pe6kata написа:emiltd написа: 9А развива макс.мощност при 5800рпм,а АБФ при 6000,което е незначителна разлика,докато 186нМ/4400 и 180нМ/4800 си е по-съществена разлика и точно това ми е основанието да твърдя,че 9А мотора е доста добре изпълнен и най-приятното е,че това се случва при по-малко коне.
Много мнения има по въпроса и различни.Аз изразявам моето и се обосновавам,защо мисля така

Абе приятелю, какво обосноваваш и кво мислиш, като ти се обяснява едно и също нещо от сума ти хора и продължаваш да не вдяваш

Да не говорим че си позволяваш доста неуважителен тон на моменти. Тия числа ги тълкуваш по коренно сбъркан начин. Неможе да твърдеш нещо в материя дето много ти куца!
И хем се зарекох че няма да пиша, но ще направя последен опит, от една страна да ти просветне евентуално... от друга поне да не подвеждаш хората дето четат това.
Кое е незначително- 14коня ли е незначително или 6нм(пак казвам ако са толкова, щото имам оригиналната книжка за пасат и на този мотор му дават 180нм)
при 5800об/мин 9а разполага с едва 165нм (т.е. губи 20нм* от максималния си. При 6000оборота ще има още по-ниски ст-сти)
при 6000об/мин абф има 175нм (т.е. торка му е почти максималния)
Още тук става ясно че единия мотор е с подчертано по-спортно поведение от другия. Какво ще се случи питам при 6500, при 7000 оборота- с единия и другия мотор и доколко ще се задълбочи разликата
Основното за това са всмукателния колектор и валовете.
Като толкова те впечатлява торка в ниските- вземи си 8 клапановите, ама нещо с повече кубици и малко коне, ще се кара приятно на ежедневно, ама не се реди по гонки

Спокойно бе човек,дай мирно да си дискутираме,кой какво мисли.Ти много се вживя и взе да се впускаш в категоризации,кой кво му куца и т.н.,нема смисъл от това
Написал съм,че е незначителна разликата,относно оборотите,при които двата мотора развиват максимална мощност,а не разликата в конете,както ти изопачаваш в случая,а и тези 6нМ разлика,съм ги изтъкнал,като по-съществена разлика,най-вече заради оборотите,при които въртящия момент е най-висок,което ти отново изопачаваш.
Относно спадането на нМ с повишаване на обороти,естествено си прав,но на конкретните стойности,които си дал,слагам въпросителен,заради това,че за толкова постове,не успя да разбереш,каква е мощността и максималния върт.момент на 9А мотора.
Асоциациите,които правиш,са абсолютно верни,ако сравняваме 8в и 16в,с приблизително еднакви коне и повече нМ,в полза на 8в,но тук става дума за почти идентични 16в мотори,затова не бива чак толкова да се стараеш да отписваш 9А.
Автора,мисля е пуснал тази тема,не толкова за да похвали 9А мотора,а защото му е чудно как побеждава,не един, а три АБФ-а,въпреки по-тежкото купе,на което е монтиран.А точно този факт,в голяма степен опровергава твоите разсъждения до момента.Аз лично за себе си,не съм изненадан толкова от резултата на въпросното 9А Ауди

и съм се постарал доколкото мога да обясня защо,базирайки се на минималните знания,които имам по въпроса.Нямам лични пристрастия към нито един от двата мотора,затова мисля,че гледам обективно на нещата
Дано в този пост,не съм те засегнал нещо,ако ли съм,то извинявай
