проблем с включване на скорости - решен

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

проблем с включване на скорости - решен

Мнениеот slav » Пет 22 май 2009 14:27


Проблема е следния: преди около 3 месеца смених съединител в сервиз. Сменихме съединителя комплект притискател и феродов диск марката е Закс /стария вътре също беше такъв/. Оттогава колата е минала около 3000 км. Още след като беше сглобена колата ми направи впечатление, че съединителя отделя малко по-ниско отколкото беше преди смяната т.е. зацепва след 1-2 см. като започне да се отпуска педала. Въпреки всичко скоростите и преди и след смяната на съединителя се включваха добре. От около седмица обаче трудно започнаха да се включват първа и задна с другите няма проблем. Със задна има проблем само когато колата не е карана повече време /примерно една нощ/ тогава изхърква. Проблем няма ако преди да натисна лоста за задна, включа и изключа трета след това влиза идеално без звук и запъване после през деня почти няма проблем. С първа проблема е друг - не влиза въобще в първия момент. Просто лоста все едно спира в нещо. Ако включа и изключа друга скорост след това влиза. Обаче установих и още нещо интересно. Ако двигателя работи на свободни обороти, натисна съединителя и се опитам за включа на първа запъва, ако обаче натисна съединителя и го задържа натиснат поне 2 секунди и тогава натисна лоста за първа включва без проблем т.е. иска малко изчакване. Аз нямам особени проблеми да карам и така ама жената и е по-трудно. Освен това е ясно че някъде има някакъв проблем но не знам от къде. Къде да търся причината при положение че съединителя е нов? Има моменти в които почти изчезва този ефект после отново се появява.
При смяната на съединителя е сменено и маслото в скоростната кутия. Сложено е 75/90 пълна синтетика на Фукс от А+ /съединителя също е от там/. При смяната на съединителя ми направи впечатление, че като бяха откачили жилото за съединителя /автоматично е/ не го бяха фиксирали с нищо /или поне аз не видях/. Срещал съм във форума мнения, че трябва да се фиксира със бялата скоба преди да се откачи за да работи коректно после. При мен тя липсва но съм я виждал на други коли и на новите жила. Мислих да питам защо но след като после скоростите включваха нормално не обърнах внимание. В сервиза майсторчетата работят вече много години и са правили не един голф и съединител.
Колата е Г3 1.8 ABS.

Последна промяна от slav на Чет 26 ное 2009 20:28, променено общо 1 път.




jordan_hs
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 04 ное 2008 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот jordan_hs » Пон 25 май 2009 16:46


много моля някои които разбира да даде отговор .Имам същия проблем,а колегата го е обеснил прекрасно.Надявам се нялои които разбира да даде съвет.прочел съм почти всичко по въпроса във форума и така и не намерих отговор :(


Потребителски аватар
vankoni
Мнения: 362
Регистриран на: Пет 02 май 2008 16:46
Автомобил: VW passat B3 B5.5
Двигател: PF1991 ALT2003
Местоположение: Хисар London
Контакти:

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот vankoni » Нед 25 окт 2009 16:34


И аз имам същия проблем при пасата,при мен съединителя е с помпа не с жило, доливах течност обезвъздушавах помпите... Но рабори добре 1 ден и после пак почват да заяждат скоростите! Маслото на скоростната кутия е сменяно 1 път, в книжката пище че несе сменя.. трябва ли да го сменя пак?


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот theultimate » Нед 25 окт 2009 18:05


vankoni написа:Маслото на скоростната кутия е сменяно 1 път, в книжката пище че несе сменя.. трябва ли да го сменя пак?


Покажи ми книжката. Защото в моята пише че се сменя на 30-40 000км.


Потребителски аватар
vankoni
Мнения: 362
Регистриран на: Пет 02 май 2008 16:46
Автомобил: VW passat B3 B5.5
Двигател: PF1991 ALT2003
Местоположение: Хисар London
Контакти:

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот vankoni » Нед 25 окт 2009 22:40


Изображение
ето колега


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот ShoGo_GTI » Нед 25 окт 2009 23:35


При мене проблема е малко по-различен, но който отговори на въпроса на колегите ще отговори и на моя.
При мен се получава следното нещо - когато си карам колата спокойно и потегля от място и превключа от първа на втора скорост всичко си е наред, но когато потегля и "изрежа" колата да речем до към 4000 оборота и превключа на втора изхърква сякаш съединителя не е отделил, влиза си без проблем но хърка и това го прави независимо дали двигателя е загрял на работна температура или не.
Колата е голф 3 1.9D


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот 6669 » Нед 25 окт 2009 23:37


Lov4o написа:При мене проблема е малко по-различен, но който отговори на въпроса на колегите ще отговори и на моя.
При мен се получава следното нещо - когато си карам колата спокойно и потегля от място и превключа от първа на втора скорост всичко си е наред, но когато потегля и "изрежа" колата да речем до към 4000 оборота и превключа на втора изхърква сякаш съединителя не е отделил, влиза си без проблем но хърка и това го прави независимо дали двигателя е загрял на работна температура или не.
Колата е голф 3 1.9D

При теб точно проблемът не е като на останалите колеги. При теб проблемът е в синхронизатора на 2ра скорост ! :wink:


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот zdravko_jett » Пон 26 окт 2009 8:35


MuTa4eTo написа:При теб проблемът е в синхронизатора на 2ра скорост !
и аз мисля че е синхронизатор,и моята джетаа први така обаче като по згрее колата и прии изрязване го няма това прехъркване,а на един пр голфа наи редовно си го прави това няма ниска няма висока скорост синхронизатора е заминал. само да попитам тези синхронизатори продават ли се,или стругар може да го направи защото имам спомен че синхронизаторите са месингови и се изяждат


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот theultimate » Пон 26 окт 2009 8:48


И моя синхронизатор е заминал, но влиза трудно при спокойно каране в ниски обороти. На рязане влиза екстра :mrgreen:


svilen5
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот svilen5 » Пон 26 окт 2009 8:52


маслото от А+ макар, че е 75/90 не е хубаво, казвам го от опит, смени го с Q8 от "Косер", защото зимно време нямя да можеш да включиш нито една скорост, много е "гъсто". Лично аз го сменях 3 пъти докато намеря решението-това не е реклама на авто измекярските вериги.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот slav » Пон 26 окт 2009 16:18


svilen5 написа:маслото от А+ макар, че е 75/90 не е хубаво, казвам го от опит, смени го с Q8 от "Косер", защото зимно време нямя да можеш да включиш нито една скорост, много е "гъсто". Лично аз го сменях 3 пъти докато намеря решението-това не е реклама на авто измекярските вериги.

Радвам се че все пак стана дискусия по темата защото е от месец май :D Все още проблема при мен е актуален. Между другото две-три седмици след като пуснах темата проблема значително се пооправи и през цялото лято нямах проблем. Преди десетина дни обаче след едно по-затруднено включване на задна /с прехъркване/ от жената проблема отново се появи абсолютно идентичен като този отпреди 5-6 месеца. Ето това че през лятото нямах проблем ме кара наистина да се замисля освен за износен синхронизатор и за качеството на маслото въпреки че е сменено изцяло. Освен да прежаля едни 40-50 лв. и да направя проба със смяна на маслото. Иначе със стария съединител и старото масло никога не е имало подобен проблем.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот slav » Вто 27 окт 2009 14:45


А възможно ли е съединителя въпреки че е нов /комплект Закс -притискател и феродов диск, само ламаринката която я притиска пръчката е старата/ да не е монтиран нещо както трябва и да увлича? :?:


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот theultimate » Вто 27 окт 2009 15:00


Може да е от бъгаво жило - да не отделя достатъчно.


Потребителски аватар
Paola
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 22 ное 2009 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот Paola » Сря 25 ное 2009 23:47


Здравейте,
Колкото и да четох май не видях решение на този проблем.Чесно казано не ми е толкова зор имам проблем само със задна първа и четвърта от скоро :) и все пак се чудя дали тов няма да счупи инацхе здравия ми Пасат 1.8 от 1992 :) Ако можете да ме посъветвате нещо ще се радвам понеже майсторите вече ме бракуваха :) Не че е в тематаа но имам проблем с тоците по колата от един кадърен алармаджия и я изтръгнах но като жена явно не качествено и тичам с кабели като луда търся евтин електричар Мерси за вниманито.
)


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Re: проблем с включване на скорости

Мнениеот slav » Чет 26 ное 2009 20:27


Аз да си кажа развитието и решението /поне засега/ на проблема. Последва смяна на жило без ефект, после смяна на новото масло - отново без ефект и за мое огромно съжаление сваляне на скоростната кутия и ревизиране на новия съединител :( Оказа се че първо не ми е бил напаснат добре съединителя в предния сервиз при смяната му през месец януари, а сега се е добавил и проблем от протекъл семеринг на скоростната кутия който беше омазал здраво целия съединител /най-интересно че не го бях усетил да приплъзва/. В тая ситуация се наложи да купя нов феродов диск защото този вече не ставаше заради значителното масло по него. Не беше текло обилно а просто си беше хвърляло но достатъчно за да прецака нещата. Освен това се смениха семерингите на кутията и ламарината която притиска ламелите на притискателния диск че при предната смяна тя беше оставена старата. Засега скоростите включват добре и съвсем нормално. Това което ми обясни майстора е че при предната смяна и лошото напасване натиска не е бил съвсем в центъра заради което диска леко се е усуквал и заради това леко е увличал, оттам най-вероятно е идвало и прещракването което имах в началото и проблемите после с включването. За семерингите каза че най-вероятно просто си им е дошло времето пък може и новото масло което е сложено при първата смяна нещо да е повлияло. Новото жило го оставих а моето масло на кутията си го върнахме защото си беше съвсем чисто пък е и на 7-8 хил. км. С две думи тоя съединител ми излезе златен ама .... това е. Дано вече да нямам проблем с него че ми омръзна.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Totko и 48 госта