
бобина+вариатор ?
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: Пон 10 окт 2005 10:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
бобина+вариатор ?
След смяна на 3 та бобина ми предложиха да ми сложат вариатор на бобината и щял съм да забравя за този проблем. Моля ако някои може да ми обясни за какжо служи този вариатор и дали си заслужава/бобина+вариатор=300 лв
/ Колцата е венто gt 2000 куб,115 кс БЛАГОДАРЯ предварително !!!

- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Значи незнам как е положението при новите коли.Но при старите ( лада, жигула, москвич) имаше задължително вариатор.Вариатора е едно активно съпротивление. Поне при старите беше така.Т.е. един реотан в керамична черупка. Това се прави с цел, когат колата е на контакт и чукчето е в затворено положение да не изгори бобината.Когато чукчето е в затворено положение (в работещ режим на двигателя)към бобината се пропуска ток тя индуцира и подава високо напрежение нататък по веригата. Ако си на контакт без да работи двигателя чукчето е затворено и няма вариатор които един вит да шунтира този ток тя прегрява и гори.С две думи вариатора се слага за да шунтира тока към бобината докато си на контакт а колата неработи.Толкоз мога да обясня.Надявам се да съм бил полезен.Ако някъде греша нека колегите ме извинят.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
[quote="ANNIHILATOR"]Значи незнам как е положението при новите коли.Но при старите ( лада, жигула, москвич) имаше задължително вариатор.[quote]
Без Лада и Жигули. Бобината е без вариатор ,Съпротивление на първичната намотка 3,2 -3,3 ома.
На Москвич и Волга задължително вариатор, че бяха с нискоомни бобини под 2 ома.
На VW не ти трябва вариатор. Колата ти има електронен комутатор.
За да ти пращи бобината се чудя как не сдал багажа комутатора?
Имаш проблеми с кабела от бобината към делкото / възможно е да имаш лоша връзка между нишката или съпротивителният слой в кабела и металните скобички в двата края. Бобината пробива когато е без товар !!!
Как ти е палеца - оригинален ли е .Виж какво е разстоянието между края на палеца и дистибуторната капачка .При неоргинален или къс край на палеца дефектира бобина и най-често комутатора. Погледни за пуклнатини по капачката и палеца за черни петна от пробив.
ПС Естествено ,че става въпрос за високоволтов кабел -от централният отвор на бобината към централният на делкото.
Иначе на двата странични болта на бобината отива Б+ 12 волта от акумулатора през контактен ключ а другият извод се комутира от крайният транзистор на комутатора къма маса / на него има около 150В импулсно. Ако е тривиално зпалване този извод се комутита от чукчето към маса и паралелно на него има свързан кондензатор0,22 - 0,25 микрофарада.
Без Лада и Жигули. Бобината е без вариатор ,Съпротивление на първичната намотка 3,2 -3,3 ома.
На Москвич и Волга задължително вариатор, че бяха с нискоомни бобини под 2 ома.
На VW не ти трябва вариатор. Колата ти има електронен комутатор.
За да ти пращи бобината се чудя как не сдал багажа комутатора?
Имаш проблеми с кабела от бобината към делкото / възможно е да имаш лоша връзка между нишката или съпротивителният слой в кабела и металните скобички в двата края. Бобината пробива когато е без товар !!!
Как ти е палеца - оригинален ли е .Виж какво е разстоянието между края на палеца и дистибуторната капачка .При неоргинален или къс край на палеца дефектира бобина и най-често комутатора. Погледни за пуклнатини по капачката и палеца за черни петна от пробив.
ПС Естествено ,че става въпрос за високоволтов кабел -от централният отвор на бобината към централният на делкото.
Иначе на двата странични болта на бобината отива Б+ 12 волта от акумулатора през контактен ключ а другият извод се комутира от крайният транзистор на комутатора къма маса / на него има около 150В импулсно. Ако е тривиално зпалване този извод се комутита от чукчето към маса и паралелно на него има свързан кондензатор0,22 - 0,25 микрофарада.
Последна промяна от kris11 на Сря 12 окт 2005 21:51, променено общо 1 път.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Евала на Крис 11!!!Съгласен съм за лада и жигули.Не бях сигурен за тях!!!Със всичко коет си написъл съм съгласен и има логика.Аз оставам и със съмнение и за комутатора.Остава колегата да провери всичко и да каже дали е успял!!!Успех!!!Само едно пояснение.Нали става въпрос за високо-волтовия кабел.Аз така те разбирам.!!!
Хайде и аз да се изкажа:
Вариатора не е обикновено съпротивление,а жично.Когато през него тече по-голям ток,се загрява повече и си увеличава съпротивлението,намаляйки съответно тока.Така се поддържа сравнително постоянно изходно напрежение при различаващо се входно.
Ако ти гори вторичната част,значи може да е нещо от кабелите/конекторите.
Ако е първичната-може да е от електрония модул примерно.Предполагам,че не си с чукче и наковалня.
Вариатора не е обикновено съпротивление,а жично.Когато през него тече по-голям ток,се загрява повече и си увеличава съпротивлението,намаляйки съответно тока.Така се поддържа сравнително постоянно изходно напрежение при различаващо се входно.
Ако ти гори вторичната част,значи може да е нещо от кабелите/конекторите.
Ако е първичната-може да е от електрония модул примерно.Предполагам,че не си с чукче и наковалня.
- valvolin
- Мнения: 67
- Регистриран на: Нед 31 юли 2005 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ох тиа бобинки
На мен ми думнаха два комутатора.Интересното е че ми думкаха все кто сам на светофар и трагвам.И оп - изгасваше(тогава имах някви проблеми с оборотите и ми гаснеше).Въртиш върти6 ама нъцки-не пали.Комутатора думнал.
Та като смених отново комутатора с нов и направо го закарах (голфа)в сервиза да го проверят.
Казаха че имам проблем с датчика на хол- смениха го.
Сега няма проблеми
Обаче ми е чудно дали има проблем че не съм с платинени свещи
голф 3 16в

На мен ми думнаха два комутатора.Интересното е че ми думкаха все кто сам на светофар и трагвам.И оп - изгасваше(тогава имах някви проблеми с оборотите и ми гаснеше).Въртиш върти6 ама нъцки-не пали.Комутатора думнал.
Та като смених отново комутатора с нов и направо го закарах (голфа)в сервиза да го проверят.
Казаха че имам проблем с датчика на хол- смениха го.
Сега няма проблеми

Обаче ми е чудно дали има проблем че не съм с платинени свещи

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: radotom и 68 госта