вредна ли е работата на празен ход???

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Пон 11 юни 2007 19:55


DAXC написа:Такава тема сме дискутира и друг път във форума.
Навремето когато се караха предимно руски автомобили бе възприето схващането, че преди да се запали колата трябва да се включат фаровете за около 1-2 мин. След това се гасят и се пали автомобила, като той трябва да работи на място около 10 мин. Това дори съм го чел в техническа книжка на ВАЗ. Да обаче това твърдение в последствие се промени. В момента в русенския университет, специалност ДВГ (не знам дали това е точното наименование) се преподава, че паленето на автомобила и оставането да работи на празен ход е вредно. Защо ли?
Първото-това не е тежкотоварен автомобил, при които е необходимо време да вдигне налягане в спирачната уредба.
Второ-когато автомобила работи на празен ход, налягането за смазването е много по-слабо. Всеки който е имал и има руски автомобил може да забележи, че на празен ход лампата за налягането на маслото на моменти пресветва. А пък всеки ще се досети, че от слабото смазване износването се увеличава. Затова и повечето руски автомобили когато достигнат 100 000 км и са за основен ремонт.


1.Паленето на фаровете се прави защото така се възбужда акумолатора и при повторното натоварване отдава повече мощност...но се прави интервал около 2-3 мин. между фаровете и стартера....това е ДОКАЗАНО..някаква хим.реакция ама там съм много слаб.Лично на мен също ми е смешно и не го практикувам.
2.За сведение при работа на празен ход руски двигател може да работи и без масло че даже и с нафта вместо с масло па ако му сложиш и масло гледай само как работи...
При работа на празен ход оборотите са 800-900 ....натоварване върху лагерите на коляновия вал и биелите е минималното за работещ двигател.....и без налягане ще си работи в нормални норми без излишно износване както твърдиш....
Налягането е важно при високи обороти и натиск върху лагерите.....

Въпрос: Как лагер примерно на бормашина,главина на гума на лека кола или камион,без принудително мазане(няма принудително подаване на масло под налягане ) а е натъпкан само с грес....работи и не се изнсва така лесно а ако се сменя грезта често може да изкара колкото пробега на двигателя.....
Отговор :Ниските обороти .....не натоварването( На татрата да не би да е ниско натоварена) т.е да обобщя високите обороти водят до по високо износване
3. До преди месец имах жигула ваз 2101 на 470 000 км. без ремонт по двигателя лично навъртяни от мен....преди това колко е карана тя си знае.....това е в връзка с 100 к километра дето се ремонтирали
4. Двигателите на ВАЗ не на Москвич са с около 1000 оборота повече в сравнение на повечето западни такива....т.е ако един ФВ примерно държи 80 км. при 2000 оборота една жигула държи същите километри с 2800 оборота....и не случайно подобни двигатели са монтирани на някой модели селскостопански самолети....с малко доработки заради високите си обороти е нормално и по голямо износване т.е живей по бързо

П.С Леле как само са летели тез самолети с тел ваз двигатели :lol: :lol:




Потребителски аватар
Stefanoz
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 04 яну 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Stefanoz » Пон 11 юни 2007 20:36


negodnika...Чети внимателно! Карам колата само на газ,нямам резервоар...пускам надолнище,на 4-та с 2500об. и превключвам ключа,който е с 3 положения - на средно положение,след секунда натискам педала на газта-няма никой,колата си върви,има спирачки,така мога да слизам всеки по стръмен наклон...Ако искаш да видиш,намери някой който е с карбуратор и е на газ...че аз съм ти малко далеч.. :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 11 юни 2007 21:40


