бобина+вариатор ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Raptor
Мнения: 148
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

бобина+вариатор ?

Мнениеот Raptor » Вто 11 окт 2005 14:29


След смяна на 3 та бобина ми предложиха да ми сложат вариатор на бобината и щял съм да забравя за този проблем. Моля ако някои може да ми обясни за какжо служи този вариатор и дали си заслужава/бобина+вариатор=300 лв :roll: / Колцата е венто gt 2000 куб,115 кс БЛАГОДАРЯ предварително !!!




Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 11 окт 2005 14:41


Значи незнам как е положението при новите коли.Но при старите ( лада, жигула, москвич) имаше задължително вариатор.Вариатора е едно активно съпротивление. Поне при старите беше така.Т.е. един реотан в керамична черупка. Това се прави с цел, когат колата е на контакт и чукчето е в затворено положение да не изгори бобината.Когато чукчето е в затворено положение (в работещ режим на двигателя)към бобината се пропуска ток тя индуцира и подава високо напрежение нататък по веригата. Ако си на контакт без да работи двигателя чукчето е затворено и няма вариатор които един вит да шунтира този ток тя прегрява и гори.С две думи вариатора се слага за да шунтира тока към бобината докато си на контакт а колата неработи.Толкоз мога да обясня.Надявам се да съм бил полезен.Ако някъде греша нека колегите ме извинят.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 11 окт 2005 14:56


Вариатора е последователно включен на бобината мощен резистор.
В новите бобини си има вградено всичко по вероятно попадаш на ментета


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 11 окт 2005 16:10


за да ти "думка" трета поред бобина имаш някакъв друг проблем по-токовете.
най-вероятно са кабелите ,ама знам ли?

за сведение на посрещачите:
вчера гледах един Пасат 1.8 моно с резистор-фабрично.


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Вто 11 окт 2005 17:05


то хубаво ама нещо много скъпичко? немска бобина Hugo се намира за 120 - 160 лв. а Beru май беше от към 180? а 150лв. за резистор??? не знам...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 11 окт 2005 20:37


[quote="ANNIHILATOR"]Значи незнам как е положението при новите коли.Но при старите ( лада, жигула, москвич) имаше задължително вариатор.[quote]
Без Лада и Жигули. Бобината е без вариатор ,Съпротивление на първичната намотка 3,2 -3,3 ома.
На Москвич и Волга задължително вариатор, че бяха с нискоомни бобини под 2 ома.
На VW не ти трябва вариатор. Колата ти има електронен комутатор.
За да ти пращи бобината се чудя как не сдал багажа комутатора?
Имаш проблеми с кабела от бобината към делкото / възможно е да имаш лоша връзка между нишката или съпротивителният слой в кабела и металните скобички в двата края. Бобината пробива когато е без товар !!!
Как ти е палеца - оригинален ли е .Виж какво е разстоянието между края на палеца и дистибуторната капачка .При неоргинален или къс край на палеца дефектира бобина и най-често комутатора. Погледни за пуклнатини по капачката и палеца за черни петна от пробив.

ПС Естествено ,че става въпрос за високоволтов кабел -от централният отвор на бобината към централният на делкото.
Иначе на двата странични болта на бобината отива Б+ 12 волта от акумулатора през контактен ключ а другият извод се комутира от крайният транзистор на комутатора къма маса / на него има около 150В импулсно. Ако е тривиално зпалване този извод се комутита от чукчето към маса и паралелно на него има свързан кондензатор0,22 - 0,25 микрофарада.

Последна промяна от kris11 на Сря 12 окт 2005 21:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 11 окт 2005 21:26


Евала на Крис 11!!!Съгласен съм за лада и жигули.Не бях сигурен за тях!!!Със всичко коет си написъл съм съгласен и има логика.Аз оставам и със съмнение и за комутатора.Остава колегата да провери всичко и да каже дали е успял!!!Успех!!!Само едно пояснение.Нали става въпрос за високо-волтовия кабел.Аз така те разбирам.!!!


Потребителски аватар
karamfa
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 18 юли 2005 2:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот karamfa » Вто 11 окт 2005 22:38


бобина и комутатор - комплект - 70 лв втора употреба , какви са тия мародери 300 лв :evil: . Нова + комутатор струва 160 лв


Потребителски аватар
batdin
Мнения: 65
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 15:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот batdin » Чет 13 окт 2005 5:59


Хайде и аз да се изкажа:
Вариатора не е обикновено съпротивление,а жично.Когато през него тече по-голям ток,се загрява повече и си увеличава съпротивлението,намаляйки съответно тока.Така се поддържа сравнително постоянно изходно напрежение при различаващо се входно.
Ако ти гори вторичната част,значи може да е нещо от кабелите/конекторите.
Ако е първичната-може да е от електрония модул примерно.Предполагам,че не си с чукче и наковалня.


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Чет 13 окт 2005 12:51


karamfa написа:бобина и комутатор - комплект - 70 лв втора употреба , какви са тия мародери 300 лв :evil: . Нова + комутатор струва 160 лв


те даже не се продават отделно? тази дето купих/Hugо - навсякъде само такива/ си е капсулована с комутатора


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Чет 13 окт 2005 12:57


evgenyh написа:те даже не се продават отделно?.... си е капсулована с комутатора

зависи от вида на двигателя.
твоята е във форма на куб и е с комутатор компле
има и цилиндрични бобини с отделен комутатор.


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Чет 13 окт 2005 13:52


:wink:


Потребителски аватар
valvolin
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 31 юли 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот valvolin » Нед 16 окт 2005 20:02


Ох тиа бобинки :!:
На мен ми думнаха два комутатора.Интересното е че ми думкаха все кто сам на светофар и трагвам.И оп - изгасваше(тогава имах някви проблеми с оборотите и ми гаснеше).Въртиш върти6 ама нъцки-не пали.Комутатора думнал.
Та като смених отново комутатора с нов и направо го закарах (голфа)в сервиза да го проверят.
Казаха че имам проблем с датчика на хол- смениха го.
Сега няма проблеми :wink:
Обаче ми е чудно дали има проблем че не съм с платинени свещи :?: голф 3 16в



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fighter-interceptor и 83 госта