Кога 4укат повдига4ите?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот connor cane » Чет 07 юни 2007 14:36


Дизел не съм карал, и не съм сигурен - за това пиша само за бензин.
Доколкото знам, дизелаците искат повече смазване и слоя масло трябва да е по-дебел. В твоя случай - с турбина - ти знаеш по-добре.
Все пак можеш да си прецениш по работата на двигателя и разхода на масло - 10В40 трябва да е полусинтетика - явно двигателчето е карано вниматено и е в добра форма :arrow: :wink:




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 07 юни 2007 14:43


connor cane написа:connor cane:
Това е за бензинови двигатели, разбира се. Дизелът е друга тема - там си трябва гъсто масълце

Хайде и за да кажа пак!!!Стига с тези чиовци с по 30 години трудов стаж...това,че 30 години се занимава с масла(продава,източва и налива) не значи ,че той е мръднал и на йота от първоначалното си образователно ниво!!!!И сандъците плават с корабите по 30 години ама нито един сандък досега не е станал моряк!!!!А питай го къде (в коя книга или поне кой сайт) е написано това и да видим какво ще ти отговори!Аз се занимавам и с наука и искам ви цитирам едно определение,което много пасва за случая.....
НАУКАТА ЗАПОЧВА ТАМ,КЪДЕТО ОЧЕВИДНОТО ПРИДОБИВА ЦИФРОВ ИЗРАЗ-без цитиране на сътветната литература всичко е само лаф-моабет....остава само написаното в каталозите(там стойностите са резултат на задълбочен статистически анализ!!!)...и там пише 10W40.....
А Опелът ти е издухал маслото и ти е скапал катализатора не защото е било 5W40,а защото онзи идиот както ти го наичаш е налял масло доста над максимума.....на нашият(на VW) капак на клапаните го пише(е ,вярно на немски и английски...ама на червен етикет-сиреч запознай се задължително с това!!!...може да накараш друг да ти го прочете...)
Пак повтарям ...В момента в който някой ми посочи технически литературен източник потвърждаващ това,че ДВГ над 250 000 км се карат с минерално масло 15W40 -веднага приемам фактите!И се предавам!и дори ще съм много благодарен да науча нещо повече!!!!!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 07 юни 2007 14:57


Rabbit_TDI написа:
joker написа:
zwjar_na_putq написа:Joker би ли ми казал къде се мери налягане на маслото, в смисъл коъ сервиз и цена?

В раздела Направи си сам имам тема мерене на налягането на маслото с индикаторна лампа....просто, лесно, удобно и най-вече безплатно.....

Търсих с търсачката ама не намерих.Ти сигурен ли си?

Да Опипвача я премести там ...мисля,че е някъде в началото на май като дата.....
Но методът е много прост и мога и тук набързо да го опиша.
Принцип.Използва се като маса датчика на високото налягане(най-честия проблем)Когато наляганео се качи над 1.8 бара той дава маса и ако индикаторната лампичка е взела + от акумулатора а минус от датчика -тя светва.
Методика:
Пробата се прави при много добре загрял ДВГ .поне два-три пъти да включи вентилатора)
Ако при подаване на газ лампичката светне преди 1500 об то при 2000 об налягането ти със сигурност ще е над 2 бар,каквито са техническите изисквания.При мен светва на 1400 об ,а при 2 000 об налягането ми е 2.7 бар.Този метод случайно го измислих докато си мерех налягането на маслото с манометър.
С този метод може периодично да тестваш в какво състояние е мазилната система на колата- Е не като точен, а като скринингов метод...
Точното е измерването с манометър.


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Чет 07 юни 2007 15:10


На Jokera само му подай кодова дума масло и му гледай сеира. :lol:
Темата не беше ли за повдигачи???


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Чет 07 юни 2007 15:12


За какви сучаи е предназначено масло 15W40 :roll:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 07 юни 2007 15:16


Veso101 написа:На Jokera само му подай кодова дума масло и му гледай сеира. :lol:
Темата не беше ли за повдигачи???

чета литература приятелю...четаааааа.А темата е свързана .....и то много здраво с вида на маслото.А ако искаш сеир дай и други теми по 1.8 ABS и ще има още сеир....Аз където не знам казвам,че съм импотентен по въпроса и млъквам......


Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот connor cane » Чет 07 юни 2007 15:32


НАУКАТА ЗАПОЧВА ТАМ,КЪДЕТО ОЧЕВИДНОТО ПРИДОБИВА ЦИФРОВ ИЗРАЗ-без цитиране на сътветната литература всичко е само лаф-моабет....остава само написаното в каталозите(там стойностите са резултат на задълбочен статистически анализ!!!)...и там пише 10W40.....
А Опелът ти е издухал маслото и ти е скапал катализатора не защото е било 5W40,а защото онзи идиот както ти го наичаш е налял масло доста над максимума.....на нашият(на VW) капак на клапаните го пише(е ,вярно на немски и английски...ама на червен етикет-сиреч запознай се задължително с това!!!...може да накараш друг да ти го прочете...)


Общо взето имаш право - обаче в повечето случаи каталозите и практиката се разминават до огромна степен - ти си избери дали да вярваш на нещо, което някой някога някъде е написал, или ефектът, който на практика се получава в реалността.
10В40 за кое точно имаш предвид - искаш да кажеш, че двигателят трябва да се кара с него от момента, в който е чисто нов, докато стане на 500 000 ли? Другия път - всичко зависи от състоянието му, както и от възрастта, защото материалите, от които е направен, остаряват даже и без да се кара.
Човекът, който ми каза това за маслата, от 30 години ремонтира двигатели и едновременно с това има център за масла. Общо взето е видял, отворил, ремонтирал и сглобил повече двигатели, отколкото можеш да преброиш - ако той не знае - няма кой.