Ronin написа:
DAXC написа:Такава тема сме дискутира и друг път във форума.
Навремето когато се караха предимно руски автомобили бе възприето схващането, че преди да се запали колата трябва да се включат фаровете за около 1-2 мин. След това се гасят и се пали автомобила, като той трябва да работи на място около 10 мин. Това дори съм го чел в техническа книжка на ВАЗ. Да обаче това твърдение в последствие се промени. В момента в русенския университет, специалност ДВГ (не знам дали това е точното наименование) се преподава, че паленето на автомобила и оставането да работи на празен ход е вредно. Защо ли?
Първото-това не е тежкотоварен автомобил, при които е необходимо време да вдигне налягане в спирачната уредба.
Второ-когато автомобила работи на празен ход, налягането за смазването е много по-слабо. Всеки който е имал и има руски автомобил може да забележи, че на празен ход лампата за налягането на маслото на моменти пресветва. А пък всеки ще се досети, че от слабото смазване износването се увеличава. Затова и повечето руски автомобили когато достигнат 100 000 км и са за основен ремонт.


1.Паленето на фаровете се прави защото така се възбужда акумолатора и при повторното натоварване отдава повече мощност...но се прави интервал около 2-3 мин. между фаровете и стартера....това е ДОКАЗАНО..някаква хим.реакция ама там съм много слаб.Лично на мен също ми е смешно и не го практикувам.
2.За сведение при работа на празен ход руски двигател може да работи и без масло че даже и с нафта вместо с масло па ако му сложиш и масло гледай само как работи...
При работа на празен ход оборотите са 800-900 ....натоварване върху лагерите на коляновия вал и биелите е минималното за работещ двигател.....и без налягане ще си работи в нормални норми без излишно износване както твърдиш....
Налягането е важно при високи обороти и натиск върху лагерите.....

Въпрос: Как лагер примерно на бормашина,главина на гума на лека кола или камион,без принудително мазане(няма принудително подаване на масло под налягане ) а е натъпкан само с грес....работи и не се изнсва така лесно а ако се сменя грезта често може да изкара колкото пробега на двигателя.....
Отговор :Ниските обороти .....не натоварването( На татрата да не би да е ниско натоварена) т.е да обобщя високите обороти водят до по високо износване
3. До преди месец имах жигула ваз 2101 на 470 000 км. без ремонт по двигателя лично навъртяни от мен....преди това колко е карана тя си знае.....това е в връзка с 100 к километра дето се ремонтирали
4. Двигателите на ВАЗ не на Москвич са с около 1000 оборота повече в сравнение на повечето западни такива....т.е ако един ФВ примерно държи 80 км. при 2000 оборота една жигула държи същите километри с 2800 оборота....и не случайно подобни двигатели са монтирани на някой модели селскостопански самолети....с малко доработки заради високите си обороти е нормално и по голямо износване т.е живей по бързо

П.С Леле как само са летели тез самолети с тел ваз двигатели :lol: :lol:

колега след като сравняваш работата на бормашина с ГРЕС с тази на ДВГ из0винявай за откровението ама ти понятие си нямаш от двигатели.....заявявам го категорично щото и аз съм карал 15 години руски коли...Двигателят на Москич 21412 има степен на сгъстяване много близки до ФВ 1.8 АБС.....просто защото е немска разработка.....и оборотите особено при Лада със задно предаване зависат от типа скоростна кутия и диференциала...ти да си чувал за различни предавателни числа на скоростни кутии и диференциали монтирани на Лада.......ако знаеш само колко модификации има.....просто стяндртизацията е неприсъща на руснаците и те не пишат за това ..всичко зависи на колко водки е бил инжинера,после бригадира и накрая работника....
И не говори ,че ниските обороти пазят ДВГ...по-големи глупости не съм чувал...за сетен път казвам(физиката всъщност го казва) ДВГ го пази карането в обороти близки до максималния въртящ момент.....ама тъй като чета ти може ида не знаеш що е то......ако знаеш питам те щом толкоз разбираш от руски коли кой руски ДВГ има най-голям въртящ момент в диапазона 2500-3000 об......?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 11 юни 2007 21:50


