Помагайте!!! Проблем със скоростния лост

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Orlio
Мнения: 491
Регистриран на: Съб 28 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Помагайте!!! Проблем със скоростния лост

Мнениеот Orlio » Вто 23 сеп 2008 16:59


Прочетох няколко теми преди да пусна темата и намерих една с подобен проблем,но беше отдавна и снимките не бяха актуални.Значи проблема е в това,че като включа на която и да е скорост си влиза,но след това като хвана лоста и си мърда почти до положение на свободна.Луфта е назад-напред.В кое е проблема...и евентуално къде се намира да се смени,че това много дразни.

Мерси предварително на отзовалите се по проблема




Потребителски аватар
chirenski
Мнения: 256
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот chirenski » Вто 23 сеп 2008 17:19


Доста има писано по този въпрос !

Хващаш се с някой твой приятел тои сменя скоростите ( на загасен мотор ) ти гледаш под капака ( под спирачната помпа ) там е лостовата система. Ще видиш една дълга щанга която излиза от купето и завършва с П-образно легло. С това легло контактува зъбно колело . Между леглото и зъбното колело трябва да има гумен тампон.След като се оплакваш от луфт значи е паднал. Вариантите са два купуваш си нов "ремонтен комплект" с всичките гумички и втулки по системата или "нахлузваш" на зъбното колело един маркуч с подходящ диаметър. По добре не мога да го обесня. В форума има тема със снимки на всички тези неща за които ти говоря .
:търсачкаа

Едит : Току що видях този линк в по-горна тема , ще ти помогне да придобиеш представа за какво говоря :)

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3126584

Последна промяна от chirenski на Вто 23 сеп 2008 18:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
jetttlii
Мнения: 1198
Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jetttlii » Вто 23 сеп 2008 17:26


Хубаво го е обяснил колегата, но има и трети вариант да си купиш само "лостчето" с гумения тампон, аз го смених преди две седмици, 35 лв. струваше :wink:

Последна промяна от jetttlii на Вто 23 сеп 2008 21:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ventci_abf
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 09 май 2008 19:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ventci_abf » Вто 23 сеп 2008 21:23


лосчето се намира вьрху рейката


Потребителски аватар
Orlio
Мнения: 491
Регистриран на: Съб 28 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Orlio » Сря 24 сеп 2008 0:14


гледам,че някой колеги са го направили с маркуч...значи до колкото рабзрах мога да сменя тампона с маркуч,който се намира между това зъбно колело и леглото днеска с един фенер видях това зъбно колело,но трябва да се доогледа на светло и да се оправи.Днеска карах така може ли да има някакви последстия от това и дали става изобщо да се кара така няколко дена докато се оправи :?:


Потребителски аватар
chirenski
Мнения: 256
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот chirenski » Сря 24 сеп 2008 10:21


Orlio написа:гледам,че някой колеги са го направили с маркуч...значи до колкото рабзрах мога да сменя тампона с маркуч,който се намира между това зъбно колело и леглото днеска с един фенер видях това зъбно колело,но трябва да се доогледа на светло и да се оправи.Днеска карах така може ли да има някакви последстия от това и дали става изобщо да се кара така няколко дена докато се оправи :?:


Аз карах така близо 6 месеца (чак тогава обърнах внимание на луфта) после сложих маркуч и до сега не съм имал проблеми :)


Потребителски аватар
Orlio
Мнения: 491
Регистриран на: Съб 28 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Orlio » Пет 26 сеп 2008 11:30


можеш ли да ми кажеш този маркуч колко см е дълъг горе долу и разглобява ли нещо допълнително,за да стигнеш до зъбното колело,че малко забутано ми са струва зад двигателя


Потребителски аватар
chirenski
Мнения: 256
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот chirenski » Пет 26 сеп 2008 12:35


Мериш зъбците по дължина и режеш от маркуча такава дължина ,че да ги покрие. Относно разглобяването , трябва да изкараш самото рамо на което се държи зъбното колело . От горната страна има една гайка "13" отвиваш нея , а от долната страна ( като легнеш под колата ) има една зегерката която се издърпва настрани и цялото рамо излиза свободно . Успех !


Потребителски аватар
Orlio
Мнения: 491
Регистриран на: Съб 28 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Orlio » Пет 26 сеп 2008 13:48


тези дни ще отида до гаража и ще се опитам да го оправя и ще пиша


Потребителски аватар
Orlio
Мнения: 491
Регистриран на: Съб 28 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Orlio » Съб 27 сеп 2008 17:37


chirenski написа:Мериш зъбците по дължина и режеш от маркуча такава дължина ,че да ги покрие. Относно разглобяването , трябва да изкараш самото рамо на което се държи зъбното колело . От горната страна има една гайка "13" отвиваш нея , а от долната страна ( като легнеш под колата ) има една зегерката която се издърпва настрани и цялото рамо излиза свободно . Успех !


Значи само да попитам този маркуч като се "нахлузва" трябва ли да има луфт между него и самото зъбно колело или да се сложи така,че като се върти зъбното колело да се върти и самия маркуч(да се сложи плътно)


Потребителски аватар
Orlio
Мнения: 491
Регистриран на: Съб 28 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Orlio » Сря 01 окт 2008 11:53


:?:


Потребителски аватар
Orlio
Мнения: 491
Регистриран на: Съб 28 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Orlio » Сря 01 окт 2008 11:55


Кажете дали трябва да е плътно,че да не са обарка нещо


Потребителски аватар
chirenski
Мнения: 256
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот chirenski » Сря 01 окт 2008 14:49


Orlio написа:Кажете дали трябва да е плътно,че да не са обарка нещо


Маркуча не трябва да се движи около зъбното колело ! Трябва да е много добре захванат за него и после да смажеш целия механизъм (примерно моя го намазах с грес). Просто ако нахлузиш маркуча и се върти около колелото ще падне след има няма 2-3 километра.


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Мнениеот zdravko555 » Сря 01 окт 2008 14:59


и при мен е с маркуч, не знаех, ще го махам има си тампон за целта само го наклепах с грес онзи ден като го видях.
а относно луфта мисля че трябва да е полътно спрямо вътрешно и да се пързаля от вън в п-образната скоба

пп при мен маркуча е хлабав и се върти както си иска, както и да го направиш няма да сбъркаш :idea:


Потребителски аватар
Orlio
Мнения: 491
Регистриран на: Съб 28 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Orlio » Сря 01 окт 2008 15:06


Много благодаря за хората,които се включиха в темата.Сега остава само да избера подходящия маркуч и да го сложа :D



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта