:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?

Мнениеот freelancer » Пет 01 дек 2017 8:25


Сега ще ти дам идеи. Провери си дросел клапата или пробвай с друга, ако намериш отнякъде. Това гаснене при палене и при подаване на газ може и да е от дросела. Друг вариант са инжекторите, може да са позапушени. Ако всички вакууми са ти наред остават горните неща.
Не е зле да си измериш и компресията, може да имаш и проблем с клапани, повдигачи. Как работи двигателя? Малко, като шевна машина, потраква ли си сутрин, като запалиш?
Виж сега, аз имам два дросела, чистя единия или си правя експерименти и го монтирам, за да става по-бързо, но със сегашния ми дросел имам такъв проблем, буташ леко и рязко газта и оборотите тръгват да падат, даже и изгасва, прави го понякога, не винаги, само при първо палене, студена, като е престояла една нощ примерно колата, така, че не е изключено проблема да ти е в дросела, ако всички вакууми и клапички са ти наред.
Историята с дросела изглежда правдоподобна обаче малко издиша, защото при второ или трето палене всичко е наред, нали така? Ако е така, няма причина дросела един път да работи, а после не, освен, ако губят контакт пластинките или ротора на моторчето му застава накриво или централното колелце не е добре центрирано, като цяло дросела не изглежда особено надежден, за разлика от по-старите, така, че не бих го изключил напълно.
При инжекторите ситуацията е следната, ако имаш позапушени инжектори или дефектни, при първо палене на студено не впръскват нормално, а плюят горивото и сместа е бедна, не може да изгори добре, при второ палене обаче вече имаме позагряла горивна камера и горивото се възпламенява по-лесно, както имаме и работили инжекттори, за това успява да задържи обороти.
Температурния датчик предполагам са го гледали? Със електронна газ ли си или с жило?
Аз баят факир станах с тая кола. :mhihi




shuplesa
Мнения: 36
Регистриран на: Пон 04 юли 2016 13:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?

Мнениеот shuplesa » Пет 01 дек 2017 22:15


Здравей колега,първо да ти благодаря за времето което си отделил за поста,вчера реших да си чистя егр,обаче , завивайки последният болт който е към всмукателния колектор и ...болта се скъса в корпуса на колектора и днес сваляхме колектор за да вадим болта и съответно свалих дюзите и ги дадох на ултразвук ,смених и гумичките и после всичко по обратния ред.Като стигнахме до буксата на датчика на разпределителния вал,ни направи впечатление,че вътре в самата букса и съответно в датчика имаше доста масло,изчистихме го с контактен спрей ,продухахме с въздух и запалихме колата.Отначало започна да преплува докато изхвърли течността от чистенето на дюзите ,изчистихме грешките и запалихме отново,колата запя няма да играят оборотите,няма да се тресе да пали на два на три цилиндъра,моят извуд е,че проблемното ми палене е било от дюзите а играенето на оборотите от датчика на разпределителния вал,нямах време много да я пробвам колата,минах само два три километра и се прибрах,но утре ми предстои пътуване до Русе и ще имам по подробно наблюдение върху колата,надявам се вече всичко да е наред


shuplesa
Мнения: 36
Регистриран на: Пон 04 юли 2016 13:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?

Мнениеот shuplesa » Пет 01 дек 2017 22:21


Пропуснах да кажа,че компресията я мерихме на студен мотор беше 15,колкото и невероятно да звучи.дросели съм сменял два,но и двата от морга,на диагностиката показателите на дросела ми бяха ок.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?

Мнениеот freelancer » Пон 04 дек 2017 14:11


При проблем с датчика на разпределителния вал, компа дава грешка за датчика, отделно датчика е помощен, и да не работи, колата си пали и върви без него, не съм чувал да играят обороти от датчика, поне при мен с изключен датчик всичко си е наред. Нормално е да има масло по датчика, той е индуктивен, важното е цилиндърчето да не е пукнато и да влиза масло вътре в него, щом не е набивал грешка за датчика, значи въпреки маслото по буксата е имало контакт.
Според мен, проблема ти е идвал изцяло от инжекторите, но да изчакаме да видим дали наистина проблема се е решил. Предполагам, че щом играта на оборотите е спряла, вече нещата са наред.


владислав
Мнения: 676
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
Местоположение: София

Re: Bora 1.6 16v. AZD 105 к.с. 2001 г. оборитите играят?

Мнениеот владислав » Вто 05 дек 2017 11:23


Колега не си прав, без да е включена буксата на датчика на разпределителният вал няма да запали автомобила. Аз лично съм пробвал, стартера върти, но няма да запали.
Имал съм проблем с оборотите и при мен се оказа датчика на коляновият вал.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта