Колеги от скоро имах следния проблем: Зумера за маслото се вкл. при каране извън градско. Пълната тема можете да намерите тука http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=133758&start=0
Та след много майстори и капацитети и доста време прекарано в нетя проблема го хванах по един доста прост и елементарен начин. Вързах една лампа от + на акумулатора на датчика за високото налягане и следях оборотите на двигателя - кога почва да свети лампата. Ето и моите резултати:
Масло Куттенкулер 10w40:
студен авт. - 800 оборота - лампата светва
70гр.(градско) - 1400 оборота
>70-80гр - >1800 и от време на време зумера се вкл.
Масло Visco 15w40 (препоръчано ми от мастера дето сменя маслата)
студ. авт. - постоянно вкл.
70гр. - 1200-1400
>70 - 1600
Изглежда, че при по високи температури маслото не дава налягането. От друга страна ме интерисува нормално при загрят двигател (поне 70-80 гр.) на колко оборота трябва да има 1.8 бара? По книжка зумера сработва на 2150оборота.
Ако някой е правил подобни меренета или има информация моля да сподели.



Налягане на маслото
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Налягане на маслото
Прегледай темите на колегата joker,цели трактати са отделени на система за ранно предупреждение
P.S не се притеснявай ако някои са в "стихотворна" плетка
,вземи ги на сериозно
P.S не се притеснявай ако някои са в "стихотворна" плетка

- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Налягане на маслото
Аз до скоро карах с Agip 15w40 . Като стана вече на 7-8 хиляди км. при по-продължително каране с 130-140 км/ч и след това намаля на 80 да речем светваше лампата и пищеше зумера. Но само и единствено при такива обстоятелства - правих си доста експерименти . Сега сложих Aral 15w40 ,пищенето спря пък ще видим до кога ....
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Налягане на маслото
днес реших да направя следното: за да запазя вискозитета на маслото реших да сложа добавка. Не се сещам каква избрах (неква немска не Моли) но пишеше точно: за по-добро смазване, за запазване вискозитета на маслото при високи температури и т.н.
Да ама не, ефекта беше доста минимален: лампичката светваше на 1400 оборота т.е. правя налягане 1.8 на 1400 оборота - а целта ми е това налягане да го имам на обороти празен ход или най-много на 1000.
Т.е. тази добавка май не струва. Некой ползвал ли е такива добавки - да сподели.
Да ама не, ефекта беше доста минимален: лампичката светваше на 1400 оборота т.е. правя налягане 1.8 на 1400 оборота - а целта ми е това налягане да го имам на обороти празен ход или най-много на 1000.
Т.е. тази добавка май не струва. Некой ползвал ли е такива добавки - да сподели.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Налягане на маслото
snairl написа:Колеги от скоро имах следния проблем: Зумера за маслото се вкл. при каране извън градско. Пълната тема можете да намерите тука http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=133758&start=0
Та след много майстори и капацитети и доста време прекарано в нетя проблема го хванах по един доста прост и елементарен начин. Вързах една лампа от + на акумулатора на датчика за високото налягане и следях оборотите на двигателя - кога почва да свети лампата. Ето и моите резултати:
Масло Куттенкулер 10w40:
студен авт. - 800 оборота - лампата светва
70гр.(градско) - 1400 оборота
>70-80гр - >1800 и от време на време зумера се вкл.
Масло Visco 15w40 (препоръчано ми от мастера дето сменя маслата)
студ. авт. - постоянно вкл.
70гр. - 1200-1400
>70 - 1600
Изглежда, че при по високи температури маслото не дава налягането. От друга страна ме интерисува нормално при загрят двигател (поне 70-80 гр.) на колко оборота трябва да има 1.8 бара? По книжка зумера сработва на 2150оборота.
Ако някой е правил подобни меренета или има информация моля да сподели.
По каталог при 2000 об налягането трябва да е 2.0 и повече бара!!!Налягането се мери само на 2000 об...там са референтните стойности!!!За съжаление при това описание вероятно проблемът ти е сериозен(май на биелни и основни лагери ми прилича..или маслена помпа..)...ама защо никъде не пише какво ти е налягането на маслото....че от там се тръгва първо!!!!
Защо не пробваш моя метод с индикаторната лампичка...
Re: Налягане на маслото
joker,в мнението над теб е писал за лампата.колегата говори точно за този метод,а не за лампата на таблото.За жалост и аз съм на същото състояние.вчера свалих главата и картера.Биелните лагери бяха поизносени,но не до такава степен,че да губи маслото оттам.помпата изглежда като нова.единствения недостатък,който открих е че четвъртата пета на разпределителния вал беше леко надрана,но не вярвам да губи толкова налягане оттам.
Re: Налягане на маслото
колега смени си датчиците и всичко ще си дойде на място по 7-8 лв е бройката за високо и ниско налягане ако говорим за АБС АДЗ мотори а на Колегата с Вентото едно към едно бяха моите проблеми смених датчиците и всичко е на 6
- G3
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
- Автомобил: Vw Sharan 7M
- Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
- Местоположение: КалифорНия
Re: Налягане на маслото
ето че и аз имам същия проблем с маслото... светкането на зумера се появи след смяната на маслото.....
сега съм решил 1-во да сменя маслото едва след това ако не се оправи този проблем ще сменям датчиците.... избрал съм масло 20w50 на Valvoline 27лв 4литра от туба
колега snairl и мен зумера пискаше само извън градска и при напан над 2 км в баир...
оправяше се сме като натисна саединителя и леко подам газ до 3000 об и се оправя за 10 , 20 секунди до 1 мин освен ако баира не е свършил... ще пиша какво ще става след смяната на маслото

golf 3 1.8 ABS 90ph

сега съм решил 1-во да сменя маслото едва след това ако не се оправи този проблем ще сменям датчиците.... избрал съм масло 20w50 на Valvoline 27лв 4литра от туба
колега snairl и мен зумера пискаше само извън градска и при напан над 2 км в баир...
оправяше се сме като натисна саединителя и леко подам газ до 3000 об и се оправя за 10 , 20 секунди до 1 мин освен ако баира не е свършил... ще пиша какво ще става след смяната на маслото



golf 3 1.8 ABS 90ph
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Налягане на маслото
G3 написа:ето че и аз имам същия проблем с маслото... светкането на зумера се появи след смяната на маслото.....
Ако искаш може да се хванем на бас, че ако сложиш хубав маслен филтър ще се оправи проблема!
Търсете проблема в това което сте правили последно

- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Налягане на маслото
колегата е адски прав за филтъра
слагайте маркови неща да го е*а
Моя случай е следния като я взех и смених маслото и забелязах че като паля притракават клапаните и не при всяко палене ама нямаше логика, другото беше че като запали гасне лампата за секунда и се пали след това и пак гасне
А с хубаво масло карам мотул 6100 10в40
и така няколко месеца или 4000 км не можах да го хвана от какво иде
И по темата сега проблема беше от филтъра установих го след като реших профилактично да го сменя с МАН а стария беше Филтрон
Подяволите не слагайте тази марка филтри
на МАН филтъра го взех 9.10лв не си заслужава на причиневате това на колата си за 2лв икономия как съм се излъгал тогава не знам 
чета форума редовно и не съм попаднал на мнения относно филтроните


Моя случай е следния като я взех и смених маслото и забелязах че като паля притракават клапаните и не при всяко палене ама нямаше логика, другото беше че като запали гасне лампата за секунда и се пали след това и пак гасне

А с хубаво масло карам мотул 6100 10в40


И по темата сега проблема беше от филтъра установих го след като реших профилактично да го сменя с МАН а стария беше Филтрон

Подяволите не слагайте тази марка филтри


чета форума редовно и не съм попаднал на мнения относно филтроните
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 59 госта