Немски и Англйиски - говоря ги и двата, тъй че нямам нужда от превод :wink:
А смърфа е сипал на опелчето точно колкото трябва, ама 5В40 - просто практическият резултат ми показа дали майсторът е бил прав. Опела не е мой, а служебен, и са го карали при някакви пълни некъдърници за всичко, преди да започна да го карам - още не мога да доправя пораженията, а е на 100к :?

Все пак всеки си решава какво масло, бензин, нафта, газ, спирачна течност, антифриз да сипва и въобще каква кола да кара - аз лично предпочитам да вярвам на хората с опит в конкретни ситуации - за това съм във форума :idea:

Последна промяна от connor cane на Чет 07 юни 2007 16:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 07 юни 2007 15:42


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=45804&highlight=%E8%ED%E4%E8%EA%E0%F2%EE%F0%ED%E0+%EB%E0%EC%EF%E0

Ето я темата.Само да попитам къде да намеря въпросния датчик и ако искам да съм по-сигурен къде да завия манометър за маслото?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 07 юни 2007 16:01


Rabbit_TDI написа:http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=45804&highlight=%E8%ED%E4%E8%EA%E0%F2%EE%F0%ED%E0+%EB%E0%EC%EF%E0

Ето я темата.Само да попитам къде да намеря въпросния датчик и ако искам да съм по-сигурен къде да завия манометър за маслото?

Ама ти с дизел ли си?????Това се изписва под аватара!
А на бензина при по-стария модел Г-3 единият датчик за ниското налягане е на главата отстрани(0.5 бара май?)По-следващите производства и дава датчика -кафяв за ниското и бял за висото налягане са на корпуса над масления филтър.Основния който работи в синхрон с интегралната схема на таблото и се включва след 1.8 бар е белият .Сам разбираш,че маслопороводите са отворен кръг и налягането в мазилната система при достигане стойности над 1 бар навсякъде е почти еднакво.....завиваш манометъра най-добре на мястото на белия датчик(за високото налягане)Отвиваш датчика смело при угасен ДВГ-оттам не тече нищо.Аз пробвах да сложа манометър и на мясстото на датчика на ниското налягане(кафявия) -пак даде същите стойности...тоест както писах налягането на маслото в мазилната система навсякъде е почти еднакво.
Ама това за бензинката...за дизела съм импотентен!!!!


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот peshoxx » Пет 08 юни 2007 16:27


luboveliki написа:незнам не съм спец ,ама това с чукането на ангренажния ремък ми се вижда странно!!!!!според мен не може да чука!!!!!просто доста е тъпо..................

И аз съм на това мнение! :? За пръв път чувам!


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот peshoxx » Пет 08 юни 2007 16:54


Така и никой не каза кога се слага 15w40 ?? Гледам в един сервиз за смяна на масло,че всичко е почти такова ,което предлагат. :?И аз ще сменям сега масло и се чудя,на мен също ми тракат повдигачите,като е ст.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 08 юни 2007 16:56


peshoxx написа:Така и никой не каза кога се слага 15w40 ?? Гледам в един сервиз за смяна на масло,че всичко е почти такова ,което предлагат. :?И аз ще сменям сега масло и се чудя,на мен също ми тракат повдигачите,като е ст.

Когато почне да ти гори над литър за 10к километри 10В40 -просто щото става икономически нейзгодно :lol: ,ако гори по малко си карай с 10В40


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 08 юни 2007 17:07


peshoxx написа:Така и никой не каза кога се слага 15w40 ?? Гледам в един сервиз за смяна на масло,че всичко е почти такова ,което предлагат. :?И аз ще сменям сега масло и се чудя,на мен също ми тракат повдигачите,като е ст.

Ако не си съгласен с конструкторите на VW и вярваш в соцреализма!
Слагай не бой се! Ротфронт!!!


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Пет 08 юни 2007 17:10


joker написа:
peshoxx написа:Така и никой не каза кога се слага 15w40 ?? Гледам в един сервиз за смяна на масло,че всичко е почти такова ,което предлагат. :?И аз ще сменям сега масло и се чудя,на мен също ми тракат повдигачите,като е ст.

Ако не си съгласен с конструкторите на VW и вярваш в соцреализма!
Слагай не бой се! Ротфронт!!!

Стига вече локуми аз си карам с Кастрол 15-40в хай майлидж вече втора година и ми няма нищо :wink: В интерес наистината и 10-40в не ми го гореше-сменил съм гумичките-но за такива стари каляски 15-40в се е супер и ако замерим компресия съм 90% сигурен,че мойта ще е по-добра нищо,че карам със соц.масло:wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 08 юни 2007 17:16


dxd написа:
joker написа:
peshoxx написа:Така и никой не каза кога се слага 15w40 ?? Гледам в един сервиз за смяна на масло,че всичко е почти такова ,което предлагат. :?И аз ще сменям сега масло и се чудя,на мен също ми тракат повдигачите,като е ст.

Ако не си съгласен с конструкторите на VW и вярваш в соцреализма!
Слагай не бой се! Ротфронт!!!

Стига вече локуми аз си карам с Кастрол 15-40в хай майлидж вече втора година и ми няма нищо :wink: В интерес наистината и 10-40в не ми го гореше-сменил съм гумичките-но за такива стари каляски 15-40в се е супер и ако замерим компресия съм 90% сигурен,че мойта ще е по-добра нищо,че карам със соц.масло:wink:

За компресията основно значение има кой е дефлорирал колата ,а не като нас дето са я взели като булка втора употреба.И не бърка йтук маслото...а маслото е важно нещо ...без него не става дори и в трудните житейски и плътски ситуации....
Аз вярвам засега само на VW конструкторите.....просто заради качествата на колата която карам!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта