Малко помощ за лагери.
- Andrey
- Мнения: 280
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Малко помощ за лагери.
Моля за малко помощ. Колата е двойка. От известно време се появи едно виене при движение, без значение дали е на скорост. Мисля си, че е лагер на някое колело. Шумът при по-голяма скорост и ляв завой намалява. Знаете ли как да определя, кой лагер е за смяна. Иначе шанса да сменя не този който трябва е 4/1 - сиреч неприемлив. Ако изобщо е лагер на колело де.
- driver
- Мнения: 2033
- Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
- Автомобил: diesel
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Малко помощ за лагери.
Andrey написа:Моля за малко помощ. Колата е двойка. От известно време се появи едно виене при движение, без значение дали е на скорост. Мисля си, че е лагер на някое колело. Шумът при по-голяма скорост и ляв завой намалява. Знаете ли как да определя, кой лагер е за смяна. Иначе шанса да сменя не този който трябва е 4/1 - сиреч неприемлив. Ако изобщо е лагер на колело де.
Най вероятно е преден ляв - щом вие при десен завой. Това е защото се натоварва левия лагер. Не съм сигурен дали е преден, затова вдигни колата и завърти една по една гумите и там където румоли, там е проблема.
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
С завои на ляво и дясно ако имаш слух понякога можеш да разбереш, но сигурния начин е:
за всяко от колелата се отнася, дори и да си мислиш че си уцелил от раз!
1. вдига се на крик и се сваля колелото.
2. накладките да са прибрани- т.е. главината да се върти свободно на ръка
3. ако знаеш какво е "магнитна стойка с микрометричен индикатор" закрепваш я на оста и мериш аксиалния луфт. За съжаление за всеки лагер той е различен но при здрав лагер е от порядъка на стотни. ако ръката ти е точна опитай на усет.
4. ако нямаш горните удобства, поставяш метална тръба м/у оста и ухото си (около 56-60 см) Ф8-10мм(може и докторска слушалка) и въртиш главината. звукът трябва да е съвсем "гладък" без никакво хрущене ако лагера е здрав.
5. ако до сега не си локализирал кой лагер е, се проверява момента на затягане. Пренатегнатия или разхлабения лагер е проблемният - 99%
за всяко от колелата се отнася, дори и да си мислиш че си уцелил от раз!
1. вдига се на крик и се сваля колелото.
2. накладките да са прибрани- т.е. главината да се върти свободно на ръка
3. ако знаеш какво е "магнитна стойка с микрометричен индикатор" закрепваш я на оста и мериш аксиалния луфт. За съжаление за всеки лагер той е различен но при здрав лагер е от порядъка на стотни. ако ръката ти е точна опитай на усет.
4. ако нямаш горните удобства, поставяш метална тръба м/у оста и ухото си (около 56-60 см) Ф8-10мм(може и докторска слушалка) и въртиш главината. звукът трябва да е съвсем "гладък" без никакво хрущене ако лагера е здрав.
5. ако до сега не си локализирал кой лагер е, се проверява момента на затягане. Пренатегнатия или разхлабения лагер е проблемният - 99%
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Тва по-горе съм аз
Не бях се логнал......
Колега и аз съм с виещ лагер.И си мислех че е преден щото преди 10000км баща ми смени двата задни.Даже и тема постнах тук във форума.Ама днес едно приятелче се качи и като го чу ми каза - ТВА Е ЗАДЕН ЛАГЕР.Викам баси скоро са сменяни задните.
При мен се чува най-добре при скорост 60-70км.Като повъртяхме малко мом4ето каза - заден ляв!!!
Дигнахме задня лява гума - изкарахме лагера - о небеса - паднала му циментацията- отвсякъде леш.Та аз даже се зарадвах че не е преден щото е сума пари а и трябваше да плащам на майстор да го смени а то си е тънка работа.А и си помня на брат ми пасата като виеше преден лагер - УЖАС , виеше страшно, и то при всякаква скорост.
Така, че дано не ти е преден, въпреки че шума много заблуждава особено ако си на шофьорското място.
Малеее като си помисля че утре щях да купувам преден лагер и да ходя да ми го сменят - леле каква беля щях да направя!!!!!!
Та мисълта ми беше, ако е преден ШУМА Е МНОГО ГОЛЯМ и то при всякаква скорост.Провери първо задните - лесно става, ако не можеш сам иди при майстор - не би трябвало да взема много пари за проверката - за 5мин работа на колело!!

Колега и аз съм с виещ лагер.И си мислех че е преден щото преди 10000км баща ми смени двата задни.Даже и тема постнах тук във форума.Ама днес едно приятелче се качи и като го чу ми каза - ТВА Е ЗАДЕН ЛАГЕР.Викам баси скоро са сменяни задните.
При мен се чува най-добре при скорост 60-70км.Като повъртяхме малко мом4ето каза - заден ляв!!!
Дигнахме задня лява гума - изкарахме лагера - о небеса - паднала му циментацията- отвсякъде леш.Та аз даже се зарадвах че не е преден щото е сума пари а и трябваше да плащам на майстор да го смени а то си е тънка работа.А и си помня на брат ми пасата като виеше преден лагер - УЖАС , виеше страшно, и то при всякаква скорост.
Така, че дано не ти е преден, въпреки че шума много заблуждава особено ако си на шофьорското място.
Малеее като си помисля че утре щях да купувам преден лагер и да ходя да ми го сменят - леле каква беля щях да направя!!!!!!
Та мисълта ми беше, ако е преден ШУМА Е МНОГО ГОЛЯМ и то при всякаква скорост.Провери първо задните - лесно става, ако не можеш сам иди при майстор - не би трябвало да взема много пари за проверката - за 5мин работа на колело!!
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
maniak написа::gives:
Благодаря на този който изтри мнението ми!
Да то не беше за тук!
Просто исках Ваското да ме светне как да си сменя лагера и да не давам 20 кинта на някои бездарен майстор.
Явно този форум не е за това......!
Явно съм некъв спамер.
Айде със здраве.
хи хи не си ти спамера не си, я виж мене, нося си тежкия кръст

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта