Здравейте!!!
Снощи ми се случи следното нещо. Карам си голфчето и на един завой гледам един бял голф 2-ка си включил авариините, първо си помислих че е спукал гума защото беше на една страна. Спирам да питам дали имат нужда от помощ и гледам на колегата му хвръкнала гумата (задна лява ) слязох и му помогнах после още едно момче с голфче 2 ка спря и с общи усилия вдигнахме голфчето от страната на счупената гума и го преместихме да не пречи на движението. Оказа се че лагера на задната му гума се е счупил и затова гумата е изпаднала (както си е карал колата и е паднала).....
Та въпроса ми е по какво можем да разберем дали лагера е тръгнал да се разваля ?
Това си е доста сериозно нещо защото представете си ако е карал по бързо някъде!
Честно казано доста се наплаших и сега от време на време спирам музиката за да чуя дали лагерите ми не вият или тн.
Та колеги ако някой знае по какво се съди дали даден лагер е тръгнал да се разваля, ще се радвам да го сподели с нас!!!!
mod edit: dobrinb
Лагер на задно колело!!!!
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Няма как да падне гумата.... Просто не виждам как е станало!
Лагера започва да вие зверски, това е едно на ръка! Може да е монтиран неправилно, да кажем пренатегнат и да се е пръснал.
При барабан има шплент на гайката просто няма как да се развие.
При дисковете предполагам е същото.
За да изпадне гумата трябва да счупи полуоската.
Явно е карано много време с разбит лагер, и ако е нямало шплентче....
Толкова е евтина потдръжката на голф2. На мен лагера ми е 10лв. Много хора са на принципа... "Карам доде се строши"!!!
Лагера започва да вие зверски, това е едно на ръка! Може да е монтиран неправилно, да кажем пренатегнат и да се е пръснал.
При барабан има шплент на гайката просто няма как да се развие.
При дисковете предполагам е същото.
За да изпадне гумата трябва да счупи полуоската.
Явно е карано много време с разбит лагер, и ако е нямало шплентче....

Толкова е евтина потдръжката на голф2. На мен лагера ми е 10лв. Много хора са на принципа... "Карам доде се строши"!!!

- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
абе тинко, абе мама, след тебе трябва винаги някой да дебне какви ги пишеш че да не вземе някой да ти повярва бе синко (идва от синковец-не от дете)...
ТАМАН 3 ПЪТИ МИ Е ПАДАЛА ГУМА от лагери. 1 път задна (ауди 80 '82) и 2 пъти предна (форд транзит '99)...
може да падне-може. особено ако си с барабан няма никакъв проблем да изпадне физически колелото.
проверявайте си редовно луфта на задните лагери! има описано на 10000000 места кое как трябва да е. луфт не трябва да има но не трябва да са пренатегнати.

ТАМАН 3 ПЪТИ МИ Е ПАДАЛА ГУМА от лагери. 1 път задна (ауди 80 '82) и 2 пъти предна (форд транзит '99)...
може да падне-може. особено ако си с барабан няма никакъв проблем да изпадне физически колелото.
проверявайте си редовно луфта на задните лагери! има описано на 10000000 места кое как трябва да е. луфт не трябва да има но не трябва да са пренатегнати.

- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
LILO&STICH написа:На този който му е паднала гумата,едва ли е от самия лагер
гайката

виж ако изпусне гайката е друго нещо, изпаднал/забравен шплент и износена резба + по-рязък завой може да доведе до това

иначе ако гайката си е на мястото няма как да стане
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30040
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Първо, гумите нямат лагер. Колелото, главината, там има лагер. И едва ли му е паднала гумата, паднало е цялата джанта с гумата.
Най-лесно се разбира като се вдигне автомобила на крик и се завърти всяка едно от колелата. Трябва да се слуша внимателно. Естествено, най-добре тази проверка да се направи от специалист или човек, който разбира. Щом се стигне до там лагерът да вие в движение и да се чува вътре в купето, то работата е много зле. А падането на цялата джанта като първо причина може и да е от лагера, но едва ли е само от него.
Най-лесно се разбира като се вдигне автомобила на крик и се завърти всяка едно от колелата. Трябва да се слуша внимателно. Естествено, най-добре тази проверка да се направи от специалист или човек, който разбира. Щом се стигне до там лагерът да вие в движение и да се чува вътре в купето, то работата е много зле. А падането на цялата джанта като първо причина може и да е от лагера, но едва ли е само от него.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
zdravko555 написа:....
ей го и тоя...
абе ей!
я намерете по нещо тежко и се тропнете по амфорите-ама по силничко така... белким фане дикиш!
я за всички малко мисловна дейност>
кой е по големия от 2та лагера?
малкия минава ли през гривната на големия?
айде брейнсторм-може ли или не може да падне?
че зе да ми писва...
Последна промяна от vaskoto1 на Вто 02 сеп 2008 9:57, променено общо 1 път.
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
vaskoto1 написа:абе тинко, абе мама, след тебе трябва винаги някой да дебне какви ги пишеш че да не вземе някой да ти повярва бе синко (идва от синковец-не от дете)...
ТАМАН 3 ПЪТИ МИ Е ПАДАЛА ГУМА от лагери. 1 път задна (ауди 80 '82) и 2 пъти предна (форд транзит '99)...
може да падне-може. особено ако си с барабан няма никакъв проблем да изпадне физически колелото.
проверявайте си редовно луфта на задните лагери! има описано на 10000000 места кое как трябва да е. луфт не трябва да има но не трябва да са пренатегнати.






- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
vaskoto1 написа:zdravko555 написа:....
ей го и тоя...
абе ей!
я намерете по нещо тежко и се тропнете по амфорите-ама по силничко така... белким фане дикиш!
я за всички малко мисловна дейност>
кой е по големия от 2та лагера?
малкия минава ли през гривната на големия?
айде брейнсторм-може ли или не може да падне?
че зе да ми писва...
Уфф..естествено, че може ако счупи и черупката.... Ама че съм...

Последна промяна от Tinko на Вто 02 сеп 2008 9:58, променено общо 1 път.
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
vaskoto1 написа:zdravko555 написа:....
ей го и тоя...
абе ей!
я намерете по нещо тежко и се тропнете по амфорите-ама по силничко така... белким фане дикиш!
я за всички малко мисловна дейност>
кой е по големия от 2та лагера?
малкия минава ли през гривната на големия?
айде брейнсторм-може ли или не може да падне?
че зе да ми писва...

- shemkov
- Мнения: 714
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 18:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сандански
vaskoto1 написа:абе тинко, абе мама, след тебе трябва винаги някой да дебне какви ги пишеш че да не вземе някой да ти повярва бе синко (идва от синковец-не от дете)...
ТАМАН 3 ПЪТИ МИ Е ПАДАЛА ГУМА от лагери. 1 път задна (ауди 80 '82) и 2 пъти предна (форд транзит '99)...
може да падне-може. особено ако си с барабан няма никакъв проблем да изпадне физически колелото.
проверявайте си редовно луфта на задните лагери! има описано на 10000000 места кое как трябва да е. луфт не трябва да има но не трябва да са пренатегнати.
Ти какво искаш да кежеш, че лъжа така ли?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта