Проблема е следния: преди около 3 месеца смених съединител в сервиз. Сменихме съединителя комплект притискател и феродов диск марката е Закс /стария вътре също беше такъв/. Оттогава колата е минала около 3000 км. Още след като беше сглобена колата ми направи впечатление, че съединителя отделя малко по-ниско отколкото беше преди смяната т.е. зацепва след 1-2 см. като започне да се отпуска педала. Въпреки всичко скоростите и преди и след смяната на съединителя се включваха добре. От около седмица обаче трудно започнаха да се включват първа и задна с другите няма проблем. Със задна има проблем само когато колата не е карана повече време /примерно една нощ/ тогава изхърква. Проблем няма ако преди да натисна лоста за задна, включа и изключа трета след това влиза идеално без звук и запъване после през деня почти няма проблем. С първа проблема е друг - не влиза въобще в първия момент. Просто лоста все едно спира в нещо. Ако включа и изключа друга скорост след това влиза. Обаче установих и още нещо интересно. Ако двигателя работи на свободни обороти, натисна съединителя и се опитам за включа на първа запъва, ако обаче натисна съединителя и го задържа натиснат поне 2 секунди и тогава натисна лоста за първа включва без проблем т.е. иска малко изчакване. Аз нямам особени проблеми да карам и така ама жената и е по-трудно. Освен това е ясно че някъде има някакъв проблем но не знам от къде. Къде да търся причината при положение че съединителя е нов? Има моменти в които почти изчезва този ефект после отново се появява.
При смяната на съединителя е сменено и маслото в скоростната кутия. Сложено е 75/90 пълна синтетика на Фукс от А+ /съединителя също е от там/. При смяната на съединителя ми направи впечатление, че като бяха откачили жилото за съединителя /автоматично е/ не го бяха фиксирали с нищо /или поне аз не видях/. Срещал съм във форума мнения, че трябва да се фиксира със бялата скоба преди да се откачи за да работи коректно после. При мен тя липсва но съм я виждал на други коли и на новите жила. Мислих да питам защо но след като после скоростите включваха нормално не обърнах внимание. В сервиза майсторчетата работят вече много години и са правили не един голф и съединител.
Колата е Г3 1.8 ABS.
проблем с включване на скорости - решен
проблем с включване на скорости - решен
Последна промяна от slav на Чет 26 ное 2009 20:28, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 04 ное 2008 18:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: проблем с включване на скорости
много моля някои които разбира да даде отговор .Имам същия проблем,а колегата го е обеснил прекрасно.Надявам се нялои които разбира да даде съвет.прочел съм почти всичко по въпроса във форума и така и не намерих отговор 

- vankoni
- Мнения: 362
- Регистриран на: Пет 02 май 2008 16:46
- Автомобил: VW passat B3 B5.5
- Двигател: PF1991 ALT2003
- Местоположение: Хисар London
- Контакти:
Re: проблем с включване на скорости
И аз имам същия проблем при пасата,при мен съединителя е с помпа не с жило, доливах течност обезвъздушавах помпите... Но рабори добре 1 ден и после пак почват да заяждат скоростите! Маслото на скоростната кутия е сменяно 1 път, в книжката пище че несе сменя.. трябва ли да го сменя пак?
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: проблем с включване на скорости
vankoni написа:Маслото на скоростната кутия е сменяно 1 път, в книжката пище че несе сменя.. трябва ли да го сменя пак?
Покажи ми книжката. Защото в моята пише че се сменя на 30-40 000км.
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: проблем с включване на скорости
При мене проблема е малко по-различен, но който отговори на въпроса на колегите ще отговори и на моя.
При мен се получава следното нещо - когато си карам колата спокойно и потегля от място и превключа от първа на втора скорост всичко си е наред, но когато потегля и "изрежа" колата да речем до към 4000 оборота и превключа на втора изхърква сякаш съединителя не е отделил, влиза си без проблем но хърка и това го прави независимо дали двигателя е загрял на работна температура или не.
Колата е голф 3 1.9D
При мен се получава следното нещо - когато си карам колата спокойно и потегля от място и превключа от първа на втора скорост всичко си е наред, но когато потегля и "изрежа" колата да речем до към 4000 оборота и превключа на втора изхърква сякаш съединителя не е отделил, влиза си без проблем но хърка и това го прави независимо дали двигателя е загрял на работна температура или не.
Колата е голф 3 1.9D
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: проблем с включване на скорости
Lov4o написа:При мене проблема е малко по-различен, но който отговори на въпроса на колегите ще отговори и на моя.
При мен се получава следното нещо - когато си карам колата спокойно и потегля от място и превключа от първа на втора скорост всичко си е наред, но когато потегля и "изрежа" колата да речем до към 4000 оборота и превключа на втора изхърква сякаш съединителя не е отделил, влиза си без проблем но хърка и това го прави независимо дали двигателя е загрял на работна температура или не.
Колата е голф 3 1.9D
При теб точно проблемът не е като на останалите колеги. При теб проблемът е в синхронизатора на 2ра скорост !

-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем с включване на скорости
и аз мисля че е синхронизатор,и моята джетаа први така обаче като по згрее колата и прии изрязване го няма това прехъркване,а на един пр голфа наи редовно си го прави това няма ниска няма висока скорост синхронизатора е заминал. само да попитам тези синхронизатори продават ли се,или стругар може да го направи защото имам спомен че синхронизаторите са месингови и се изяждатMuTa4eTo написа:При теб проблемът е в синхронизатора на 2ра скорост !
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: проблем с включване на скорости
И моя синхронизатор е заминал, но влиза трудно при спокойно каране в ниски обороти. На рязане влиза екстра 

-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 10 дек 2007 16:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: проблем с включване на скорости
маслото от А+ макар, че е 75/90 не е хубаво, казвам го от опит, смени го с Q8 от "Косер", защото зимно време нямя да можеш да включиш нито една скорост, много е "гъсто". Лично аз го сменях 3 пъти докато намеря решението-това не е реклама на авто измекярските вериги.
Re: проблем с включване на скорости
svilen5 написа:маслото от А+ макар, че е 75/90 не е хубаво, казвам го от опит, смени го с Q8 от "Косер", защото зимно време нямя да можеш да включиш нито една скорост, много е "гъсто". Лично аз го сменях 3 пъти докато намеря решението-това не е реклама на авто измекярските вериги.
Радвам се че все пак стана дискусия по темата защото е от месец май

Re: проблем с включване на скорости
А възможно ли е съединителя въпреки че е нов /комплект Закс -притискател и феродов диск, само ламаринката която я притиска пръчката е старата/ да не е монтиран нещо както трябва и да увлича? 

-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: проблем с включване на скорости
Може да е от бъгаво жило - да не отделя достатъчно.
Re: проблем с включване на скорости
Здравейте,
Колкото и да четох май не видях решение на този проблем.Чесно казано не ми е толкова зор имам проблем само със задна първа и четвърта от скоро
и все пак се чудя дали тов няма да счупи инацхе здравия ми Пасат 1.8 от 1992
Ако можете да ме посъветвате нещо ще се радвам понеже майсторите вече ме бракуваха
Не че е в тематаа но имам проблем с тоците по колата от един кадърен алармаджия и я изтръгнах но като жена явно не качествено и тичам с кабели като луда търся евтин електричар Мерси за вниманито.
)
Колкото и да четох май не видях решение на този проблем.Чесно казано не ми е толкова зор имам проблем само със задна първа и четвърта от скоро



)
Re: проблем с включване на скорости
Аз да си кажа развитието и решението /поне засега/ на проблема. Последва смяна на жило без ефект, после смяна на новото масло - отново без ефект и за мое огромно съжаление сваляне на скоростната кутия и ревизиране на новия съединител
Оказа се че първо не ми е бил напаснат добре съединителя в предния сервиз при смяната му през месец януари, а сега се е добавил и проблем от протекъл семеринг на скоростната кутия който беше омазал здраво целия съединител /най-интересно че не го бях усетил да приплъзва/. В тая ситуация се наложи да купя нов феродов диск защото този вече не ставаше заради значителното масло по него. Не беше текло обилно а просто си беше хвърляло но достатъчно за да прецака нещата. Освен това се смениха семерингите на кутията и ламарината която притиска ламелите на притискателния диск че при предната смяна тя беше оставена старата. Засега скоростите включват добре и съвсем нормално. Това което ми обясни майстора е че при предната смяна и лошото напасване натиска не е бил съвсем в центъра заради което диска леко се е усуквал и заради това леко е увличал, оттам най-вероятно е идвало и прещракването което имах в началото и проблемите после с включването. За семерингите каза че най-вероятно просто си им е дошло времето пък може и новото масло което е сложено при първата смяна нещо да е повлияло. Новото жило го оставих а моето масло на кутията си го върнахме защото си беше съвсем чисто пък е и на 7-8 хил. км. С две думи тоя съединител ми излезе златен ама .... това е. Дано вече да нямам проблем с него че ми омръзна.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ktamen и 54 госта