DAXC написа:Такава тема сме дискутира и друг път във форума.
Навремето когато се караха предимно руски автомобили бе възприето схващането, че преди да се запали колата трябва да се включат фаровете за около 1-2 мин. След това се гасят и се пали автомобила, като той трябва да работи на място около 10 мин. Това дори съм го чел в техническа книжка на ВАЗ. Да обаче това твърдение в последствие се промени. В момента в русенския университет, специалност ДВГ (не знам дали това е точното наименование) се преподава, че паленето на автомобила и оставането да работи на празен ход е вредно. Защо ли?
Първото-това не е тежкотоварен автомобил, при които е необходимо време да вдигне налягане в спирачната уредба.
Второ-когато автомобила работи на празен ход, налягането за смазването е много по-слабо. Всеки който е имал и има руски автомобил може да забележи, че на празен ход лампата за налягането на маслото на моменти пресветва. А пък всеки ще се досети, че от слабото смазване износването се увеличава. Затова и повечето руски автомобили когато достигнат 100 000 км и са за основен ремонт.
1.Паленето на фаровете се прави защото така се възбужда акумолатора и при повторното натоварване отдава повече мощност...но се прави интервал около 2-3 мин. между фаровете и стартера....това е ДОКАЗАНО..някаква хим.реакция ама там съм много слаб.Лично на мен също ми е смешно и не го практикувам.
2.За сведение при работа на празен ход руски двигател може да работи и без масло че даже и с нафта вместо с масло па ако му сложиш и масло гледай само как работи...
При работа на празен ход оборотите са 800-900 ....натоварване върху лагерите на коляновия вал и биелите е минималното за работещ двигател.....и без налягане ще си работи в нормални норми без излишно износване както твърдиш....
Налягането е важно при високи обороти и натиск върху лагерите.....
Въпрос: Как лагер примерно на бормашина,главина на гума на лека кола или камион,без принудително мазане(няма принудително подаване на масло под налягане ) а е натъпкан само с грес....работи и не се изнсва така лесно а ако се сменя грезта често може да изкара колкото пробега на двигателя.....
Отговор :Ниските обороти .....не натоварването( На татрата да не би да е ниско натоварена) т.е да обобщя високите обороти водят до по високо износване
3. До преди месец имах жигула ваз 2101 на 470 000 км. без ремонт по двигателя лично навъртяни от мен....преди това колко е карана тя си знае.....това е в връзка с 100 к километра дето се ремонтирали
4. Двигателите на ВАЗ не на Москвич са с около 1000 оборота повече в сравнение на повечето западни такива....т.е ако един ФВ примерно държи 80 км. при 2000 оборота една жигула държи същите километри с 2800 оборота....и не случайно подобни двигатели са монтирани на някой модели селскостопански самолети....с малко доработки заради високите си обороти е нормално и по голямо износване т.е живей по бързо
П.С Леле как само са летели тез самолети с тел ваз двигатели

