НАУКАТА ЗАПОЧВА ТАМ,КЪДЕТО ОЧЕВИДНОТО ПРИДОБИВА ЦИФРОВ ИЗРАЗ-без цитиране на сътветната литература всичко е само лаф-моабет....остава само написаното в каталозите(там стойностите са резултат на задълбочен статистически анализ!!!)...и там пише 10W40.....
А Опелът ти е издухал маслото и ти е скапал катализатора не защото е било 5W40,а защото онзи идиот както ти го наичаш е налял масло доста над максимума.....на нашият(на VW) капак на клапаните го пише(е ,вярно на немски и английски...ама на червен етикет-сиреч запознай се задължително с това!!!...може да накараш друг да ти го прочете...)
Общо взето имаш право - обаче в повечето случаи каталозите и практиката се разминават до огромна степен - ти си избери дали да вярваш на нещо, което някой някога някъде е написал, или ефектът, който на практика се получава в реалността.
10В40 за кое точно имаш предвид - искаш да кажеш, че двигателят трябва да се кара с него от момента, в който е чисто нов, докато стане на 500 000 ли? Другия път - всичко зависи от състоянието му, както и от възрастта, защото материалите, от които е направен, остаряват даже и без да се кара.
Човекът, който ми каза това за маслата, от 30 години ремонтира двигатели и едновременно с това има център за масла. Общо взето е видял, отворил, ремонтирал и сглобил повече двигатели, отколкото можеш да преброиш - ако той не знае - няма кой.
Немски и Англйиски - говоря ги и двата, тъй че нямам нужда от превод
А смърфа е сипал на опелчето точно колкото трябва, ама 5В40 - просто практическият резултат ми показа дали майсторът е бил прав. Опела не е мой, а служебен, и са го карали при някакви пълни некъдърници за всичко, преди да започна да го карам - още не мога да доправя пораженията, а е на 100к
Все пак всеки си решава какво масло, бензин, нафта, газ, спирачна течност, антифриз да сипва и въобще каква кола да кара - аз лично предпочитам да вярвам на хората с опит в конкретни ситуации - за това съм във форума