Ronin написа:Е па кат цитирате Русенския някой хора може да са завършили там двг ....срам ме е да чета някои хора какво са написали.....няма карбуратор (имам предвид озон,вебер) основите на руските коли които да се спускат на скорост по наклон и да горят нула бензин !!!Системата за празен ход си продължава да функционира....при пад на налягането в дифузиора (режим на високо натоварване при ниски обороти) се включва икономайзер...при рязко натискане на газта (примерно изпреварване) ускорителната помпа,икономайзера) системата за празен ход работи непрекъснато при всички режими освен при режим driver out(шофыора си е загасил колата :lol: )

А ти да си поглеждал десния калинк на Алеко да видиш едно малко блокче дето е свързано с оборотомера и с електро магнитния клапан????
А кажи ми при загрял ДВГ като откачик кабелчето на електомагнитния клапан ДВГ угасва ли???..Дааааааа...а защо?...... щото няма гориво..нали едно от предназначенията на електромагниятния клапан е да спира горивото(ама напълно при угасяне на колата!) иначе се получава онова неприятно подскачане на ДВГ характерно за угасянетето на преобогатена смес!
Изключи ли електромагнитния калапан на ДВГ гориво нямва откъде да постъпи.......това което ти наричаш икономайзер е част от друга система(свързана с иконостата),а системата за принудителен празен ход е друго нещо!!!!
И освен тип озон и вебер ,не забравяй Солексите....


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Вто 12 юни 2007 17:13


Това с максималния въртящ момент е пълна дивотия, ето един практически пример, имам един приятел който от четри години работи като сотаджия а служебната му кола е ГОЛФ3 1.8 ABS през зимата особенно през ноща момчетата отиват някаде по на закътано палят Голфа лягат и заспиват и колата работи 7-8 часа на празен ход (освен ако не ги повикат на сигнал) и така четри години вие предценете колко часа работа на празен ход има тоя Голф, сега е на 287хиляди а на двигателя нищо му няма. По логиката на колегата Joker на тоя двигател пет пъти трябва да му е правен основен ремонт.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Вто 12 юни 2007 18:49


joker написа:
Ronin написа:
DAXC написа:Такава тема сме дискутира и друг път във форума.
Навремето когато се караха предимно руски автомобили бе възприето схващането, че преди да се запали колата трябва да се включат фаровете за около 1-2 мин. След това се гасят и се пали автомобила, като той трябва да работи на място около 10 мин. Това дори съм го чел в техническа книжка на ВАЗ. Да обаче това твърдение в последствие се промени. В момента в русенския университет, специалност ДВГ (не знам дали това е точното наименование) се преподава, че паленето на автомобила и оставането да работи на празен ход е вредно. Защо ли?
Първото-това не е тежкотоварен автомобил, при които е необходимо време да вдигне налягане в спирачната уредба.
Второ-когато автомобила работи на празен ход, налягането за смазването е много по-слабо. Всеки който е имал и има руски автомобил може да забележи, че на празен ход лампата за налягането на маслото на моменти пресветва. А пък всеки ще се досети, че от слабото смазване износването се увеличава. Затова и повечето руски автомобили когато достигнат 100 000 км и са за основен ремонт.


1.Паленето на фаровете се прави защото така се възбужда акумолатора и при повторното натоварване отдава повече мощност...но се прави интервал около 2-3 мин. между фаровете и стартера....това е ДОКАЗАНО..някаква хим.реакция ама там съм много слаб.Лично на мен също ми е смешно и не го практикувам.
2.За сведение при работа на празен ход руски двигател може да работи и без масло че даже и с нафта вместо с масло па ако му сложиш и масло гледай само как работи...
При работа на празен ход оборотите са 800-900 ....натоварване върху лагерите на коляновия вал и биелите е минималното за работещ двигател.....и без налягане ще си работи в нормални норми без излишно износване както твърдиш....
Налягането е важно при високи обороти и натиск върху лагерите.....

Въпрос: Как лагер примерно на бормашина,главина на гума на лека кола или камион,без принудително мазане(няма принудително подаване на масло под налягане ) а е натъпкан само с грес....работи и не се изнсва така лесно а ако се сменя грезта често може да изкара колкото пробега на двигателя.....
Отговор :Ниските обороти .....не натоварването( На татрата да не би да е ниско натоварена) т.е да обобщя високите обороти водят до по високо износване
3. До преди месец имах жигула ваз 2101 на 470 000 км. без ремонт по двигателя лично навъртяни от мен....преди това колко е карана тя си знае.....това е в връзка с 100 к километра дето се ремонтирали
4. Двигателите на ВАЗ не на Москвич са с около 1000 оборота повече в сравнение на повечето западни такива....т.е ако един ФВ примерно държи 80 км. при 2000 оборота една жигула държи същите километри с 2800 оборота....и не случайно подобни двигатели са монтирани на някой модели селскостопански самолети....с малко доработки заради високите си обороти е нормално и по голямо износване т.е живей по бързо

П.С Леле как само са летели тез самолети с тел ваз двигатели :lol: :lol:

колега след като сравняваш работата на бормашина с ГРЕС с тази на ДВГ из0винявай за откровението ама ти понятие си нямаш от двигатели.....заявявам го категорично щото и аз съм карал 15 години руски коли...Двигателят на Москич 21412 има степен на сгъстяване много близки до ФВ 1.8 АБС.....просто защото е немска разработка.....и оборотите особено при Лада със задно предаване зависат от типа скоростна кутия и диференциала...ти да си чувал за различни предавателни числа на скоростни кутии и диференциали монтирани на Лада.......ако знаеш само колко модификации има.....просто стяндртизацията е неприсъща на руснаците и те не пишат за това ..всичко зависи на колко водки е бил инжинера,после бригадира и накрая работника....
И не говори ,че ниските обороти пазят ДВГ...по-големи глупости не съм чувал...за сетен път казвам(физиката всъщност го казва) ДВГ го пази карането в обороти близки до максималния въртящ момент.....ама тъй като чета ти може ида не знаеш що е то......ако знаеш питам те щом толкоз разбираш от руски коли кой руски ДВГ има най-голям въртящ момент в диапазона 2500-3000 об......?


Вече си мисля че нищо не разбирам като чета какво си написал ама случайно съм завършил ДВИГАТЕЛИ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ 1992 г. И ИМАМ ДИПЛОМА И КВАЛИФИКАЦИОННА СТЕПЕН 5 ОТ 7 ВЪЗМОЖНИ ПО ОНОВА ВРЕМЕ....(ВИКАМ) И защо се хващаш за бормашината а не за лагера на главината на твоя голф....който е без принудително мазане и е достатъчно натоварен ???

Последна промяна от Ronin на Вто 12 юни 2007 19:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Вто 12 юни 2007 18:54


joker написа:
Ronin написа:Е па кат цитирате Русенския някой хора може да са завършили там двг ....срам ме е да чета някои хора какво са написали.....няма карбуратор (имам предвид озон,вебер) основите на руските коли които да се спускат на скорост по наклон и да горят нула бензин !!!Системата за празен ход си продължава да функционира....при пад на налягането в дифузиора (режим на високо натоварване при ниски обороти) се включва икономайзер...при рязко натискане на газта (примерно изпреварване) ускорителната помпа,икономайзера) системата за празен ход работи непрекъснато при всички режими освен при режим driver out(шофыора си е загасил колата :lol: )

А ти да си поглеждал десния калинк на Алеко да видиш едно малко блокче дето е свързано с оборотомера и с електро магнитния клапан????
А кажи ми при загрял ДВГ като откачик кабелчето на електомагнитния клапан ДВГ угасва ли???..Дааааааа...а защо?...... щото няма гориво..нали едно от предназначенията на електромагниятния клапан е да спира горивото(ама напълно при угасяне на колата!) иначе се получава онова неприятно подскачане на ДВГ характерно за угасянетето на преобогатена смес!
Изключи ли електромагнитния калапан на ДВГ гориво нямва откъде да постъпи.......това което ти наричаш икономайзер е част от друга система(свързана с иконостата),а системата за принудителен празен ход е друго нещо!!!!
И освен тип озон и вебер ,не забравяй Солексите....


