

само си развалил колата с тая газ мое мнение но съм силно против слагането на газ и то на хубава кола :evil:


Потребителски аватар
Mortimar
Мнения: 50
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 3:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Mortimar » Съб 15 дек 2007 5:47


Моето лично мнение като горд притежател на Golf IV GTI 1.8T е, че няма смисъл от газова уредба. Просто колата не гори толкова много колкото повечето хора си мислят... Когато карам без да се правя на идиот, колата гори 7 извън градско и 10 в града.

Не искам да оплювам 2.3 V5 двигателите, напротив това е един много издържлив двигател, който може да изкара доста повече от 150 коня според мен... Но германските инженери отново са подобаващо скромни с двигателите си в коли за масово производство...

Но не мога да пренебрегна факта че като цяло 1.8T е по-добър двигател от V5. Причините:

1. По-малък разход на гориво - един цилиндър отгоре=една горивна камера повече. Можете сами да пресметнете че обема гориво нужен за работата на 4 горивни камери е по-малък от обема за работа на 5 такива...
2. Липсата на турбина при V5 - решаващ поне за мен фактор. Факт е, че същия мотор 1.8 20V без турбо гори повече от този с турбина. Причината - по-добро изгаряне на сместа заради принудителното пълнене.
Какво остава за 2.3 V5 който всъщност е 10, а не 20V...

Та като говорихме за издържливост - 1.8T според мен е толкова издържлив колкото 2.3 V5. Факт, доказан с годините, е че при 1.8T се чупи не двигателя, а турбината. Но да не забравяме че има и доста хора (вкл. и аз) които не са имали проблем с турбината дори след дълъг период от издевателствания.

Дизела има най-малкия разход. Но не всеки е шофьор за дизел. Особенно ако си от хората които обичат да държат колата в оборот и да не я обслужват навреме с скъпички оригинални консумативи...

Моя съвет е най-общ - карай по една-две коли с всеки един от моторите които си изброил, и вземи тази която най-много ти допада.


tet
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

-

Мнениеот tet » Съб 15 дек 2007 13:08


благодаря на всички за мненията.разбира се че за краен избор има значение какво ще предложи пазара и въпреки че се бях насочил към2.3 сега ще търсъя 1.8т.съдеики по мненията ви оставам с наи добри впечатления за подръжка ,консумативи,а и досега карах с20хе астра и не ми се кара по бавна кола.
искам да кажа на колегата че тези теми не са тъпи,човек които нее карал фв му е много полезна такава информация,особено цени консумативи и минуси на някои мотори.скоро мисля да се присъединя къмфорума за които ми се вижда че е задружен.
поздрави



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта