Алтернатор - проблем

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Viktor_
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 9:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Алтернатор - проблем

Мнениеот Viktor_ » Вто 03 апр 2007 10:17


Здравейте, искам да ви попитам относно следния проблем:

Алтернатора ми почна да не се възбужда добре и след като запаля колата трябва да изфорсирам чак до 2000 оборота за да почне да зарежда и да изгасне контролната лампа на таблото. След това на празен ход /800об./ тя свети слабо, въпреки че напрежението е 14.3В. Еднакво е при аскумулатора и при алтернатора. На около 1500-2000об достига някакъв пик така да се каже от 14,8В, което не е нормално след което пак се връща в нормални гранци. До алтернатора стига ток от контролната лампа. Регулатора не е с износени четки.

Струва ми се, че проблема ми е в някой от 3те спомагателни диода на изправителната плочка, които образуват положителния потенциал за захранване на регулатора, т.е. които излизат в т. D+ и към които е свързана контролната лампа.

Мерси предварително! Аз така или иначе ще отворя днес като ми донесат нови диоди, но все пак си е играчка разпояване, проверка, запояване и затова питам.




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пон 01 дек 2008 17:19


Дали ще се включи L&R да каже за този проблем ,че и аз го имам същия на моя пасат?


The_big_frend
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 05 дек 2008 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Девин

Мнениеот The_big_frend » Пон 08 дек 2008 12:48


Не ми стана много ясно какъв ти е точно проблема но ето какво намерих за алтернатора и възможните проблеми:
Искам да споделя какви са ефектите от повреда на диодния блок:
Алтернаторът представлява трифазен променливотоков генератор с независимо възбуждане и статорни намотки, свързани по схема "триъгълник". Произвежданото от него трифазно напрежение се изправя чрез мостов изправител по схема Ларионов. Ето една примерна схема:
http://www.alternatorparts.com/cs130_sbpage3.htm
Изправителят са състои от 6 диода - 3 от тях са свързани с анодите към маса, с катодите към трите фази; другите 3 с анодите към фазите, а с катодите към "+".
При дефектиране диодът може да прекъсне, да пробие (става проводник) или да си увеличи вътрешното съпротивление в права посока.
Последиците са винаги лоши, но някои от тях са опасни. Ето какво са случва:

1. Прекъснал диод, свързан към маса:
Напрежението е малко по-ниско от нормалното, при включване на консуматори (напр. фарове или вентилатор) спада под прага на зареждане и светва контролната лампа.

2. Прекъснал диод, свързан към "+":
Същото като при т.1

3. Пробит (дал на късо) диод, свързан към маса:
При работа на алтернатора съответната фаза е окъсена към другите през масата и другите два диода. Статорните намотки и двата диода прегряват, алтернаторът са напича силно. Ако диодите прекъснат напрежението спада и няма заряд. Ако обаче пробият, алтернаторът изгаря с пушек. Първите признаци на такъв дефект са намалена мощност на двигателя поради увеличеното натоварване от алтернатора (ремъкът може да почне да свири) и ненормално загрят алтернатор. В тоз случай трябва веднага да са угаси двигателя, да са свали ремъка и да са продължи бавно и внимателно до най-близкия сервиз или магазин. При свален ремък в зависимост от модела няма да работи или водната помпа, или хидроусилвателя на волана и климатика.

4. Пробит (дал на късо) диод, свързан към "+":
Също както при т.3 с таз разлика, че напрежението е повишено и не спада чувствително при включване на консуматори. Освен за алтернатора опасност съществува и за електрониката по колата, защото към постоянното напрежение са добавя променлива съставка. Тоз дефект са познава по светването на контролната лампа при изключен контакт и угасването й при подаване на контакт. При угасен двигател от акумулатора през пробития диод и електронния регулатор на напрежението са черпи ток, който доста бързо изпразва акумулатора. Действията са както при т.3 плюс откачане на плюсовия проводник от алтернатора и изолирането му за да не даде накъсо към маса. При оставяне на колата да са откачи плюсовата клема от акумулатора.

5. Пробити два диода на една и съща фаза:
Напрежението силно спада, двигателят угасва (ако е дизел не угасва), изчезват светлини и показания на таблото. В тоз случай трябва да са действа на пожар - акумулаторът е даден на късо, протича убийствен ток, проводниците му са силно загряти и може наистина да стане пожар. По най-бързия начин са разкача акумулатора (ако няма под ръка ключ, действайте с нож). След туй колата са тегли на буксир.

Описаното до тук са екстремни ситуации, но са случват. Съществуват множество по-леки случаи, при които индикацията за повреда в изправителя е само липса на заряд. При тях също трябва да са вземат мерки за да не стане по-тежко положението и по-лек джоба.


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Пон 08 дек 2008 12:53


Колегата дано до сега да е разрешил проблема :lol:
Пуснато на: Вто Апр 03, 2007 10:17 Заглавие: Алтернатор - проблем


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пон 08 дек 2008 16:55


snupeca написа:Колегата дано до сега да е разрешил проблема :lol:
Пуснато на: Вто Апр 03, 2007 10:17 Заглавие: Алтернатор - проблем

Да,но аз не съм го оправил!
Пуснато на: Пон Дек 01, 2008 5:19 pm


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот poni » Пон 08 дек 2008 21:44


ако беше прекъснал диод щеше да има потенциална разлика на изхода на генератора,тоест щеше да свети и при ниски и при високи обороти.сваляй релето и огледай колектора на ротора-най вероятно е износен на някое място и затова пресвятка лампата.при ниски обороти пресветва,но при високи интервала е много малък и не се забелязва


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Нед 21 дек 2008 21:04


При мен се получи същото.Свети слабо на празен ход.При по-високи обороти светлината намалява,но не угасва.Спира да свети само на високи обороти и включени консуматори.Мултицета показва 14.23,а на кабела от контролната лампа 13.4(по- малко е но защо?)Смених релето -никаква промяна.Алтернатора е БОШ 90А.За сега си сложих старото Валео и всичко се оправи и най-странното,стартера започна да върти много по- свежо.

Ако Viktor_ или vladtod® са решили проблема нека го споделят.


iceto
Мнения: 397
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот iceto » Пон 22 дек 2008 0:01


имал съм подобен проблем с фиат, оказа се изгорял изправителен блок


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Алтернатор - проблем

Мнениеот vladtod® » Чет 15 яну 2009 14:45


Моя проблем си стои,кво ли не правих ,нов колектор,нови четки ,таблотоо на земята и презапояване на платката е няма и няма.4v идва на клемата за възбуждане,другите 8v липсват нейде из веригата . :?


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Алтернатор - проблем

Мнениеот poni » Съб 17 яну 2009 22:56


vladtod® написа:Моя проблем си стои,кво ли не правих ,нов колектор,нови четки ,таблотоо на земята и презапояване на платката е няма и няма.4v идва на клемата за възбуждане,другите 8v липсват нейде из веригата . :?

тове е през таблото и лампата,нали?


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Алтернатор - проблем

Мнениеот vladtod® » Нед 18 яну 2009 20:55


Да :cry:


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Алтернатор - проблем

Мнениеот poni » Нед 18 яну 2009 22:24


опитай да запуснеш,като му подадеш директко на Д+ презю лампа.закачаш лампата на на +на акумулатора,а другия край на изход Д+ на генератора,като преди това си откачил кабела който идва от таблото-тънкия.ако така се запусне търси повредата към таблото-имаше резистор,който подпомагаше пускането,защото г2 е с диод,който е с много голямо съпротивление


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Алтернатор - проблем

Мнениеот vladtod® » Пон 19 яну 2009 9:21


poni написа:..

Направих го ,дори без да откачам другото кабелче,възбужда се на момента и после изгасват и двете лампи/ диода и крушката/ дори замислях да го направя с едно реле и да бодна една крушка някъде да свети из двг.отсек ,но чакам едно табло от Радотом да пристигне днес за да видим дали ще си спестим побългаряването :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Алтернатор - проблем

Мнениеот L&R » Пон 19 яну 2009 9:46


Само да уточня че първоначалния ток на възбуждане е необходим докато излезе напрежение на D+,после алтернатора се оправя сам, тоест и да откачиш кабела D+ му е все тая докато колата не угасне.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Алтернатор - проблем

Мнениеот vladtod® » Пон 19 яну 2009 13:18


Трето табло слагам,симптомите същите ,форсаж до 1700-1800 об. за да възбуди ,при сменени колектор и реле регулатор.Прави ми впечатление ,че като се покара малко при гасене на мотора и повторното му палене диода гасне на 1300 об. :roll: .Ще взема да прозвъня това кабелче да видя от къде минава и да няма някоя окислена букса и да прави кофти контакт.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 68 госта