Здравейте, искам да ви попитам относно следния проблем:
Алтернатора ми почна да не се възбужда добре и след като запаля колата трябва да изфорсирам чак до 2000 оборота за да почне да зарежда и да изгасне контролната лампа на таблото. След това на празен ход /800об./ тя свети слабо, въпреки че напрежението е 14.3В. Еднакво е при аскумулатора и при алтернатора. На около 1500-2000об достига някакъв пик така да се каже от 14,8В, което не е нормално след което пак се връща в нормални гранци. До алтернатора стига ток от контролната лампа. Регулатора не е с износени четки.
Струва ми се, че проблема ми е в някой от 3те спомагателни диода на изправителната плочка, които образуват положителния потенциал за захранване на регулатора, т.е. които излизат в т. D+ и към които е свързана контролната лампа.
Мерси предварително! Аз така или иначе ще отворя днес като ми донесат нови диоди, но все пак си е играчка разпояване, проверка, запояване и затова питам.



Алтернатор - проблем
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 05 дек 2008 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Девин
Не ми стана много ясно какъв ти е точно проблема но ето какво намерих за алтернатора и възможните проблеми:
Искам да споделя какви са ефектите от повреда на диодния блок:
Алтернаторът представлява трифазен променливотоков генератор с независимо възбуждане и статорни намотки, свързани по схема "триъгълник". Произвежданото от него трифазно напрежение се изправя чрез мостов изправител по схема Ларионов. Ето една примерна схема:
http://www.alternatorparts.com/cs130_sbpage3.htm
Изправителят са състои от 6 диода - 3 от тях са свързани с анодите към маса, с катодите към трите фази; другите 3 с анодите към фазите, а с катодите към "+".
При дефектиране диодът може да прекъсне, да пробие (става проводник) или да си увеличи вътрешното съпротивление в права посока.
Последиците са винаги лоши, но някои от тях са опасни. Ето какво са случва:
1. Прекъснал диод, свързан към маса:
Напрежението е малко по-ниско от нормалното, при включване на консуматори (напр. фарове или вентилатор) спада под прага на зареждане и светва контролната лампа.
2. Прекъснал диод, свързан към "+":
Същото като при т.1
3. Пробит (дал на късо) диод, свързан към маса:
При работа на алтернатора съответната фаза е окъсена към другите през масата и другите два диода. Статорните намотки и двата диода прегряват, алтернаторът са напича силно. Ако диодите прекъснат напрежението спада и няма заряд. Ако обаче пробият, алтернаторът изгаря с пушек. Първите признаци на такъв дефект са намалена мощност на двигателя поради увеличеното натоварване от алтернатора (ремъкът може да почне да свири) и ненормално загрят алтернатор. В тоз случай трябва веднага да са угаси двигателя, да са свали ремъка и да са продължи бавно и внимателно до най-близкия сервиз или магазин. При свален ремък в зависимост от модела няма да работи или водната помпа, или хидроусилвателя на волана и климатика.
4. Пробит (дал на късо) диод, свързан към "+":
Също както при т.3 с таз разлика, че напрежението е повишено и не спада чувствително при включване на консуматори. Освен за алтернатора опасност съществува и за електрониката по колата, защото към постоянното напрежение са добавя променлива съставка. Тоз дефект са познава по светването на контролната лампа при изключен контакт и угасването й при подаване на контакт. При угасен двигател от акумулатора през пробития диод и електронния регулатор на напрежението са черпи ток, който доста бързо изпразва акумулатора. Действията са както при т.3 плюс откачане на плюсовия проводник от алтернатора и изолирането му за да не даде накъсо към маса. При оставяне на колата да са откачи плюсовата клема от акумулатора.
5. Пробити два диода на една и съща фаза:
Напрежението силно спада, двигателят угасва (ако е дизел не угасва), изчезват светлини и показания на таблото. В тоз случай трябва да са действа на пожар - акумулаторът е даден на късо, протича убийствен ток, проводниците му са силно загряти и може наистина да стане пожар. По най-бързия начин са разкача акумулатора (ако няма под ръка ключ, действайте с нож). След туй колата са тегли на буксир.
Описаното до тук са екстремни ситуации, но са случват. Съществуват множество по-леки случаи, при които индикацията за повреда в изправителя е само липса на заряд. При тях също трябва да са вземат мерки за да не стане по-тежко положението и по-лек джоба.
Искам да споделя какви са ефектите от повреда на диодния блок:
Алтернаторът представлява трифазен променливотоков генератор с независимо възбуждане и статорни намотки, свързани по схема "триъгълник". Произвежданото от него трифазно напрежение се изправя чрез мостов изправител по схема Ларионов. Ето една примерна схема:
http://www.alternatorparts.com/cs130_sbpage3.htm
Изправителят са състои от 6 диода - 3 от тях са свързани с анодите към маса, с катодите към трите фази; другите 3 с анодите към фазите, а с катодите към "+".
При дефектиране диодът може да прекъсне, да пробие (става проводник) или да си увеличи вътрешното съпротивление в права посока.
Последиците са винаги лоши, но някои от тях са опасни. Ето какво са случва:
1. Прекъснал диод, свързан към маса:
Напрежението е малко по-ниско от нормалното, при включване на консуматори (напр. фарове или вентилатор) спада под прага на зареждане и светва контролната лампа.
2. Прекъснал диод, свързан към "+":
Същото като при т.1
3. Пробит (дал на късо) диод, свързан към маса:
При работа на алтернатора съответната фаза е окъсена към другите през масата и другите два диода. Статорните намотки и двата диода прегряват, алтернаторът са напича силно. Ако диодите прекъснат напрежението спада и няма заряд. Ако обаче пробият, алтернаторът изгаря с пушек. Първите признаци на такъв дефект са намалена мощност на двигателя поради увеличеното натоварване от алтернатора (ремъкът може да почне да свири) и ненормално загрят алтернатор. В тоз случай трябва веднага да са угаси двигателя, да са свали ремъка и да са продължи бавно и внимателно до най-близкия сервиз или магазин. При свален ремък в зависимост от модела няма да работи или водната помпа, или хидроусилвателя на волана и климатика.
4. Пробит (дал на късо) диод, свързан към "+":
Също както при т.3 с таз разлика, че напрежението е повишено и не спада чувствително при включване на консуматори. Освен за алтернатора опасност съществува и за електрониката по колата, защото към постоянното напрежение са добавя променлива съставка. Тоз дефект са познава по светването на контролната лампа при изключен контакт и угасването й при подаване на контакт. При угасен двигател от акумулатора през пробития диод и електронния регулатор на напрежението са черпи ток, който доста бързо изпразва акумулатора. Действията са както при т.3 плюс откачане на плюсовия проводник от алтернатора и изолирането му за да не даде накъсо към маса. При оставяне на колата да са откачи плюсовата клема от акумулатора.
5. Пробити два диода на една и съща фаза:
Напрежението силно спада, двигателят угасва (ако е дизел не угасва), изчезват светлини и показания на таблото. В тоз случай трябва да са действа на пожар - акумулаторът е даден на късо, протича убийствен ток, проводниците му са силно загряти и може наистина да стане пожар. По най-бързия начин са разкача акумулатора (ако няма под ръка ключ, действайте с нож). След туй колата са тегли на буксир.
Описаното до тук са екстремни ситуации, но са случват. Съществуват множество по-леки случаи, при които индикацията за повреда в изправителя е само липса на заряд. При тях също трябва да са вземат мерки за да не стане по-тежко положението и по-лек джоба.
ако беше прекъснал диод щеше да има потенциална разлика на изхода на генератора,тоест щеше да свети и при ниски и при високи обороти.сваляй релето и огледай колектора на ротора-най вероятно е износен на някое място и затова пресвятка лампата.при ниски обороти пресветва,но при високи интервала е много малък и не се забелязва
При мен се получи същото.Свети слабо на празен ход.При по-високи обороти светлината намалява,но не угасва.Спира да свети само на високи обороти и включени консуматори.Мултицета показва 14.23,а на кабела от контролната лампа 13.4(по- малко е но защо?)Смених релето -никаква промяна.Алтернатора е БОШ 90А.За сега си сложих старото Валео и всичко се оправи и най-странното,стартера започна да върти много по- свежо.
Ако Viktor_ или vladtod® са решили проблема нека го споделят.
Ако Viktor_ или vladtod® са решили проблема нека го споделят.
Re: Алтернатор - проблем
Моя проблем си стои,кво ли не правих ,нов колектор,нови четки ,таблотоо на земята и презапояване на платката е няма и няма.4v идва на клемата за възбуждане,другите 8v липсват нейде из веригата . 

Re: Алтернатор - проблем
vladtod® написа:Моя проблем си стои,кво ли не правих ,нов колектор,нови четки ,таблотоо на земята и презапояване на платката е няма и няма.4v идва на клемата за възбуждане,другите 8v липсват нейде из веригата .
тове е през таблото и лампата,нали?
Re: Алтернатор - проблем
опитай да запуснеш,като му подадеш директко на Д+ презю лампа.закачаш лампата на на +на акумулатора,а другия край на изход Д+ на генератора,като преди това си откачил кабела който идва от таблото-тънкия.ако така се запусне търси повредата към таблото-имаше резистор,който подпомагаше пускането,защото г2 е с диод,който е с много голямо съпротивление
Re: Алтернатор - проблем
poni написа:..
Направих го ,дори без да откачам другото кабелче,възбужда се на момента и после изгасват и двете лампи/ диода и крушката/ дори замислях да го направя с едно реле и да бодна една крушка някъде да свети из двг.отсек ,но чакам едно табло от Радотом да пристигне днес за да видим дали ще си спестим побългаряването

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Алтернатор - проблем
Само да уточня че първоначалния ток на възбуждане е необходим докато излезе напрежение на D+,после алтернатора се оправя сам, тоест и да откачиш кабела D+ му е все тая докато колата не угасне.
Re: Алтернатор - проблем
Трето табло слагам,симптомите същите ,форсаж до 1700-1800 об. за да възбуди ,при сменени колектор и реле регулатор.Прави ми впечатление ,че като се покара малко при гасене на мотора и повторното му палене диода гасне на 1300 об.
.Ще взема да прозвъня това кабелче да видя от къде минава и да няма някоя окислена букса и да прави кофти контакт.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pesho91 и 36 госта