Спускаш ли автомобила на скорост с включена предавка разход има....колкото и да е минимален.....това искам да кажа с толкова редове изписани от мен и без значение какво мислиш ти !


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Вто 12 юни 2007 18:54


scruc написа:Това с максималния въртящ момент е пълна дивотия, ето един практически пример, имам един приятел който от четри години работи като сотаджия а служебната му кола е ГОЛФ3 1.8 ABS през зимата особенно през ноща момчетата отиват някаде по на закътано палят Голфа лягат и заспиват и колата работи 7-8 часа на празен ход (освен ако не ги повикат на сигнал) и така четри години вие предценете колко часа работа на празен ход има тоя Голф, сега е на 287хиляди а на двигателя нищо му няма. По логиката на колегата Joker на тоя двигател пет пъти трябва да му е правен основен ремонт.


Занм, че такситата в Германия не ги гасат денонощно и карат по половин милион км. без ремонти. Така избягват износването при студен старт което е около 85% от цялото износване на двигателя. Предполагам е така и със сотаджийския голф.


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Вто 12 юни 2007 18:56


Ronin написа:Спускаш ли автомобила на скорост с включена предавка разход има....колкото и да е минимален.....това искам да кажа с толкова редове изписани от мен и без значение какво мислиш ти !


Минимален, дай порядък за ориентация.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Вто 12 юни 2007 18:57


IvoG написа:
scruc написа:Това с максималния въртящ момент е пълна дивотия, ето един практически пример, имам един приятел който от четри години работи като сотаджия а служебната му кола е ГОЛФ3 1.8 ABS през зимата особенно през ноща момчетата отиват някаде по на закътано палят Голфа лягат и заспиват и колата работи 7-8 часа на празен ход (освен ако не ги повикат на сигнал) и така четри години вие предценете колко часа работа на празен ход има тоя Голф, сега е на 287хиляди а на двигателя нищо му няма. По логиката на колегата Joker на тоя двигател пет пъти трябва да му е правен основен ремонт.


Занм, че такситата в Германия не ги гасат денонощно и карат по половин милион км. без ремонти. Така избягват износването при студен старт което е около 85% от цялото износване на двигателя. Предполагам е така и със сотаджийския голф.
:да:

Изпитано от мен....докъто следвах карах такси почти 5 години.И двата автомобила бяха на над 500 000 км. без ремонт на двг.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 12 юни 2007 19:08


Ronin написа:Спускаш ли автомобила на скорост с включена предавка разход има....колкото и да е минимален.....това искам да кажа с толкова редове изписани от мен и без значение какво мислиш ти !


Аз пък мога да се басирам с теб на каквото искаш, че 2Е двигателя (а и не само той) харчи 0 НУЛА когато спускаш на принудителен празен ход защото компира не изпраща никакви сигнали към дюзите ;) .....


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Вто 12 юни 2007 19:17


Аз пък мой да се басирам с тебе че ако 2Е беше карбуратор щеше да загубиш баса.....в по-горния пост става въпрос за карбураторите ! :lol:


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 12 юни 2007 19:37


Ronin написа:
DAXC написа:Такава тема сме дискутира и друг път във форума.
Навремето когато се караха предимно руски автомобили бе възприето схващането, че преди да се запали колата трябва да се включат фаровете за около 1-2 мин. След това се гасят и се пали автомобила, като той трябва да работи на място около 10 мин. Това дори съм го чел в техническа книжка на ВАЗ. Да обаче това твърдение в последствие се промени. В момента в русенския университет, специалност ДВГ (не знам дали това е точното наименование) се преподава, че паленето на автомобила и оставането да работи на празен ход е вредно. Защо ли?
Първото-това не е тежкотоварен автомобил, при които е необходимо време да вдигне налягане в спирачната уредба.
Второ-когато автомобила работи на празен ход, налягането за смазването е много по-слабо. Всеки който е имал и има руски автомобил може да забележи, че на празен ход лампата за налягането на маслото на моменти пресветва. А пък всеки ще се досети, че от слабото смазване износването се увеличава. Затова и повечето руски автомобили когато достигнат 100 000 км и са за основен ремонт.


1.Паленето на фаровете се прави защото така се възбужда акумолатора и при повторното натоварване отдава повече мощност...но се прави интервал около 2-3 мин. между фаровете и стартера....това е ДОКАЗАНО..някаква хим.реакция ама там съм много слаб.Лично на мен също ми е смешно и не го практикувам.
2.За сведение при работа на празен ход руски двигател може да работи и без масло че даже и с нафта вместо с масло па ако му сложиш и масло гледай само как работи...
При работа на празен ход оборотите са 800-900 ....натоварване върху лагерите на коляновия вал и биелите е минималното за работещ двигател.....и без налягане ще си работи в нормални норми без излишно износване както твърдиш....
Налягането е важно при високи обороти и натиск върху лагерите.....

Въпрос: Как лагер примерно на бормашина,главина на гума на лека кола или камион,без принудително мазане(няма принудително подаване на масло под налягане ) а е натъпкан само с грес....работи и не се изнсва така лесно а ако се сменя грезта често може да изкара колкото пробега на двигателя.....
Отговор :Ниските обороти .....не натоварването( На татрата да не би да е ниско натоварена) т.е да обобщя високите обороти водят до по високо износване
3. До преди месец имах жигула ваз 2101 на 470 000 км. без ремонт по двигателя лично навъртяни от мен....преди това колко е карана тя си знае.....това е в връзка с 100 к километра дето се ремонтирали
4. Двигателите на ВАЗ не на Москвич са с около 1000 оборота повече в сравнение на повечето западни такива....т.е ако един ФВ примерно държи 80 км. при 2000 оборота една жигула държи същите километри с 2800 оборота....и не случайно подобни двигатели са монтирани на някой модели селскостопански самолети....с малко доработки заради високите си обороти е нормално и по голямо износване т.е живей по бързо

П.С Леле как само са летели тез самолети с тел ваз двигатели :lol: :lol:


Колега много си написал ама нищо по конкретния въпрос.
Вредно ли е да работи колата на празен ход ( да работи на място или в движение на изключена предавка)?
Това което написах в предния пост не съм си го изсмукал от пръстите си. Познавам преподавател от цитирания университет от цитираната специалност. Точно той ми е обяснявал за тези неща.
А това, че имаш ВАЗ на 470 000 км. без да си му правил ремонт е чиста случайност. Единици са тези, които имат такива издръжливи двигатели. 90% от ВАЗ-овете като достигнат 100 000 км са за ремонти-това го е доказала практиката.
А това което написа, че руските двигатели можели да работят бе масло ми се струва пълна глупост. Инженери са мислили по този двигател. Вярвай ми, инженерна мисъл няма да допусне не смазване на триещи се части, било то при 800-900 оборота. Тези обороти на фона на 2500-4000 оборота може да са нищо, но на практика са много. Недей забравя нагряването при триенето, как така няма нужда от масло?
По отношение на лагерите-да те имат грес, не се налага принудително смазване с масло, но недей забравя, че лагерите са капсуловани. Когато започне въртеливото движение се повишава температурата и греста става течна и смазването е на лице. Недей забравя какво е износването при ролкови или съчмени лагери в сравнение с тези които са при коляновия вал (черупковите-ако се казват така).


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Вто 12 юни 2007 20:02


Занм, че такситата в Германия не ги гасат денонощно и карат по половин милион км. без ремонти. Така избягват износването при студен старт което е около 85% от цялото износване на двигателя. Предполагам е така и със сотаджийския голф.[/quote]

Не знам как е в германия но си прав , че студеният (сухият) старт е най пагубен за двигателя от там нататък ако маслото е хубаво и помпата работи добре и ако няма някакъв механичен проблем и само на празен ход да работи нищо му няма.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Вто 12 юни 2007 20:06


:roll: Разбирасе !

Последна промяна от Ronin на Вто 12 юни 2007 20:10, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта