бензин а 98 на г3 гти93г.-проблем ли е?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
break
Мнения: 532
Регистриран на: Чет 17 апр 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

бензин а 98 на г3 гти93г.-проблем ли е?

Мнениеот break » Съб 18 окт 2008 18:27


предварително се извинявам за глупавия въпрос!но ме интересува дали е проблем ако зареждам от време на време (или изцяло) а98 на моята колица и дали има смисъл!?!?!?




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 18 окт 2008 18:31


1.Не.
2.Октановото число няма значение,защото имаш детонационен датчик, който настройва предварението, при евентуални детонации.
3.Ако самия бензин е по-качествен (т.е. по-калоричен,няма връзка с октановото число) има смисъл от по-скъп бензин.Ако е същото го**о като по-евтинджоса,по-добре евтинджос.
4.Останалото е самозаблуда :wink: .

Ако караш турбомотор или мотор с висока степен на сгъстяване - ДА има смисъл от високия октан.

На капачката на резервоара пише с колко мин. октаново число да наливаш.


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Мнениеот stenly_m » Нед 19 окт 2008 11:41


единствената разлика е че с по-високото октаново число ще гори по-малко и ще има по-голям "ряз" колата, а с по-малкото октаново число колата е по тромава и го гори повече...общо-взето като минати километри е 1 и също, но с по-високото октаново число кефа е по-голям


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Нед 19 окт 2008 13:14


stenly_m написа:единствената разлика е че с по-високото октаново число ще гори по-малко и ще има по-голям "ряз" колата, а с по-малкото октаново число колата е по тромава и го гори повече...общо-взето като минати километри е 1 и също, но с по-високото октаново число кефа е по-голям

И по каква логика на този мотор ще гори по-малко и ще върви повече?
Има разлика само при някои мотори и ако не се лъжа това са моторите с принудително пълнене при които може да се повиши бууста при по-високооктаново число, защото бензина е по-стабилен това означава и октановото число няма нищо общо с вървежа(стига да не сложиш нещо под предписаното разбира се)


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Мнениеот stenly_m » Нед 19 окт 2008 18:39


сега ще ти обясня...баща ми имаше преди един опел вектра А 1989 година 1,6 моно инжекция...с 95 за изминаването на 100 км гореше около 7,5-8...а с 98 пак минаваше толкова, но гореше 7...и имаше малка разлика в начина на ускорение...дори бях пробвал и с ОМВ 100...тогава пък съвсем полудяваше...октановото число си играе ролята...но като разход откум цена беше едно и също, т.е. със 10 лв минаваше едно и също разстояние с нормално каране независимо от това с какво гориво е дали 95, 98 или супер 100 ли как се казваше това на ОМВ...


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Нед 19 окт 2008 18:59


Ако колата върви повече заради октановото число то тогава би било най-много да върви на газ ...
Обикновено не е така

Няколко пъти съм сипвал 98 и единствената разлика беше, че оставих няколко левчета повече.


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Luciano » Нед 19 окт 2008 19:47


webdude написа:Няколко пъти съм сипвал 98 и единствената разлика беше, че оставих няколко левчета повече.


Карай постоянно с 98...няколко резервоара...месец/два, после сипи 95 и пак пиши тука дали усещаш разлика!
:beer


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Нед 19 окт 2008 20:57


От около месец карам само с "Carrera 100" от OMV,защото (при мен) разликата във вървежа е осезаема.Преди това сипвах само 95 от Лукойл.Преди няколко дни се излъгах,заради спада в цените на бензина,и заредих "Carrera 95" - два дни се чудих накъде да си извъртя делкото.С "Carrera 100" от OMV и предварение на запалването 10 градуса както и да си ръчкам колата разходът не се качва над 10/100 (по показания на борд компа) ,а детонации не се чуват и при аванс над 12 градуса (препоръчителен от 6 до 12).Не се отплесвам от темата,а според мен е логичен въпросът изисква ли горивото с по-високо или различно от препоръчаното от производителя октаново число и различно предварение,за да има ефект?И противно на логиката при мен със 100 октанов бензин и предварение 8 градуса (а не по-голямо) колата върви най-много.А да не забравяме,че и А95 изобщо не е 95,А98 може би отговаря на 95 и т. н.Ще се радвам някой да внесе яснота по темата.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Нед 19 окт 2008 21:07


Luciano написа:
webdude написа:Няколко пъти съм сипвал 98 и единствената разлика беше, че оставих няколко левчета повече.


Карай постоянно с 98...няколко резервоара...месец/два, после сипи 95 и пак пиши тука дали усещаш разлика!
:beer

Ми колега, трябва да ти кажа че на служебната кола(елантра) сипвах 95Н, след това минах на випалър 100октана никаква разлика, като сам го карал с 100 октановия бензин три или четири месеца. Сега зареждам 95 випалър от към вървене и разход няма разлика, все си е същата кочина като види баир все едно вижда мечка стръвница.А пусна ли й клиатика направо спира,използвам го като двигателна спирачка като спускам някъде и ме мързи да натискам спирачките.С това гориво (независимо какво е)все си е тая небих се ошудил ако ни продават 92 на цената на 95,98 или 100 октанов

Последна промяна от rosen79 на Нед 19 окт 2008 21:08, променено общо 1 път.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 19 окт 2008 21:08


Колкото повече пари,толкова повече КАЛОРИИ и по-малко примеси :wink: .


TheSheriff
Мнения: 87
Регистриран на: Чет 12 юни 2008 21:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот TheSheriff » Нед 19 окт 2008 21:11


За да не пускам нова тема: за джета мк2 91' проблем ли ще е ? :D Защото на ЕКО-то в плевен ми казаха, че щял да прегори нещо си (тоя 100октановия)


Потребителски аватар
valeto 150hp
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 16 окт 2006 7:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец
Контакти:

Мнениеот valeto 150hp » Пон 20 окт 2008 7:03


TheSheriff написа:За да не пускам нова тема: за джета мк2 91' проблем ли ще е ? :D Защото на ЕКО-то в плевен ми казаха, че щял да прегори нещо си (тоя 100октановия)
Карай спокойно няма му нищо на звяра.


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pavcho2 » Пон 20 окт 2008 8:43


Жоро написа:От около месец карам само с "Carrera 100" от OMV,защото (при мен) разликата във вървежа е осезаема.Преди това сипвах само 95 от Лукойл.Преди няколко дни се излъгах,заради спада в цените на бензина,и заредих "Carrera 95" - два дни се чудих накъде да си извъртя делкото.С "Carrera 100" от OMV и предварение на запалването 10 градуса както и да си ръчкам колата разходът не се качва над 10/100 (по показания на борд компа) ,а детонации не се чуват и при аванс над 12 градуса (препоръчителен от 6 до 12).Не се отплесвам от темата,а според мен е логичен въпросът изисква ли горивото с по-високо или различно от препоръчаното от производителя октаново число и различно предварение,за да има ефект?И противно на логиката при мен със 100 октанов бензин и предварение 8 градуса (а не по-голямо) колата върви най-много.А да не забравяме,че и А95 изобщо не е 95,А98 може би отговаря на 95 и т. н.Ще се радвам някой да внесе яснота по темата.


А ти можеш ли да си въртиш делкото и има ли някъква разлика когато го правиш ?
Защото при мене това е невъзможно - даже си има ограничители които не дават възможност да се пипа.
А по темата - и аз си карам със 98/100 и съм доволен въпреки 20те ст. разлика в цената на колата нищо и няма .


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19731
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 20 окт 2008 12:01


Жоро написа:...предварение на запалването 10 градуса ... ръчкам колата ...разходът...със 100 октанов бензин...предварение ...

Колеги, Жоро много правилно се е ориентирал в играта ;)
Да, калоричноста на горивото няма нищо общо с октановото му число!
Но колкото е по-високо октановото число- толкова горивото е по-неподатливо на детонации в мотора при натоварване!
Освен вредното 'блъскане' по целя коляно-мотовилков механизъм, при детонации изгарянето е неефективно. В следствие на това и колата няма 'ряз' и повече харчи, а и вие повече натискате педала, та белким тръгне!
Разбира се, може дори с екстракционен бензин да работи един мотор! Ако се натоварва изключително плавно и внимателно, ако е върнат много аванса на делкото, ако е с ниска степен на комресия и други такива.
Но на нас все ни се ще, колкото и внимателно да караме, да дадем газ на някой светофар, че да 'накажем' гадта, дето пререди цялата колона чинно чакащи и се навря най-отпред! :lol:
Те тогава по-високооктановото гориво си казва своето ;)

Ето малко мат'рял за образоване:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 8%F1%EB%EE
Тук също е обсъждано..
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 8%F1%EB%EE

ЕДИТ:
На газ колата може да върви мнооого повече!
И точно защото е с по-високооктаново число се дава голямо предварение на аванса.
Ама нали искаме да ни е евтинко.... :lol:


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Пон 20 окт 2008 16:10


Pavcho2 написа:
Жоро написа:От около месец карам само с "Carrera 100" от OMV,защото (при мен) разликата във вървежа е осезаема.Преди това сипвах само 95 от Лукойл.Преди няколко дни се излъгах,заради спада в цените на бензина,и заредих "Carrera 95" - два дни се чудих накъде да си извъртя делкото.С "Carrera 100" от OMV и предварение на запалването 10 градуса както и да си ръчкам колата разходът не се качва над 10/100 (по показания на борд компа) ,а детонации не се чуват и при аванс над 12 градуса (препоръчителен от 6 до 12).Не се отплесвам от темата,а според мен е логичен въпросът изисква ли горивото с по-високо или различно от препоръчаното от производителя октаново число и различно предварение,за да има ефект?И противно на логиката при мен със 100 октанов бензин и предварение 8 градуса (а не по-голямо) колата върви най-много.А да не забравяме,че и А95 изобщо не е 95,А98 може би отговаря на 95 и т. н.Ще се радвам някой да внесе яснота по темата.


А ти можеш ли да си въртиш делкото и има ли някъква разлика когато го правиш ?
Защото при мене това е невъзможно - даже си има ограничители които не дават възможност да се пипа.
А по темата - и аз си карам със 98/100 и съм доволен въпреки 20те ст. разлика в цената на колата нищо и няма .
Доколкото знам при ADY със Simos всичко се управлява от компа - не те съветвам да си бъзикаш делкото.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта