Еми момчета и момичета изводите, които могат да се направят засега май са следните:
1.АФТ и АЕК са не лоши двигатели, но за съжаление измислени като за средата на 90-те - малко са капризни. Всички проблеми, които описахте дотук се разрешават единствено и само от правилна и навременна поддръжка.
2.Позволявам си да давам извода, понеже имам АФТ от 1 година и съм минал с него вече около 25000км.
В началото имах тези проблеми с вървежа (на 4000об. изпадаше в някаква страшна дупка) и започнах и аз като вас да издирвам проблема. Какво се оказа -
нека поясня че колата няма ГАЗ, не е имала и никога няма да има докато е моя, дори и пак да я направят 50ст.3.След като купих колата -
първо, свещи, кабели, палец, дист.капачка, всички възможни филтри - естествено всичко по каталог - промяната -
оборотите заспаха, проблема с вървежа остана4.Оказа се, че
катализатора е избушен и на негово място господата жабари сложили една тръба само. Нека кажат спецовете, но е доста важно, понеже без катализатор или резонатор работата на ламбдата се бърка много - доказано с диаг.
Сложих доста
добър резонатор - промяната -
изчисти звука, малко подобри вървежа, работата на ламбдата почти се стабилизира.5.
Маркучите за картерните газове бяха скъсани - важни са за работата на двг. от гледна точка на постъпващия за горивната смес въздух. Смених единия и побългарих другия
viewtopic.php?f=11&t=119876 Промяната -
още по-изчистена работа, но проблема с вървежа остана6.
Дросел клапата - не стига че не вървеше колата, пък и започна да прави някави допълнителни мизерий с оборотите.

След изключване от скорост, оборотите падаха до около 300, чак ми примигваха фаровете вечерно време.
Изчистих клапата - промяната -
оборотите тотално заспаха, разлика във вървежа имаше, но проблема над 4000об. остана. След многократна диагностика дори в движение, се оказа че сместа остава бедна и за това не върви колата. Единствения виден проблем беше малко завишена норма на напрежението на ламбдата. Тръгнах да я сменям, но: 7.
Дебитомер - един ден ровейки си из форума, и разсъждавайки по темата стигнах съвсем сам

до извода, че след като е бедна сместа и откъм бензин всичко е ОК, остава кое?! Мдааа- въздуха. Разглобих дебитомера за 5 минути, като се има в предвид, че не съм от най - сръчните

. След като съвсем безплатно напръсках жичките с наличното ВД40 и подсуших след това със сушуара на приателката, сглобих всичко и на другия ден отидох на разходка

по магистралата.
ПРОМЯНАТА -
това вече е колата, която мислех че си купувам преди 1 год. - 100к.с., не че са много, но питайте дядо си!!!
Всякакви проблеми, засега, напълно изчезнаха, ускорението е непрекъснато и след 4000об., естествено доколкото й позволяват възможностите. Кефа е неописуем.
Не ме дразни вече. Потвърждението дойде когато за 1212129 път я закачихме на диаг. - ЛАМБДАТА - тази старата, дето майсторите ме убеждаваха как едва ли не днеска и е последния ден - ЗАСПА.
И така сагата с вървежа приключи засега щастливо.
Надявам се да съм от полза на колегите, които продължават да имат тия проблеми или тепърва им предстоят.
И запомнете - с пръдня боя не става. Аз съм дал за поддръжка по колата за една година точно толкова, колкото дадох за нея. Затова не ме е страх да карам по магистралата с 200, пък и вече мога.......
И за последно, да ме извиняват админс и модс,

обаче дали има такива теми за поддръжка ей така най-отгоре или някакъв раздел да се направи - какво аджеба се сменя като си купи някой 12 год. кола от Италия. Явно хората не знаят или поне една голяма част от тях и затва ходят по мъките.
Поздрави
