Прочетох няколко теми преди да пусна темата и намерих една с подобен проблем,но беше отдавна и снимките не бяха актуални.Значи проблема е в това,че като включа на която и да е скорост си влиза,но след това като хвана лоста и си мърда почти до положение на свободна.Луфта е назад-напред.В кое е проблема...и евентуално къде се намира да се смени,че това много дразни.
Мерси предварително на отзовалите се по проблема
Помагайте!!! Проблем със скоростния лост
- chirenski
- Мнения: 256
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Доста има писано по този въпрос !
Хващаш се с някой твой приятел тои сменя скоростите ( на загасен мотор ) ти гледаш под капака ( под спирачната помпа ) там е лостовата система. Ще видиш една дълга щанга която излиза от купето и завършва с П-образно легло. С това легло контактува зъбно колело . Между леглото и зъбното колело трябва да има гумен тампон.След като се оплакваш от луфт значи е паднал. Вариантите са два купуваш си нов "ремонтен комплект" с всичките гумички и втулки по системата или "нахлузваш" на зъбното колело един маркуч с подходящ диаметър. По добре не мога да го обесня. В форума има тема със снимки на всички тези неща за които ти говоря .
Едит : Току що видях този линк в по-горна тема , ще ти помогне да придобиеш представа за какво говоря
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3126584
Хващаш се с някой твой приятел тои сменя скоростите ( на загасен мотор ) ти гледаш под капака ( под спирачната помпа ) там е лостовата система. Ще видиш една дълга щанга която излиза от купето и завършва с П-образно легло. С това легло контактува зъбно колело . Между леглото и зъбното колело трябва да има гумен тампон.След като се оплакваш от луфт значи е паднал. Вариантите са два купуваш си нов "ремонтен комплект" с всичките гумички и втулки по системата или "нахлузваш" на зъбното колело един маркуч с подходящ диаметър. По добре не мога да го обесня. В форума има тема със снимки на всички тези неща за които ти говоря .

Едит : Току що видях този линк в по-горна тема , ще ти помогне да придобиеш представа за какво говоря

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3126584
Последна промяна от chirenski на Вто 23 сеп 2008 18:34, променено общо 1 път.
- jetttlii
- Мнения: 1198
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Хубаво го е обяснил колегата, но има и трети вариант да си купиш само "лостчето" с гумения тампон, аз го смених преди две седмици, 35 лв. струваше 

Последна промяна от jetttlii на Вто 23 сеп 2008 21:42, променено общо 1 път.
- Ventci_abf
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 19:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
гледам,че някой колеги са го направили с маркуч...значи до колкото рабзрах мога да сменя тампона с маркуч,който се намира между това зъбно колело и леглото днеска с един фенер видях това зъбно колело,но трябва да се доогледа на светло и да се оправи.Днеска карах така може ли да има някакви последстия от това и дали става изобщо да се кара така няколко дена докато се оправи 

- chirenski
- Мнения: 256
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Orlio написа:гледам,че някой колеги са го направили с маркуч...значи до колкото рабзрах мога да сменя тампона с маркуч,който се намира между това зъбно колело и леглото днеска с един фенер видях това зъбно колело,но трябва да се доогледа на светло и да се оправи.Днеска карах така може ли да има някакви последстия от това и дали става изобщо да се кара така няколко дена докато се оправи
Аз карах така близо 6 месеца (чак тогава обърнах внимание на луфта) после сложих маркуч и до сега не съм имал проблеми

- chirenski
- Мнения: 256
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Мериш зъбците по дължина и режеш от маркуча такава дължина ,че да ги покрие. Относно разглобяването , трябва да изкараш самото рамо на което се държи зъбното колело . От горната страна има една гайка "13" отвиваш нея , а от долната страна ( като легнеш под колата ) има една зегерката която се издърпва настрани и цялото рамо излиза свободно . Успех !
chirenski написа:Мериш зъбците по дължина и режеш от маркуча такава дължина ,че да ги покрие. Относно разглобяването , трябва да изкараш самото рамо на което се държи зъбното колело . От горната страна има една гайка "13" отвиваш нея , а от долната страна ( като легнеш под колата ) има една зегерката която се издърпва настрани и цялото рамо излиза свободно . Успех !
Значи само да попитам този маркуч като се "нахлузва" трябва ли да има луфт между него и самото зъбно колело или да се сложи така,че като се върти зъбното колело да се върти и самия маркуч(да се сложи плътно)
- chirenski
- Мнения: 256
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Orlio написа:Кажете дали трябва да е плътно,че да не са обарка нещо
Маркуча не трябва да се движи около зъбното колело ! Трябва да е много добре захванат за него и после да смажеш целия механизъм (примерно моя го намазах с грес). Просто ако нахлузиш маркуча и се върти около колелото ще падне след има няма 2-3 километра.
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
и при мен е с маркуч, не знаех, ще го махам има си тампон за целта само го наклепах с грес онзи ден като го видях.
а относно луфта мисля че трябва да е полътно спрямо вътрешно и да се пързаля от вън в п-образната скоба
пп при мен маркуча е хлабав и се върти както си иска, както и да го направиш няма да сбъркаш
а относно луфта мисля че трябва да е полътно спрямо вътрешно и да се пързаля от вън в п-образната скоба
пп при мен маркуча е хлабав и се върти както си иска, както и да го направиш няма да сбъркаш

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 44 госта