колеги имам едно питане, ще сменям барабаните отзад с дискове тoва за г3.
в тая връзка се чудя наложително ли е да се прави профилактика и смяна на гумички по спирачните апарати и как да позная дали се нуждаят от профилактика, апаратите вероятно ще са от г2 гти.
може ли по някакви външни признаци да се прецени без да се разглобяват?
питанe за спирачни апарати
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
питанe за спирачни апарати
Последна промяна от zdravko555 на Нед 12 юли 2009 19:17, променено общо 2 пъти.
- bbboiko2004
- Мнения: 4316
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: питана за спирачни апарати
ами ако говорим за гирлинг 38 апарата от голф 2 GTI може да предцениш по това дали може да мръднеш "ръчката" за ръчната спирачка на ръка( на самия апарат) ако не то явно семеринга на тази "ръчка" е протекъл и вътре е пълно с кал и ръжда от което и ръчната спирачка не ти работи или работи много трудно, а при тез апарати тя играе голяма роля в саморегулирането им. Друго виж дали семерингите висичките са здрави.
- fill
- Мнения: 1574
- Регистриран на: Пет 29 юни 2007 7:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: питана за спирачни апарати
Според мене не е наложително, ама е препоръчително. Цената според мен няма да е голяма може да питаш ваското, той се занимава с профилактика и ремонт на спирачни апарати.
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: питана за спирачни апарати
това е идея
на мен ще ми стиска да ги отворя, а просто да ги дам на някой да се прави на "майстор" нема смисал ако ще си ги троша да съм си аз поне.
добър съвет ще запитам как стоят нещата.
на мен ще ми стиска да ги отворя, а просто да ги дам на някой да се прави на "майстор" нема смисал ако ще си ги троша да съм си аз поне.
добър съвет ще запитам как стоят нещата.- vasstop
- Гадфадъ'

- Мнения: 17180
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: питана за спирачни апарати
Абсолютно наложително е да се профилактират, което ще рече пълно разглобяване, смяна на гумички и семеринги, изчистване и смазване на водачите и т.н.
Без тази процедура все едно не правиш нищо.
Особено от Г2 апаратите имат конструктивен дефект в ръчната, който е отстранен след '95г. в по-новите модели задни спирачни апарати.
Без тази процедура все едно не правиш нищо.
Особено от Г2 апаратите имат конструктивен дефект в ръчната, който е отстранен след '95г. в по-новите модели задни спирачни апарати.
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: питана за спирачни апарати
аха и бонус конструктивен дефект
нещо повече относно тези дефект къде мога да прочета?
освен тук
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=66326&hilit=%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D0%BD+%D0%B4%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82
доколкото разбирам проблема е че заяжда и замързва зимата, ако е само това
нещо повече относно тези дефект къде мога да прочета?
освен тук
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=66326&hilit=%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D0%BD+%D0%B4%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82
доколкото разбирам проблема е че заяжда и замързва зимата, ако е само това

- vasstop
- Гадфадъ'

- Мнения: 17180
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: питана за спирачни апарати
Не само, семерингът на оста е изложен на преки външни влияния и се скапва.
От там започва да влиза мърсотия и оста клеясва, ръждясва и започва да се движи трудно.
Вътре в апарата започва да влиза мърсотия и от там ти е ясно вече...
След '95 са променили конструкцията на самия апарат.
Иначе ако ги профилактираш и го правиш на всеки 2 години няма да имаш проблем.
От там започва да влиза мърсотия и оста клеясва, ръждясва и започва да се движи трудно.
Вътре в апарата започва да влиза мърсотия и от там ти е ясно вече...
След '95 са променили конструкцията на самия апарат.
Иначе ако ги профилактираш и го правиш на всеки 2 години няма да имаш проблем.
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: питана за спирачни апарати
даа
излиза че примерно на всяка смяна на накладките да се прави и профилактика на апаратите
това ще го запомня. така като гледам и предните как са се износили накладките повечко отвъре а дисковете имат ръб и са за смяна там
при предните има ли някакви проблеми? на G3 GL '92
по-скоро са блокорали втулките водачите и апарата не се центрира по диска ами натиска повече отвътре, поне аз так си го обяснявам. има ли начин и смисал да ги раздвижвам някак си като временно решение?
излиза че примерно на всяка смяна на накладките да се прави и профилактика на апаратитетова ще го запомня. така като гледам и предните как са се износили накладките повечко отвъре а дисковете имат ръб и са за смяна там
при предните има ли някакви проблеми? на G3 GL '92
по-скоро са блокорали втулките водачите и апарата не се центрира по диска ами натиска повече отвътре, поне аз так си го обяснявам. има ли начин и смисал да ги раздвижвам някак си като временно решение?
- vasstop
- Гадфадъ'

- Мнения: 17180
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: питана за спирачни апарати
И на предните и на задните има смисъл да се прави профилактика.
Предимно заради гумичките-маншони на водачите. Ако те са скъсани и там прониква влага и водачите клеясват и ръждясват. От там се получава кофти движение на апарата и износване на накладките само от едната страна.
С ремонтен комплект гумички, коресилин, парцали и мерак всичко става
След почистване водачите се смазват обилно с грес там където влизат в съпортите.
Предимно заради гумичките-маншони на водачите. Ако те са скъсани и там прониква влага и водачите клеясват и ръждясват. От там се получава кофти движение на апарата и износване на накладките само от едната страна.
С ремонтен комплект гумички, коресилин, парцали и мерак всичко става
След почистване водачите се смазват обилно с грес там където влизат в съпортите.
- naskogolf
- бърз голфаджия
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Сря 08 юни 2005 9:33
- Автомобил: Passat B 7 Alltrack
- Двигател: 2 CFG 2014
- Местоположение: София
Re: питана за спирачни апарати
Ако водачите са много износени се сменяват с нови.
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: питана за спирачни апарати
имам още едно питане на снимката по-долу кои части са консуматив и подлежат на замяна

вече го оправих, не било трудно ама

вече го оправих, не било трудно ама

Последна промяна от zdravko555 на Пет 03 юли 2009 11:38, променено общо 1 път.
- vasstop
- Гадфадъ'

- Мнения: 17180
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: питана за спирачни апарати
Смени хоста на снимката защото това пиквалей... 
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: питана за спирачни апарати
частите са намерени
сега ще се нахващам с профилактиката
имам въпрос как и мога ли да извадя буталата при като вече са свалени и разкачени от маркучите с компресор дали ще стане?
сега ще се нахващам с профилактикатаимам въпрос как и мога ли да извадя буталата при като вече са свалени и разкачени от маркучите с компресор дали ще стане?
- vasstop
- Гадфадъ'

- Мнения: 17180
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: питана за спирачни апарати
Да, става, но подложи един чук от вътрешната страна срещу буталото, за да не изхвръкне.zdravko555 написа:частите са намеренисега ще се нахващам с профилактиката
имам въпрос как и мога ли да извадя буталата при като вече са свалени и разкачени от маркучите с компресор дали ще стане?
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: питана за спирачни апарати
имам един много труден въпрос: каква марка са предните апарати фабрично монтирани на Г3 и имат ли супорти? защото имам едни апарати който мисля да ремонтирам и да ги монтирам там, но дали ще може.
след четене е нета стигам до извода
- апаратите на АТЕ нямат супорти и се ловят направо на глвината
- апаратите на гирлинг имат супорти чрез които се захващат, аналогично както при задните.
апартите които имам са АТЕ и са баз супорти
Передний тормозной механизм с суппортом типа Girling

АТЕ апарати

след четене е нета стигам до извода
- апаратите на АТЕ нямат супорти и се ловят направо на глвината
- апаратите на гирлинг имат супорти чрез които се захващат, аналогично както при задните.
апартите които имам са АТЕ и са баз супорти

Передний тормозной механизм с суппортом типа Girling

АТЕ апарати

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта